Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het tv-programma Altijd Wat presenteerde een onderzoek onder zorgmedewerkers waaruit bleek dat tweederde van de artsen vindt dat de second opinion deels of geheel moet worden betaald door de patiënt. Voorzitter van de Orde van medisch specialisten, meldt dat second opinions "zelden of nooit" leiden tot een andere diagnose. Maar klopt dat eigenlijk wel? Next.checkt zocht het uit. MOA Ombudsman Lex Olivier mocht er ook zijn licht over laten schijnen. Lees hier het artikel ...

Dit blijkt uit de KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2013 van MarketResponse. Hoewel het enthousiasme van klanten over hun zorgverzekeraar iets is gedaald, blijft de tevredenheid over de dienstverlening over het algemeen hoog. Klanten van zorgverzekeraars zijn positiever over de premie, maar de intentie om zorgverzekeraars te gaan vergelijken neemt opnieuw toe.

Voor consumenten spelen vertrouwen, bekendheid en transparantie een belangrijke rol bij online winkelen. In opdracht van PostNL heeft Intomarkt Gfk onderzoek gedaan naar de behoeften van consumenten en ondernemers op het gebied van E-Commerce. Het onderzoek bestond uit een kwantitatief en een kwalitatief deel. Het eerste deel werd uitgevoerd onder 503 consumenten. Voor deel twee werden 1.111 ondernemers ondervraagd.

Bijna zeven op de tien Nederlanders hebben naar eigen zeggen gevolgen van de crisis ondervonden. Dit blijkt uit onderzoek van MarketResponse. De gevolgen lopen uiteen van werkloosheid tot het minder te besteden hebben; de inkomsten zijn minder geworden, terwijl de prijzen zijn gestegen.

Steeds meer Nederlanders ontdekken het gemak van online kopen met smartphone of tablet. In de tweede helft van 2012 hebben 1,7 miljoen consumenten via internet een aankoop gedaan met een mobiel apparaat. Dat is een groei van het aantal mobiele kopers van 73% ten opzichte van de tweede helft van 2011. Dit blijkt uit de M-commerce Monitor 2012-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar mobiele consumentenbestedingen van Blauw Research.

Bijna 30 procent van de bankrekeninghouders vindt internetbankieren via internet op een mobiele telefoon onveilig. Dit percentage is een stuk hoger dan bij internetbankieren via een desktop. Dit wordt door slechts 6 procent van de ondervraagden als onveilig beschouwd. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 onder 500 bankrekeninghouders.

De aanhoudende economische onzekerheid had een negatieve invloed op de ontwikkeling van de bruto mediabestedingen in 2012. Die daalden met 3,9% tot € 6,06 miljard. Een jaar eerder was er nog sprake van een lichte stijging van de bruto mediabestedingen (+ 0,4%), ondanks dat er toen ook nog sprake was van economische tegenwind. Dit blijkt uit het Jaarrapport Bruto Mediabestedingen 2012 dat Nielsen binnenkort publiceert.

Lexa is een datingsite die in haar nieuwe reclamecampagne nogal ruimhartig omspringt met onderzoekcijfers. Volgens Next.checkt iets te ruimhartig. MOA Ombudsman Lex Olivier mocht er ook zijn licht over laten schijnen. Lees hier het artikel ...

Een op de drie één-jarige kinderen speelt geregeld of vaak op een tablet. Dat blijkt uit dit onderzoek onder duizend ouders met kinderen tussen 0 en 7 jaar, verricht door stichting Mijn Kind Online in opdracht van Mediawijzer.net. In 2012 was dit nog een op de acht één-jarigen.

Koopgedrag hangt samen met de constructie van ons brein. Paul Postma gaf tijdens het RUGCIC-seminar neuromarketing een kijkje in de werking van het brein. Via uitwendige processen, een input/output model en inwendige reflexen kan er inzicht worden verkregen in het brein om commerciële processen effectiever te sturen.

Aanmelden Cloutoday