MOA, het Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics is verhuist naar een nieuw kantoor.

Het uitzicht vanaf de 13e verdieping zal gemist worden, maar verder is de MOA enorm blij met het nieuwe kantoor op Amsterdam Sloterdijk.

Ben jij diegene die zorgt voor een grotere klantgerichtheid?

CRV zoekt een customer experience researcher

Als customer experience researcher ben je verantwoordelijk voor het (verder) ontwikkelen van inzichten rondom klantbeleving en customer journeys en het verhogen van de klanttevredenheid en klantgerichtheid van de organisatie.

Respondenten.nl heeft aan het begin van de coronatijd haar 55.000 respondenten gevraagd zich ook in te zetten voor andere intiatieven. En dat deden ze!

Met z’n allen terug naar kantoor, dat lijkt voorlopig eerder uitzondering dan regel. Hans Onkenhout, Ruigrok NetPanel vertelt in zijn blog hoe het bureau eerst voor zichzelf onderzocht hoe de eigen onderzoekers erover denken en het NetPanel.

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Ipsos naar het uitgavepatroon van consumentenelektronica, boeken en films. 

Samen met 4orange en RealTime Lead Group lanceert MarketResponse een nieuwe dienst: Data Science As A Service. Met deze dienst gaan ze hun dataspecialisten flexibel inzetten bij organisaties, op basis van abonnement, strippenkaart of project.

GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.

Interviewen voor Marketing-Insights is een nieuwe uitgave van de MOA, een strategische handleiding om diepe en eerlijke inzichten, gedachten, gevoelens en wensen naar boven te krijgen uit kwalitatief onderzoek. Hoe voer je op een goede en verantwoorde manier onderzoek uit in face-to-face-interviews?

Meer dan acht op de tien Nederlanders hebben er begrip voor dat de politie ingrijpt bij een verboden demonstratie, blijkt uit onderzoek van I&O Research, in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geldt ook voor 40% van degenen die protesten tegen de coronamaatregelen steunen.   

Winkelbezoek is door social distancing flink veranderd. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? En waarom dan? Wat zijn triggers om weer een fysieke winkel te gaan bezoeken? Samen met VIM Group deed Ruigrok/Netpanel er onderzoek naar.  

Aanmelden Cloutoday