19 sep | MOA - Strategic Competitive Intelligence

18 nov 2016
schrijfjehierin deelnemerslijst

 

“If intelligence is not driven externally, the one is not doing intelligence”

INLEIDING

Strategic Intelligence richt zich op het versterken van de huidige maar vooral op de toekomstige concurrentiekracht van de onderneming. Hoe kunnen professionals op Niveau 3-4 van het “Intelligence Continuum” komen?  Dat betekent het tijdig voorzien van de dynamiek van de externe veranderingen en voorkomt dat de organisatie in een strategische crisis raakt.

Betekent ook over de angst van de middelmaat heen stappen. Durft de organisatie de dingen nog anders te doen? Dit betekent het maken van andere strategische keuzes dan je concurrenten. Hoe daag je destructief “narcistisch” management uit en hoe bestrijd je de vooringenomenheden en vanzelfsprekendheden binnen organisaties? Hoe creëer je die andere inzichten en vooruitzichten dan wel?

Zonder twijfel gaat deze workshop deelnemers geweldig inspireren en motiveren om anders en veel fundamenteler te kijken naar de dynamiek op markten, afnemers, concurrenten, technologie en regel- en wetgeving. Een workshop kortom, die deelnemers midden in “the eye of the storm” plaatst en verbeterde inzichten geeft hoe succesvoller op markten te opereren.

INHOUD

  • Strategic Intelligence: What, How and Why?
  • How to get toward Level 3-4 of the “Intelligence Continuum”?
  • The hard core of Strategic Intelligence: Strategic Analysis
  • How to start with Strategic Competitive Intelligence?

DOEL

Anticiperen op veranderingen en het creëren van ‘new insights & foresights’ dat professionals in staat stelt “Real Strategic Intelligence” aan senior management te leveren voor strategische beslissingen.

DOELGROEP

Strategen, marketeers, marktonderzoekers, business developers, innovators, trendwatchers, insight managers en andere professionals die zich niet steeds opnieuw willen laten verrassen door de veranderingen in hun omgeving. Aim: “How to get to the future first”. Zonder twijfel draagt deze workshop bij aan het versterken van de eigen positie binnen de onderneming.

Nederlands gesproken workshop met gebruik van Engelstalig materiaal.

De workshop is samengesteld uit de tweedaagse International Master Class Strategic Competitive Intelligence, die Joséph Rodenberg over de gehele wereld geeft. Tevens zal Joseph aanhaken op zijn nieuwste boek “Big Boys Big Egos and Strategic Intelligence” dat in 2015 is verschenen en bij de workshop zit inbegrepen.

Quotes van deelnemers aan de Master Class:

“This master class showed me why we should have been in strategic competitive intelligence yesterday. Joseph’s rich international experience and practical tools showed me how to really do CI. Attend, learn and act”, Accell-Group, the Netherlands

“The Master Class provides you with oversights and insights in the Strategic Competitive Intelligence arena with immense added value of personal experiences and backgrounds of the moderator” , Roche, the Netherlands

“The insights from the master class will help us to lift CI in our company to a new level, towards a more strategic function” , Orion Pharma, Finland

PRAKTISCHE INFORMATIE

Locatie MOA, Kingsfordweg 151, Amsterdam (Regus gebouw)
Tijd 10.00-16.30 uur
Workshopleider Joseph Rodenberg Joséph Rodenberg
Niveau Deze workshop is voor deelnemers die met het onderwerp: ‘Enige ervaring hebben (B niveau)’ en ‘Veel ervaring hebben (C niveau)’
Beoordeling 8,3
Hoe is de MOAcademy opgebouwd? 50% theorie en 50% praktijk
Max. aantal deelnemers 15

KOSTEN

MOA-leden* € 405,-- excl. BTW
Logeion, VBO- en VSO-leden € 405,-- excl. BTW
Niet-leden € 605,-- excl. BTW
Lesmateriaal betreft een hand-out van de niet-vertrouwelijke slides. Lunch, koffie en thee zijn inbegrepen.
Iedere deelnemer krijgt daarnaast Joseph’s nieuwe boek “Big Boys Big Egos and Strategic Intelligence”.
bigboysboek

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

 

schrijfjehierin deelnemerslijst

Aanmelden Cloutoday