08 nov | MOA - Strategische Business Planning

schrijfjehierin deelnemerslijst

 

INLEIDING

Een businessplan is een belangrijk instrument voor zowel start-ups als gevestigde bedrijven om draagvlak te creëren voor nieuwe plannen bij beslissers, maar ook om zo nodig externe financiering te arrangeren. Een overtuigend businessplan rust op een solide businesscase: is er behoefte, wat is de adressable market, wat is het onderscheid ten opzichte van alternatieven in de markt en wat gaan we ermee verdienen?

De market intelligence professional levert dus een belangrijke bijdrage aan het succes van een strategisch businessplan. Met deze training krijg je inzicht in het strategische businessplanning proces en hoe je daarbinnen je toegevoegde waarde kunt optimaliseren. In het bijzonder kijken we naar de vertaalslag van marktinzichten naar winst- en omzetprognoses. Een essentiële stap in het businessplanning proces waarbij de marktonderzoeker een waardevolle rol kan claimen.

 

INHOUD

Onderwerpen die in de training aan bod komen zijn:

  • eisen aan een succesvol strategisch businessplan
  • de strategische basis: missie, visie, kernwaarden
  • positionering, waardepropositie en klantbehoeften
  • commerciële en organisatorische businesscase
  • financiële businesscase
  • de pitch.

De training is interactief van karakter. Er wordt een case behandeld, maar daarnaast is er volop ruimte om de stof te spiegelen aan de eigen situatie.

DOEL

Inzicht verwerven in het strategische planning proces en de belangrijke rol van market intelligence daarbij. Om te komen tot een businessplan dat investeerders, bestuurders en andere belanghebbenden overtuigt, is feitelijke onderbouwing met markt-, klant- en concurrentie-inzichten én een vertaling daarvan naar de financiële businesscase cruciaal.

DOELGROEP

Marketeers, marktonderzoekers, intelligence professionals en data-analisten, die hun positie als strategisch adviseur willen verstevigen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Locatie MOA, Kingsfordweg 151, Amsterdam (Regus gebouw)
Tijd 10.00-16.30 uur
Workshopleider BarendvdKraatsBarend van de Kraats
Niveau Deze workshop is voor deelnemers die met het onderwerp: ‘Weinig ervaring hebben (A niveau)’, ‘Enige ervaring hebben (B niveau)’
Hoe is de MOAcademy opgebouwd? 50% theorie en 50% praktijk
Max. aantal deelnemers 15
  Deelnemers dienen hun eigen laptop meenemen, bij voorkeur voorzien van Excel (i.v.m. de casus).

 

KOSTEN

MOA-leden* € 370,-- excl. BTW
Logeion, VBO- en VSO-leden € 370,-- excl. BTW
Niet-leden € 570,-- excl. BTW
Lesmateriaal, lunch, koffie en thee zijn inbegrepen

* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

schrijfjehierin deelnemerslijst

 

Aanmelden Cloutoday