Tweede Digital Analytics Congres verbindt technologie, data en klant!

Na een strak uitverkochte eerste editie van het Digital Analytics Congres kon een tweede editie niet uitblijven. Plaats van handeling was wederom het Mediaplaza in Utrecht, waar op 11 oktober de MOA meer dan 200 online specialisten liet inspireren door 4 keynotes en 12 praktische cases.

Een van de hoogtepunten van de dag was de sessie over datavisualisatie van Nadieh Bremer. In een half uur wist zij niet alleen alle bezoekers te verbazen met wat je met de juiste visualisatie kunt bereiken, maar ook te overtuigen hier zelf mee te experimenteren. De dag werd geopend door internationaal befaamd consumentenpsycholoog en CRO expert Bart Schutz. Op zijn kenmerkende enthousiaste manier wist hij de bezoekers scherp te krijgen voor een mooie dag met veel kennis. Want laat jij jouw bezoekers op de automatische piloot over je website gaan, of denken ze hier toch bij na? 

Mooie inzichten over usability en vooral de boodschap heel veel te testen voordat je überhaupt gaat nadenken. De tweede keynote van de dag was Stéphane Hamel. Daar waar Bart Schutz veel inging op de nog niet ontdekte kant van online data ging Stéphane Hamel vooral over de oceaan van data die je al hebt. Maar hoe vind je in die berg aan data nu juist het goudklompje? Hoe helpt de lean methodiek jou daarbij en hoe zorg je ervoor dat jij de beslissende factor bent. Vooral dus handen uit de mouwen en aan de slag!

Na de lunch was het woord aan Aurelie Pols. Zij is de expert op het gebied van privacy en nam de online specialisten niet alleen mee in de wetgeving rondom GDPR (in Nederland bekend onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming) en de aankomende ePrivacywet, maar ook de kansen die deze nieuwe wet biedt. Ja inderdaad, zij ziet deze wet niet alleen als een beperking maar ook juist als een kans. Want waarom zou je wel aan MVO doen, maar juist op het stukje vertrouwen van de klant dit laten liggen. De dag werd afgesloten door Thanassis Thomopoulos van Google. Hij ging met name in op de rol van de consument. Want waar blijft deze consument als we steeds meer toegaan naar data en business technologie? Hoe zorg je ervoor dat juist die consument centraal blijft staan. Een mooie afsluiter van een dag voor inspiratie en hands on kennis. 

Tussen de keynotes was er genoeg ruimte om aan te schuiven bij de parallelsessies met inspirerende cases van onder andere Bijenkorf, KLM, Travelbird, Picnic, EDM en Coders en CO. Met deze tweede editie van het Digital Analytics Congres heeft de MOA wederom bewezen een belangrijke speler op het gebied van digital analytics te zijn.

 

Bron: Persbericht MOA, 12 oktober 2017

Aanmelden Cloutoday