Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In de lijst met de populairste steden ter wereld steeg Amsterdam dit jaar van nummer 14 naar nummer 9. Hiermee is de Nederlandse hoofdstad de enige nieuwkomer in de top 10 sinds 2013.

Nederlanders checken hun eurobiljetten zelden op echtheid, en weten uit hun hoofd niet eens hoe ze eruit zien. Dat blijkt uit het tweejaarlijkse onderzoek dat De Nederlandsche Bank heeft laten doen door Motivaction naar de kennis over en waardering van bankbiljetten. 

Als we op vakantie gaan, reizen we het liefst met de auto naar de luchthaven. En daar parkeren we bij voorkeur recht voor de deur. Gratis. Omdat dit niet mogelijk is, gaan we op zoek naar het makkelijkste, voordelige alternatief. Met een onderzoek in de SAMR Scope zocht TIX.nl uit hoe we het liefst naar het vliegveld gaan, en waar we onze auto neerzetten.

Many categories have made a smooth transition to strong sales online. Books, magazines, and consumer electronics have reached over 30% of sales online. However, online grocery sales were slow to take off until recently. In the next five years, the share of food and alcohol sales is set to triple online.

Welke technologieën hebben de meeste impact op het dagelijks leven van de consument? En hoe verandert 5G de huidige manier van communiceren en zaken doen? GfK beschrijft het in Tech Trends Volume 2.

Research Now and Econsultancy Release Global Report on What Advertising Effectiveness Means to Marketers. After surveying over 2,700 marketers, Research Now, the global leader in digital research data for better insights and decision-making, and Econsultancy found that, while three in five brands consider measuring advertising effectiveness as ‘very’ or ‘extremely’ important, only 25% are ‘very’ or ‘extremely’ confident that their advertising is reaching the right audience, despite 97% carrying out some form of measurement.

VINEX (De Verenigde Internet Exploitanten) heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) vanaf juli 2017 uitgebreid met global media brands zoals Facebook, Google en Twitter.

Organisaties in Nederland kunnen het potentieel van hun medewerkers veel beter benutten. Slechts 12% van de medewerkers in Nederland geeft aan dat de werkgever het beste uit hen haalt.

Nederlanders zijn gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien Nederlanders (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte.

Smartphones en tablets zijn tegenwoordig een integraal onderdeel van ons leven. Zonder mobiele telefoon gaan we de deur niet meer uit en in de huiselijke omgeving is de iPad uitgegroeid tot het eerste scherm.

Aanmelden Cloutoday