Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Consumenten stellen hun vraag voor bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon, per e-mail of in face-to-face contact. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent.

Een kwart van de Nederlanders maakt zich zorgen over technologische ontwikkelingen. Met name laagopgeleiden maken zich zorgen. Jongeren en hoogopgeleiden zijn het meest enthousiast in het omarmen van nieuwe technologieën.

De Nederlander keek in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie (2 uur en 53 minuten). Dit is 2,6% minder dan in 2017. De daling in de kijktijd is minder sterk dan vorig jaar (-3,0%).

De Nederlandse bevolking groeide in 2018 met naar schatting 104 duizend inwoners. Het groeitempo was vergelijkbaar met dat van de afgelopen twee jaar. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie.

Bijna de helft (48%) van de Nederlanders neemt zich voor in het nieuwe jaar meer te gaan sporten en bewegen, zo blijkt uit onderzoek van bureau Sherloq. 41% gaat gezonder eten en 36% wil bovendien afvallen. Ruim een kwart van de jongeren heeft als voornemen om in 2019 minder gebruik te maken van de smartphone en social media.

Nederlanders zijn ten opzichte van vier jaar geleden negatiever geworden over de zelfrijdende auto, zo blijkt uit online onderzoek* van Team Vier. Het aandeel Nederlanders dat negatief is ten aanzien van de zelfrijdende auto is van 10% in 2014 gestegen naar 24% in 2018.

SKIM's Wessel Roose describing the funda case in his blog and how using a subscription pricing model can lay stable foundations.

De Nederlandse man wordt sterk beïnvloed door zijn partner bij zijn kledingkeuze. Dat blijkt uit een onderzoek dat herenmodewinkel Only for Men en onderzoeksbureau Markteffect hebben uitgevoerd onder ruim 1.100 Nederlandse mannen.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) adviseerde eind 2017 om een verbod in te stellen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dit type vuurwerk zorgt voor de meeste overlast en het meeste letsel.

Disruptieve ‘nieuwe reuzen’ en iconische merken staan zij aan zij in de eerste versie van de BrandZ Top 30 meest waardevolle Nederlandse merken.

Aanmelden Cloutoday