Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met z’n allen terug naar kantoor, dat lijkt voorlopig eerder uitzondering dan regel. Hans Onkenhout, Ruigrok NetPanel vertelt in zijn blog hoe het bureau eerst voor zichzelf onderzocht hoe de eigen onderzoekers erover denken en het NetPanel.

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Ipsos naar het uitgavepatroon van consumentenelektronica, boeken en films. 

Meer dan acht op de tien Nederlanders hebben er begrip voor dat de politie ingrijpt bij een verboden demonstratie, blijkt uit onderzoek van I&O Research, in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geldt ook voor 40% van degenen die protesten tegen de coronamaatregelen steunen.   

Winkelbezoek is door social distancing flink veranderd. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? En waarom dan? Wat zijn triggers om weer een fysieke winkel te gaan bezoeken? Samen met VIM Group deed Ruigrok/Netpanel er onderzoek naar.  

Bijna drie op de tien Nederlanders hebben in de afgelopen 5 jaar een online opleiding gevolgd (28%). Gemiddeld beoordelen zij deze met een 7,3. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.

Ieder kwartaal leggen Wepublic en Motivaction vragen en stellingen voor aan de reputatie en communicatie-professionals van het ReputatiePanel. Doel hiervan is om inzicht te krijgen in de mening en visie van deze vakmensen op actuele thema’s, maatschappelijke ontwikkelingen of vakinhoudelijke onderwerpen.

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

De Nederlander is traditionele media zoals tv en print, de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia.

NPO Innovatie signaleert 12 veranderende behoeften in tijden van corona. Met dit trendonderzoek wil NPO Innovatie meer grip te krijgen op de toekomst. De maatschappelijke trends kunnen inzichten geven, helpen keuzes maken en inspiratie bieden voor nieuwe oplossingen.

Aanmelden Cloutoday