10-13 sep | ESOMAR viert 70 jaar aan data, onderzoek en marktinzichten met congres

15 juni 2017

ESOMAR viert 70 jaar aan data, onderzoek en marktinzichten met congres in festivalstijl in Amsterdam. Creativiteit, innovatie en marktinzichten smelten samen op ESOMAR Congress – van 10 tot en met 13 september 2017.

ESOMAR, de internationale organisatie voor data-analyse, marktonderzoek en -inzichten, viert haar zeventigste verjaardag met een uniek festival in de Beurs van Berlage. Van 10 tot en met 13 september 2017 verwelkomt Amsterdam professionals en hun baanbrekende inzichten op ESOMAR Congress: dé innovatiehotspot voor de branche gericht op data, onderzoek en marktinzichten. Tijdens het festival laten internationale merken – zoals Microsoft, Pepsi, Nestlé, Air France-KLM, Coca-Cola en easyJet – zien hoe zij business intelligence en marktinzichten inzetten om strategieën en producten te ontwikkelen voor hun organisatie. Ook toonaangevende Belgische en Nederlandse bedrijven zullen spreken op het festival.

Niels Schillewaert, managing partner en ForwaR&D lab director van InSites Consulting en ESOMAR-voorzitter: “Door technologische vooruitgang – zoals ontwikkelingen in big data, IoT en automatisering – is de sector aan grote veranderingen onderhevig. Dat brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Op ESOMAR Congress – het platform waar nieuwe en traditionele technieken samensmelten – staat innovatie centraal. De opkomst van big data betekent misschien dat we veel data tot onze beschikking hebben, maar het zijn de mensen die de data omzetten in inzichten. Het congres biedt deze professionals, bureaus, klanten, data-analisten en marketeers een visie op de toekomst van ons continu veranderende vakgebied. De sector voor data, onderzoek en marktinzichten is inmiddels 70 miljard dollar waard, een waarde vergelijkbaar met de internationale wifi-markt. Daarom is het belangrijk dat we als sector bij elkaar komen om te vieren wat we doen.”

Casestudy’s van Nederlandse en Belgische merken

Toonaangevende Nederlandse en Belgische merken en bedrijven presenteren casestudy’s om te illustreren hoe data, onderzoek en marktinzichten hun business en merk beïnvloeden. Martijn Helder en Hans Zijlstra van Air France-KLM bespreken de transformatie van hun CMI-afdeling – die leidde tot meer customer power en een outside-in-denkwijze binnen het bedrijf. Katia Pallini en Annelies Verhaeghe van InSites Consulting België schetsen de toekomst van automatisering en de opkomst van robots, terwijl Anneke Quinn-de Jong, Philips International, ingaat op de transformatie van onderzoek.

‘Hack de toekomst van onderzoek’ met Microsoft

Naast Nederlandse en Belgische sprekers zijn er ook internationale experts op het gebied van marktinzichten aanwezig. Zij bieden bezoekers handige lessen en meer informatie over de nieuwste trends. Bijvoorbeeld tijdens de ‘Hack the Future of Research’-hackathon, onder leiding van Reed Cundiff van Microsoft Corporation, of de ‘Alice in Customerland’-sessie: een discussie tussen een CX-onderzoeker en zijn virtuele Artificial Intelligence-assistent (AI) genaamd Alice. ESOMAR Congress biedt tevens een van de grootste business intelligence-exposities ter wereld, voor een 360-gradenervaring van corporate, technische en panel-innovaties en -oplossingen.

Festival vol inzichten

ESOMAR Congress is het grootste event binnen de sector. Op het congres worden meer dan 1.200 professionals uit ruim zeventig landen wereldwijd verwacht. Met drie verschillende podia voor content, twee ruimtes met ’s werelds grootste sector-expositie en één gerenommeerde awarduitreiking plus bijbehorend feest, vieren zij ESOMAR’s zeventigste verjaardag op spectaculaire wijze. Enkele van ’s werelds grootste merken nemen plaats op het podium om te bespreken hoe zij onder andere automatisering, gedragswetenschappen, data en kunstmatige intelligentie inzetten om belangrijke beslissingen te nemen voor hun bedrijven.

Aanmelden voor ESOMAR Congress

De nieuwste internationale trends in methodologie en innovatie ontdekken, toonaangevende onderzoekscasestudy’s en succesverhalen zien, inzichten verwerven om bedrijven te laten groeien en potentiële zakenpartners ontmoeten? Bedrijven, bureaus en professionals kunnen zich nu inschrijven voor ESOMAR Congress. Tot 7 juli kunnen MOA-leden profiteren van de ESOMAR Member Early Bird rate van € 1.425,-- in plaats van € 2.425,--.

Ga naar: https://www.esomar.org/events/2017/congress-2017/congress-2017-registration en gebruik de promo code: CONGRESS2017_MOA_FDP

Bron: Persbericht ESOMAR Amsterdam, 15 juni 2017

Aanmelden Cloutoday