01 mrt | MOA - Free Masterclass Artificial Intelligence in Market Research

Onder leiding van Tom De Ruyck & Margot Schuil @ InSites Consulting

‘Artificiële Intelligentie’ is zeker één van de buzzwords van dit moment. Er wordt veel gesproken en geschreven over hoe AI de wereld gaat veranderen. Maar wat kan er nu echt al en wat zijn de mogelijke toepassingen in ons vakgebied: market research & analytics. Vier sprekers gaan dieper in op het thema. Aan het eind volgt er een debat.

Sprekers

Michel 131x131  Michel van der Poorten - Cognitive Business Strategist @ IBM Watson
Michel heeft 25 jaar ervaring in client experience ontwikkelingen met de laatste jaren een sterke focus op AI. Zijn background is vooral in de financiële sector en retail.



Stef131x131 Stef Nimmegeers - Co-founder @ Bothrs
Stef is een vrolijke, resultaatgerichte ondernemer die constant op zoek is naar nieuwe uitdagingen. Zijn interesses liggen op de intersectie van psychologie, technologie en business. Samen met zijn broer startte hij in 2016 het experience design agency Bothrs (www.bothrs.com), gespecialiseerd in (chat)bots. Bothrs heeft één duidelijke missie: belevingen designen die merken transformeren, bedrijven laten groeien en het leven van mensen verbeteren.

Maarten131x131 Maarten Bossuyt - Partner @ MyForce
Maarten is Partner & CSO bij MyForce. Vanuit een contact center achtergrond is hij als ingenieur eerder toevallig in de marktonderzoekswereld gerold. De voorbije 20 jaar zijn een continuë zoektocht naar technologische hulpmiddelen die leiden tot efficiëntere processen en nieuwe inzichten bij bedrijven die in contact staan met klanten. En die zoektocht wordt nog elke dag verder gezet…

Ludovic131x131 Ludovic Depoortere - CEO @ Haystack International
Ludovic Depoortere is founder en president van Haystack, een internationaal marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in multisensorisch onderzoek. Zijn expertise ligt in sensory en consumer science, waarbij hybride onderzoek telkens centraal staat. Het is namelijk de combinatie van kwantitatief, kwalitatief en gedragsonderzoek met een focus op de zintuiglijke ervaring die de voorspelbaarheid van een onderzoek vergroot. Sinds 2005 is Ludovic erefellow bij het Hogenheuvelcollege. Daarnaast is hij vicevoorzitter van Febelmar sinds 2007.

Programma:

Inloop | 13.00 - 13.15 uur

Michel van der Poorten - Client experience in tijdperk van AI | 13.15 - 13.45 uur
Hoe gaat AI de client experience over de volgende jaren veranderen? Wat betekent dat voor uw organisatie en uw klanten?

Stef Nimmegeers - Smart Chatbots in Marktonderzoek | 13.45 - 14.15 uur
2016 werd aangeprezen als het jaar van de chatbot en wook in 2017 zagen we een groot aantal bots opduiken. Zijn chatbots allesbehalve hype? Waarom zou iemand willen chatten wanneer hij/zij gewoon een app of website kan gebruiken of de telefoon kan opnemen en met een medewerker van de klantenservice kan praten? Hoe ziet de nabije toekomst eruit voor bots in marketing en marktonderzoek? Wat is de impact van bots op uw bedrijf? Zijn bots een springplank naar de toekomst? En hoe zit het met AI as the new UI"? Stef Nimmegeers, botfather van het experience design agency 'Bothrs', zal samen met u deze vragen evalueren vanuit zowel een technisch als gebruikersperspectief. Zijn praktische chatbot ervaring van de voorbije twee jaar zal je meteen van 'botzero' naar 'bothero' transformeren!

Koffie pauze | 14.15 - 14.45 uur

Maarten Bossuyt - Hoe kan spraaktechnologie tot meer inzicht leiden? | 14.45 - 15.15 uur
Naar aanleiding van een recent Europees Horizon 2020 onderzoeksproject (http://www.bison-project.eu/) heeft MyForce de kans gekregen om spraaktechnologie te ontdekken en te implementeren. Dit omvat vele facetten zoals bijvoorbeeld valideren of regelgeving gerespecteerd wordt, herkennen van mensen op basis van hun stem, verbeteren van kwaliteit tijdens gesprekken… en dit biedt ook extreem veel mogelijkheden bij het uitvoeren van onderzoek. Tijdens deze presentatie wordt eerst en vooral wat achtergrond bezorgd bij de werking van spraaktechnologie waarna er een aantal mogelijkheden, inzichten, resultaten en ideeën gedeeld worden.

Ludovic Depoortere - Hoe mobile & artificial intelligence de onderzoekswereld zullen veranderen | 15.15 - 15.45 uur
De succesvolle merken in deze wereld stemmen alle zintuigen zo op elkaar af dat de consument de ultieme merkervaring beleeft. Onbewuste, emotionele en zintuigelijke ervaringen in kaart brengen, vereist echter nieuwere meettechnieken. Mobile research en Artificial Intelligence (AI) zullen wat dit betreft een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de onderzoekswereld.De succesvolle merken in deze wereld stemmen alle zintuigen zo op elkaar af dat de consument de ultieme merkervaring beleeft. Onbewuste, emotionele en zintuigelijke ervaringen in kaart brengen, vereist echter nieuwere meettechnieken. Mobile research en Artificial Intelligence (AI) zullen wat dit betreft een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de onderzoekswereld.

In deze lezing presenteert Ludovic Depoortere drie studies waarbij gebruikgemaakt is van een app die sensorische data en AI integreert:  
• Twee pilot-studies
• Museum M: Symphony @ the museum
• U&A wasmiddel studie

Debat met bedrijfsonderzoekers | 15.45 - 16.15 uur

Borrel | 16.15 uur

Kosten en locatie

Bijeenkomst is gratis. No show fee €25,-

De masterclass zal worden gehouden in StudioZoost, Arenaboulevard 83 - 95, 1101 DM Amsterdam, +31(0)33 4768976.

schrijfjehierin deelnemerslijst

Aanmelden Cloutoday