Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het is nu mogelijk om uitspraken te doen over het crossmediale bereik van programma’s en video commercials voor alle personen van 6 jaar en ouder in Nederland. De fusiedata geven inzicht in de overlap tussen kijkers die bereikt zijn via het TV-scherm en via online devices.

Terrorisme speelt wel een rol in de keuze van de vakantiebestemming. Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research onder 2.943 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Facility Excellence blijft het kernbegrip als het aankomt op facility beleving. Dit blijkt uit het onderzoeksrapport “Facility Beleving in Nederland 2017” van Integron. 

We zijn nog even bezorgd over onze persoonlijke gegevens als 10 jaar geleden Meer dan de helft van de Nederlanders maakt zich zorgen over de veiligheid van zijn online persoonsgegevens. Vooral de jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dit blijkt uit het ‘Whats Happening Online’-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert.

In januari 2016 schreef ik mijn eerste bijdrage in Clou over de schizofrene relatie tussen peilers en media. Over de inconsistente manier waarop journalisten omgaan met peilingen. Over media die gebruikmaken van peilingen als informatiebron, maar die peilingen net zo makkelijk glibberig als palingen noemen.

In 19641 deden we nog redelijk onbekommerd onderzoek: het face to face-survey was de gouden standaard, de respons was hoog en in de Sociologische Gids konden wetenschappers nog kritische artikelen schrijven, onder de titel ‘Wat is een respons van 80% waard?’2

Het einde van de ramadan is in zicht, ruim een miljoen Nederlandse moslims vieren deze week het Suikerfeest. Wordt het tijd om hier meer aandacht aan te besteden? Representatief onderzoek van Motivaction laat zien dat dat best nuttig kan zijn.

Afscheid van het Jaarboek, maar geen afscheid van de wetenschap. Een mooi voorbeeld van een project waar wetenschap en praktijk elkaar raken, is het Mediabelevingsonderzoek. Wat is de impact van dit onderzoek dat twintig jaar bestaat? Welke mensen zitten erachter en hoe steekt het onderzoek in elkaar?

Klantbeleving speelt een grote rol in waarom consumenten voor een specifiek product of dienst kiezen. Maar hoe verbeter je die klantbeleving? UT-promovendus Harald Pol onderzocht hoe organisaties daarmee succesvol aan de slag kunnen.

Onlangs deden de meest prominente leiders van de grootste religies ter wereld een gezamenlijke oproep aan mensen wereldwijd om zich te verenigen en vrienden te maken over godsdiensten heen.

Aanmelden Cloutoday