Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Loyaltyprogramma’s zijn veelal gebaseerd op de aankoophistorie van gebruikers. Dat gaat veranderen. Hyperpersoonlijk aanbod wordt in de toekomst tevens bepaald door lichaamsindicatoren als speeksel, ademhaling en bloedmonsters. Dat staat althans te lezen in een recente studie van de Universiteit van South Carolina.

Van de basisscholen die Sinterklaas vieren (96%), viert 85% het feest met zwarte pieten. Een kwart van de basisscholen viert Sinterklaas (ook) met roetveegpieten. Dat blijkt uit een in november 2017 verricht onderzoek over sinterklaasviering onder 400 basisschooldirecteuren. Het (representatieve) onderzoek is uitgevoerd door DUO Onderwijsonderzoek & Advies. 

Startup Thorb initieert de challenge #Reinvent the habitat in de zoektocht naar nieuwe manieren van huizen bouwen met als uitgangspunt het woongeluk van de consument.

Marktonderzoek met behulp van mobiele apps neemt snel in populariteit toe. Wat zijn de voor- en nadelen van deze surveymethode? En zien respondenten en opdrachtgevers de bomen nog wel door het bos? Clou magazine vroeg het enkele hoofdrolspelers.

Jongeren zijn minder digitaal vaardig dan ze zelf denken. De meeste jongeren hebben bijvoorbeeld moeite met het inschatten van betrouwbare informatie, een competentie die van belang is voor het herkennen van nepnieuws.

Het is belangrijk dat iedereen kan werken in een open en veilige cultuur. Toch blijken er nog regelmatig integriteitsschendingen en misstanden op het werk te zijn, zoals fraude, machtsmisbruik, onzorgvuldige omgang met informatie of onveilige werksituaties.

Amerikaans fenomeen Black Friday is overgewaaid naar Nederland. Steeds meer retailers en e-tailers grijpen de dag, dit jaar valt het op 24 november, aan om het cadeauseizoen af te trappen. Uit onderzoek van Motivaction in de aanloop naar Black Friday 2017 blijken vooral Nederlandse millennials bekend te zijn met het fenomeen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) leidt tot loyalere klanten. De loyaliteit van klanten - gemeten aan het percentage dat na twee jaar nog steeds klant is - ligt 7% hoger bij bedrijven die in de ogen van hun klanten een grotere maatschappelijke bijdrage leveren. Dat concluderen onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en data-analysebureau MIcompany.

De omzet van aankopen via e-commerce platforms is in 12 maanden tijd gestegen met 30%. Dit blijkt uit een onderzoek van Kantar Worldpanel "Future of E-commerce in FMCG"

Alles van 50 tot 80 heeft geld en tijd. Een interessante doelgroep voor menig marketingafdeling. Maar ook een lastige, want ‘bejaarden’ week je moeilijk los uit hun geijkte patronen, is de heersende gedachte, aldus SAMR Marktvinders.

Aanmelden Cloutoday