Motivaction's trendrapport 2017-2018

Onlangs publiceerde Motivaction het Trendrapport 2017-2018. Het rapport geeft inzicht in de belangrijkste mentaliteitsverschuivingen en maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland.

In het rapport gaat in op de 10 belangrijkste polarisaties in de Nederlandse maatschappij van dit moment en de 9 belangrijkste sociaal-maatschappelijke mentaliteitstrends op basis van ons Mentality-onderzoeksprogramma sinds 1997. 

Werken met trends

Het rapport geeft antwoord op de volgende vragen:Welke maatschappelijke trends spelen er nu in Nederland?Hoe zijn huidige maatschappelijke polarisaties te duiden?In hoeverre zijn de huidige ontwikkelingen in mijn branche te duiden vanuit bredere maatschappelijk trends en factoren?Wat betekenen deze trends voor de toekomst? 
Wat leveren trends je op:

  • Trends leveren inspiratie op.
  • Gericht inspelen op maatschappelijke trends.
  • Betrouwbaar inzicht in kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie.
  • Analyseren van groeimogelijkheden.
  • Concurrenten een stapje voor zijn.
  • Statistische onderbouwing op basis van 20 jaar trendonderzoek.

Onderzoek

Het trendonderzoek van Motivaction is onder andere gebaseerd op het Mentality-onderzoeksprogramma dat bestaat uit afwisselend jaarlijks kwantitatief onderzoek (cijfermatige onderbouwing) en kwalitatief onderzoek (verdieping).
Sinds 1998 onderzoekt Motivaction het mentaliteitsklimaat in Nederland. Met dit trendonderzoek peilen wij de waarden en oriëntaties van Nederlandse consumenten onder representatieve steekproeven van ruim 1.250 Nederlanders die aan huis worden bezocht. Daarnaast hebben wij begin 2017 de Life & Living database (1991-2017) van Trendbox overgenomen.

Het trendonderzoek op basis van deze twee unieke bronnen van ‘zachte waarden in de Nederlandse maatschappij’ geeft inzicht in, en biedt duiding van, de belangrijkste sociaal-maatschappelijke trends in Nederland.

Bron: Persbericht Motivaction, 7 december 2017

Aanmelden Cloutoday