Cross cultureel neuromarketing onderzoek

Er werd al neuromarketing onderzoek gedaan in het buitenland, maar met de komst van enkele internationale klanten heeft Neurensics zich nu ook verzekerd van MRI-scanlocaties in New York, Barcelona en Londen.

Het Amsterdamse bedrijf, opgericht door wetenschappers én marketeers, bestudeert en verbetert de effectiviteit van marketingstimuli als campagnes, designs en verpakkingen, maar ook proposities en merken, door met MRI-scanners rechtstreeks in het brein van consumenten te kijken. Met meer dan 50.000 hersenscans naar gedragsintentie bouwt het bedrijf aan een unieke database voor gedrag voorspellende benchmarks.

De Munnik: “We zijn bijzonder trots dat we een voet aan de grond krijgen in New York, dat toch wel gezien mag worden als het mekka van de reclame. Ik had gedacht dat we daar vooral pre- en posttests van commercials zouden doen, maar ook onze merkstudies slaan daar aan.”

Het bedrijf is de eerste in de wereld die wetenschappelijke MRI-studies wist te schalen en commercieel aan te bieden. En met deze volgende internationale stap, biedt het bedrijf haar klanten neuromarketing onderzoek aan in 10 landen in Noord- en Zuid-Amerika en Europa. Daarmee is voor het eerst in de geschiedenis mogelijk om de cross culturele effecten van merken en campagnes in het brein te bestuderen. 

Bron: Persbericht Neurensics, december 2017

Aanmelden Cloutoday