Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vorige week woensdag 11 oktober werd de tweede editie van het Digital Analytics Congres georganiseerd door de MOA in Utrecht. Meer dan 200 online specialisten lieten zich inspireren en kregen antwoord op vragen als:  Hoe vertaal je gedragsdata naar innovatie? Zorg jij als analist voor verandering? Is jouw organisatie al voorbereid op de nieuwe wetgeving rondom GDPR? En hoe zorg je ervoor dat de consument centraal blijft staan in een data gedreven wereld?

Omdat de wereld van de wetenschap volop in beweging is, heeft de MOA de wetenschapsprijs geactualiseerd en een nieuwe naam gegeven. Wetenschappers kunnen vanaf nu meedingen voor de prijs Insights Scientist van het jaar 2018! De jury heeft voor 2018 een speciaal TOPIC vastgesteld: Digital Advertising. Ben of ken jij iemand die een mooie wetenschappelijke bijdrage heeft geleverd rondom dit thema? Draag jezelf, je collega, kennis, vriend of familie lid dan nú voor!

Na een strak uitverkochte eerste editie van het Digital Analytics Congres kon een tweede editie niet uitblijven. Plaats van handeling was wederom het Mediaplaza in Utrecht, waar op 11 oktober de MOA meer dan 200 online specialisten liet inspireren door 4 keynotes en 12 praktische cases.

Na succesvolle eerdere edities organiseert ScienceWorks wederom een leergang ‘Beleidsonderzoek met Impact’ met korting voor ClouToday. Op 3, 10 en 17 november houden vakdocenten uit de wetenschap, overheid en het bedrijfsleven zich bezig met de vraag hoe effectieve onderzoeksmethoden en -technieken kunnen worden toegepast bij het onderbouwen van beleidsonderzoek.

Volgende week, woensdag 11 oktober vindt het tweede Digital Analytics Congres plaats in het Media Plaza in Utrecht. We presenteren top keynotes en interessante cases. Nieuw op het programma een expertssessie van Boudewijn Beks, Google over: How to measure Customer Lifetime Value en de afsluitende keynote van Thanassis Thomopoulos, Google over: Connecting with Customers in a Data & Technology Driven World. Je gaat maar huis met veel nieuwe inzichten en direct toepasbare kennis. Tijd dus om de mouwen op te stropen.

Op 30 oktober organiseert de MOA de vijfde MOAcademy uit de serie van acht workshops van de Leergang Marktonderzoek: Survey methodologie & analyse. Robert van Ossenbruggen is de workshopleider.

Op 31 januari en 1 februari 2018 vindt voor de 16e keer het Marketing & Insights Event (MIE) plaats. Onder de noemer “The Snowball effect of Marketing, Insights & Analytics “ ontdek je hoe je met de juiste strategie “the snowball effect” creëert binnen je organisatie. 

Met de opkomst van augmented reality verschijnen er ook steeds meer apps waarmee consumenten thuis virtueel producten kunnen uitproberen. Dit soort apps zou een meerwaarde kunnen bieden aan de consument tijdens het online shoppen. Wat verandert deze technologie aan de shopper-ervaring? En voor welke consumenten is het een meerwaarde? 

De kunst van het vragen stellen is allang niet meer een goede karakterisering van marktonderzoek. De methoden van dataverzameling zijn ingrijpend veranderd. Door digitalisering binnen de bedrijfstak draait het nu vooral om data analytics. En…, internationalisering van werkwijzen is regel.

Eigenlijk wil iedere marketeer een strategie bedenken waarmee hij zijn vooraf gestelde doelen haalt of, als het even kan, voorbijstreeft. In het moderne tijdperk, met al zijn multichannelcampagnes en complex opgedeelde strategieën, is het vaak een fline uitdaging om het slagen of mislukken van een campagne per onderdeel te beoordelen. Research Now deed onderzoek.

Aanmelden Cloutoday