Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het wensbeeld dat de Nederlandse straten net zo schoon zijn als onze eigen woning, wordt in grote getale (80%) door alle lagen van de bevolking gedeeld. Dit blijkt uit de resultaten van een landelijk publieksonderzoek, uitgevoerd door onafhankelijk  Motivaction in opdracht van NederlandSchoon.

De tijd die Millennials aan audio besteden, ligt met 202 minuten per dag 7% boven het niveau van totaal Nederland (gemiddeld 190 minuten per dag). Bijna tweederde van de audiotijd van Millennials bestaat uit live radio.

Een grote meerderheid van de Nederlandse ondernemers vindt dat de lonen omhoog moeten. De economie groeit flink en daar moeten ook de werknemers van profiteren. Dat blijkt uit het Ondernemerspeil, een onderzoek van Kantar Public in opdracht van het FD onder krap duizend beslissers in het Nederlandse bedrijfsleven.

Het kabinet-Rutte III is door ruim een derde (38%) van de Nederlandse kiezers met tevredenheid ontvangen. Bijna de helft (48%) is ontevreden met het kabinet van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie en 14% weet het (nog) niet.

Maandelijks bereiken alle apps en websites die worden gemeten in het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) zo’n 90% van de bevolking van 6 jaar of ouder. Het dagbereik ligt op zo’n 75% en wekelijks zijn 83% van de Nederlanders online te vinden. Of beter gezegd, online te bereiken. 

Verdwaald en ook nog eens een lege databundel? Ergens de weg vinden zonder toegang tot mobiele data is voor Nederlanders dé ultieme ergernis. Een kwart van de jongeren houdt aan het einde van de databundel standaard een stuk maand over. Niet gek; ruim de helft van alle Nederlanders heeft geen enkel idee wat het streamen van video’s of muziek op een mobiele telefoon eigenlijk kost.

Veel bekende handelsbedrijven proberen momenteel om de miljardenmarkt voor online-levensmiddelen te ontsluiten, maar het systeem hapert nog en de vraag vanuit de consument is klein. Van de circa 200 miljard euro die er in Duitsland jaarlijks aan levensmiddelen wordt uitgegeven, wordt er momenteel slechts één procent op internet besteed.

Nederlanders zijn 'naïef' over internetrisico’s en overschatten hun eigen capaciteiten om zich daartegen te beschermen. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), dat begin oktober is gepubliceerd. 

Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap.

Consumenten hebben steeds minder vertrouwen in wat merken online doen. Veel bedrijven worstelen daarmee. Bijna de helft van de Nederlanders (46%) is terughoudend – op het achterdochtige af – als het gaat om het monitoren van hun online activiteiten. Zelfs als het hun leven gemakkelijker maakt, hebben ze het liever niet. Ze verkiezen privacy boven gemak. 

Aanmelden Cloutoday