26 apr | MOA - Symposium Digital Advertising

De markt voor Digital Advertising is volop in beweging. Marketers besteden een toenemend percentage van hun mediabudget aan Digital Advertising, maar hebben tegelijkertijd nog veel vragen. Waar en hoe zet je je Digital Advertising budget in? Wat is de interactie met traditionele advertising? En kan de effectiviteit van Digital Advertising gemeten worden?

Op 26 april organiseert de MOA een gratis symposium over Digital Advertising. De drie genomineerden voor de MOAward ‘Insights Scientist of the Year 2018’ zullen een presentatie geven, waarin dit soort vragen worden beantwoord. Na elke presentatie stelt een panel van experts vragen en is er ruimte voor discussie.
Het symposium wordt geopend en afgesloten met een lezing over de toekomst van Digital Advertising, waarbij ook tips & tricks worden gegeven voor het effectief inzetten van dit medium.

Datum: 26 april 2018

Tijd: 13.00 – 17.00 uur

Kosten: Gratis

LocatieAristo Amsterdam Sloterdijk

Capaciteit: ± 100 bezoekers

Doelgroep: iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp Digital Advertising

 

PROGRAMMA

12.45 – 13.00 Inloop

13.00 – 13.05 Opening door de dagvoorzitter: (Yvonne)

13.05 – 13.35 Digital Advertising door Martin Leeflang – Validators

Martin Leeflang Martin is oprichter van Validators (2009). Samen met zijn team heeft hij een scala aan innovatieve onderzoekstechnieken ontwikkeld (facial coding, eyetracking en implicit association testing) waarmee de onbewuste beïnvloeding en emotie-effecten van reclamecampagnes worden gemeten.

 

13.35 – 14.20 Effects of Traditional Advertising and Social Messages on Brand-Building Metrics and Customer Acquisition
Door: Lisette de Vries (Sonja Gensler & Peter S.H. Leeflang)

LisettedeVries Lisette heeft een proefschrift geschreven op het gebied van digital advertising, op basis waarvan zij een publicatie, met als titel “Effects of Traditional Advertising and Social Messages on Brand-Building Metrics and Customer Acquisition,” in Journal of Marketing heeft weten te realiseren. Dit artikel laat zien dat traditionele reclame (TV, radio, print, out-of-home) grotere effecten heeft op merk metrics en klantacquisitie dan berichten op sociale media. De traditionele reclame zorgt er ook voor dat consumenten meer over het merk praten op sociale media, wat ook weer positieve effecten heeft op het merk.

 

14.20 – 15.05 What Happens Online Stays Online? Segment-Specific Online and Offline Effects of Banner Advertisements
Door: Lara Lobschat (Ernst Osinga & Werner J. Reinartz)

Lara Lara heeft een proefschrift geschreven op het gebied van online marketing communicatie, waarvoor ze, vanwege de praktische relevantie, een ‘early career grant’ van de Horizont Stiftung heeft ontvangen. Op basis hiervan heeft ze het artikel “What happens online stays online? Segment-specific online and offline effects of banner advertisements” gepubliceerd in Journal of Marketing Research. Het artikel toont, onder andere, aan dat ondernemingen, die vooral via offline kanalen verkopen, wel kunnen profiteren van online banner advertising.

 

15.05 – 15.25 Koffie en thee pauze

 

15.25 – 16.05 Engagement With Social Media and Social Media Advertising: The Differentiating Role of Platform Type
Door: Hilde A.M. Voorveld (Guda van Noort, Daniël G. Muntinga & Fred Bronner)

HildeVoorveld Hilde promoveerde cum laude op een proefschrift over online merk communicatie. Ze heeft ook diverse andere publicaties op het gebied van digital advertising, waaronder “Engagement with Social Media and Social Media Advertising: The Differentiating Role of Platform Type” in Journal of Advertising. Het is het eerste onderzoek dat engagement met digital advertising in acht verschillende sociale media (o.a. Facebook, Instagram, en Snapchat) in kaart brengt. Het artikel biedt mooie inzichten voor het social media gebruik in de praktijk.

 

16.05 – 16.35 Hoe digital advertising in te zetten in de hele online customer journey - door Frans Appels – Netprofiler

FransAppels Frans Appels, managing partner bij digital marketing bureau Netprofiler, laat zien hoe digital advertising in de verschillende fases van de online customer journey het beste ingezet kan worden. Aan de hand van praktische cases laat hij de mogelijkheden zien van instrumenten zoals display advertising, social media advertising, search advertising, SEO, remarketing en e-mail marketing. En waar in de customer journey deze instrumenten het beste tot hun recht komen.

 

16.35 – 17.00 Borrel

schrijfjehierin deelnemerslijst

 

Aanmelden Cloutoday