Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Van Brussel tot IKEA. Het MIE heeft ‘t. Brussel brengt in mei de AVG-wetgeving. Respect voor privacy, en veilig omgaan met gegevens. Maar de consument blijft data delen, ook bij IKEA. Duik in de databak, op het MIE! 

Data-shoppen op het MIE? Het kan. De Bijenkorf vertelt over touchpoints, data en relevant zijn, je leert over waarde-creatie met data, en wat wellness met data te maken heeft. Allemaal op het MIE!

De klant bereiken, dat wil iedereen. Aan de Effies kun je zien wat werkt, Tele2 betrekt de klanten zelfs bij nieuwe diensten en Samsung doet met video. Zie ze alle drie bij het MIE!

GreenBook heeft de 22e editie an het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd met de laatste twee kwartalen van 2017. In deze editie komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde: "the perception of challenges and opportunities (and what to do about them) and projected spending, how research professionals use their time and what tools they use most to do their jobs, buzz topics suchas automation or AI."

Een merk is meer dan alleen een USP voor een specifieke product-marktcombinatie. Aan de traditionele manier van het bouwen van merken dient een nieuwe dimensie te worden toegevoegd. Sterke merken hebben eveneens een societal purpose, een maatschappelijke betekenis.

Een MOAward win je niet zomaar. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en toonaangevende market research & analytics bureaus die het verschil maken in ons vakgebied. There’s no award like a MOAward. En jij kunt meebepalen wie er wint! Beveel nu jouw favoriete kandidaten aan!

Op 12 februari aanstaande organiseert de MOA, de MOAcademy "Byron Sharp voor de Insights professional: zelfde data, andere bril, scherper advies" met Robert van Ossenbruggen als workshopleider. De workshop is bestemd voor kwantitatief georiënteerde onderzoekers van medior tot senior.

In Q4 of 2017 EFAMRO conducted a new wave of the EFAMRO Moodindicator. Research agencies, that are members of their national trade association, were asked about the business outlook from the perspective of both their own organisation and their domestic market. In this wave, respondents from 13 European countries participated.

Marktonderzoekbureaus verwachten in 2018 opnieuw een omzettoename. De groei uit 2016 en 2017 krijgt dus een positief vervolg. 71% van de bureaus verwacht in 2018 een toename van de eigen bureauomzet. Het aantal bureaus dat een daling verwacht is 3% en dus verwaarloosbaar. Dat blijkt uit de 10de editie jaaroverzicht MOA-marktonderzoekbureaus.

Met meer dan 90 praktijkcases, masterclasses en inspiratiesessies op het gebied van marketing, insights en analytics geeft het MIE 2018 een ware kennis-boost! Laat je inspireren door cases van o.a: Beerwulf, BNNVARA, Bugaboo, de Perfecte Grafiek, Euroflorist, Google, GoSpooky, SNS, SWOCC, Tele2, TrendsActive, VodafoneZiggo, Wehkamp en YoungCapital.

Aanmelden Cloutoday