Shopper Marketing Manager, 32-40 uur, Rotterdam

Heb je de nieuwe Coca-Cola zero sugar al geproefd? De introductie van dit merk zorgt voor grote groei, samen met introducties van producten als Chaudfontaine Fusion, Honest en FÏNLEY. Coca-Cola wil de Nederlandse markt veroveren en zoekt een pionier met een passie voor marketing. Kom jij bij ons werken als Manager Shopper Marketing?

Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken online doen. Veel bedrijven worstelen daarmee. Bijna de helft van de Nederlanders (46%) is terughoudend – op het achterdochtige af – als het gaat om het monitoren van hun online activiteiten. Zelfs als het hun leven gemakkelijker maakt, hebben ze het liever niet. Ze verkiezen privacy boven gemak. 

8 Toonaangevende, onafhankelijke digital marketingbureaus in Europa maken bekend dat zij de krachten bundelen in een internationale alliantie genaamd Digital Alliance International (kortweg: Dall Int.). Digital marketing bureau Traffic Builders, tevens één van de initiatiefnemers van de alliantie, vertegenwoordigt de Nederlandse markt binnen de samenwerking. 

Het luistervolume vertoont over de dag heen een specifiek patroon. Uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek (ADO) van Stichting NLO (Nationaal Luister Onderzoek), blijkt evenwel dat live radio de dominante audiovorm is, zowel overdag als in de avond- en nachtelijke uren. Live radio heeft overdag een aandeel van meer dan 80%. ADO is uitgevoerd door GfK onder ruim 5.300 respondenten van 13 jaar en ouder.

Nederlanders zijn niet slechter gaan betalen door de economische crisis. In de afgelopen tien jaar betaalden zelfs méér mensen hun rekening op tijd. Ook staan mensen steeds minder vaak rood op hun rekening. Dat blijkt uit een analyse van tien jaar betaalonderzoek in Nederland door gerechtsdeurwaarder- en incasso-organisatie GGN en kenniscentrum Nibud.

 Onlangs heeft Haystack de Cross Over Contest gewonnen. Samen met Museum M en de PXL-MAD kunstacademie uit Hasselt zal Haystack onderzoek uitvoeren over hoe de zintuigen worden beïnvloed door kunst.

Digital data solutions partijen Research Now en SSI hebben een fusie overeenkomst getekend. De voorwaarden van deze fusie zijn nog niet bekend gemaakt. De planning is dat de fusie transactie aan het eind van het jaar zal worden afgerond.

Vorige week woensdag 11 oktober werd de tweede editie van het Digital Analytics Congres georganiseerd door de MOA in Utrecht. Meer dan 200 online specialisten lieten zich inspireren en kregen antwoord op vragen als:  Hoe vertaal je gedragsdata naar innovatie? Zorg jij als analist voor verandering? Is jouw organisatie al voorbereid op de nieuwe wetgeving rondom GDPR? En hoe zorg je ervoor dat de consument centraal blijft staan in een data gedreven wereld?

Omdat de wereld van de wetenschap volop in beweging is, heeft de MOA de wetenschapsprijs geactualiseerd en een nieuwe naam gegeven. Wetenschappers kunnen vanaf nu meedingen voor de prijs Insights Scientist van het jaar 2018! De jury heeft voor 2018 een speciaal TOPIC vastgesteld: Digital Advertising. Ben of ken jij iemand die een mooie wetenschappelijke bijdrage heeft geleverd rondom dit thema? Draag jezelf, je collega, kennis, vriend of familie lid dan nú voor!

 'Wat kan er met data en wat mag er met data?'

Om een Europese regelgeving te creëren voor de bescherming van persoonsgegevens is een nieuwe Europese privacyverordening aangenomen: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel General Data Protection Regulation (GDPR). De GDPR zal naar verwachting op 25 mei 2018 van kracht worden. Maar wat betekent dat voor ons vakgebied?

Op dinsdag 21 november krijg je precies te horen wat deze nieuwe wetgeving inhoudt, maar tevens vanuit verschillende invalshoeken, wat dit betekent voor het vakgebeid Insights & analytics. Deze education Day wordt gehost door KLM op het hoofdkantoor in Amstelveen.

Kosten:

MOA en NIMA leden: GRATIS

NIET leden: € 75,- ex BTW

inschrijven2
General Data Protection Regulation GDPR

Laat je inspireren door

Alexander Singewald  - Legal Counsel Data Protection and Legal Data Strategy

Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten. (Marcus Aurelius, Romeins Keizer 121-180) Dus een goed begrip van de nieuwe privacyregels, maakt u gelukkiger!

AlexandersingewaldIn deze bijdrage aan de Educational day staan de nieuwe privacy regels die vanaf 25 mei 2018 in werking zullen treden centraal. Gaan de regels voor statistisch onderzoek wijzigen in 2018? En welke regels zijn van toepassing op analytics onderzoek (onderzoek waarbij niet kan worden gegarandeerd dat er anoniem wordt gerapporteerd). Wanneer speelt het vraagstuk van verenigbaar gebruik en wanneer is de onderzoeksorganisatie een Verwerkingverantwoordelijke (huidige Verantwoordelijke) en wanneer Verwerker (huidige bewerker). Verder wat zijn de gevolgen van de nieuwe rechten van betrokkenen, zoals het recht op vergetelheid en ‘het recht op dataportabiliteit’. 

En voel u een stuk gelukkiger na afloop!

Marc TollensMarc Tollens - Digital Analytics Manager @ KLM

De impact van GDPR, een kijkje achter de schermen bij KLM
Bij KLM staat de klantervaring centraal en digitalisering en de daarmee te verkrijgen data is een key enabler van het leveren van een goede klantervaring. De juiste balans vinden tussen het gebruik van klantdata om een betere ervaring te leveren en het bewaken van de privacy van dezelfde klant, is enorm lastig. Het is al complex zonder regelgeving zoals GDPR, laat staan met. Hoe raakt GDPR onze data activiteiten en hoe gaan we er mee om bij KLM?

Adriaan Ackers - Founder @ Totta Datalab

AdriaanAckersDe walvis en de grutto. AI en de voorspelbare klant

De toename aan data van en over onze klanten en de grote rekenkracht van onze computersystemen maakt het mogelijk om met complexe statistische modellen het gedrag van de klant op individueel niveau te voorspellen. Erg nuttig voor het uitzetten van retentie-acties, het selecteren voor een cross-sell mailing of het richting geven aan het fraude-opsporingsteam. Niet voor niets wordt Big Data in combinatie met ai genoemd als de motor van economische groei. Maar gaat de GDPR roet in dit mooie marketinggerecht gooien? De GDPR stelt strenge eisen en voorwaarden aan het gebruik van persoonsgegevens en verbiedt het profileren van je klanten in bepaalde omstandigheden. Is dit het einde van het AI-sprookje in de marketing? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk van Totta Data Lab bespreek ik de regels en het spel.

Programma

14.30 uur Inloop + koffie & thee
15.00 uur Opening door Alexander Singewald
15.05 uur Begrip van de nieuwe privacyregels maakt u gelukkiger door Alexander Singewald
15.45 uur De impact van GDPR, een kijkje achter de schermen bij KLM door Marc Tollens
16.25 uur PAUZE
16.45 uur De walvis en de  grutto. AI en de voorspelbare klant door Adriaan Ackers
17.25 uur Afsluiting
17.30 uur Borrel
18.30 uur EINDE borrel

Waar?

klm head office amstelveen netherlands photo thanks to flickr karenkaKLM 
Amsterdamseweg 55
1182 GP Amstelveen


Aanmelden Cloutoday