Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In februari lanceerde Kantar Public een interactief dashboard met politieke peilingen en data over de Nederlandse samenleving. De gegevens zijn voor iedereen inzichtelijk en vrij te gebruiken.

WPP verwacht in het tweede kwartaal de verkoop van een meerderheidsbelang in Kantar aan een investeerder bekend te kunnen maken, aldus Chief Executive Mark Read.

Met ingang van 1 maart 2019 heeft Markteffect uit Eindhoven, branchegenoot DirectResearch uit Amsterdam overgenomen. DirectResearch wordt daarmee vanaf 1 maart onderdeel van de ME Research Group, een groep van marktonderzoekbureaus waar Markteffect en Sherloq ook toe behoren.

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) – met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde - en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie “Effectiveness of advertising within the new media context”, op de universiteit in Groningen.

ESSENSOR, gespecialiseerd in sensorisch marktonderzoek in Nederland, kondigde onlangs de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en re-design van de huisstijl aan.

Dynata heeft onlangs de aankoop van Reimagine Holdings Group, een wereldwijde speler in data creation en technology-enabled business intelligence afgerond.

Volgens een artikel in de Sunday Times van 17 februari, zijn verschillende private equity bedrijven - zoals TPG, Apax, Bain Capital en Cinven - een bid aan het voorbereiden voor de WPP marktonderzoek divisie van Kantar.

Na een uitgebreide aanbestedingsprocedure kiest de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) voor DVJ Insights voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes.

Per 1 januari zijn Integron en Innovam een samenwerking gestart op het gebied van HR in de mobiliteitsbranche. Innovam biedt als grootste opleider binnen de mobiliteitsbranche onder het label WePowerPeople HR diensten aan binnen de mobiliteitsbranche.

Dynata Buys Reimagine
January 23 2019
Dynata - which until last week was known as Research Now SSI - has acquired consumer insights and marketing services umbrella Reimagine Holdings Group.

Gary LabenTerms of the deal have not been disclosed.

Reimagine is based in Westport, Connecticut and is comprised of several business units including online survey and digital data specialist Critical Mix; cloud-based SaaS data analysis and visualization platform MarketSight; and PopResearch, an automated brand and communications market research platform.

Dynata, described at the time of the new brand's launch as one of the world's largest providers of actively managed, permissioned first-party data, says the latest combination will allow it to capitalize on Reimagine's automation, software, fraud-prevention technology, and artificial intelligence tools and platforms. This will give it a broader portfolio of solutions for a more complete service to customers.

Gary Laben (pictured), CEO of Dynata, comments: 'Today, data-driven marketers want more than big data; they want precise, authentic data to connect with their customers - consumers and business professionals - in the most relevant way possible. Bringing together Dynata and Reimagine Holdings is a major step forward in helping us give market researchers, marketers, advertisers and business managers more accurate data and new insights'.

Web sites: www.dynata.com and www.reimagine.com .

Aanmelden Cloutoday