Op 13 mei organiseert de MOA de MOAcademy "Datavisualisatie van inzicht naar impact" met Michiel Dullaert als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor mensen die, met het delen van hun data, collega’s en klanten in beweging willen krijgen. Voor iedereen die rapporten, memo’s, analyses en presentaties maakt. 

Kantar heeft een grootscheeps onderzoek in Nederland uitgevoerd naar wat men CX+ noemt: Kantar vroeg bijna 3.300 Nederlanders niet alleen naar hun verwachtingen van bancaire dienstverleners maar ook naar hun daadwerkelijke klantervaringen.

Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen. 

Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!

The Market Research Society (MRS) in the UK calls on CEOs to sign its new Manifesto for Opportunity as it extends its work to improve inclusion and diversity in research with the launch of its latest sector report and a new LGBTQ+ network, #MRSPride.

Ruigrok NetPanel heeft de afgelopen maanden nieuwe collega’s mogen verwelkomen in het kwalitatieve onderzoeksteam.

Deelnemers aan een Research Panel hebben er veel vertrouwen in dat er bij een panel goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zijn niet alle privacyregels bij de deelnemers aan een panel even goed bekend.

Effie Awards organiseert op 21 mei voor de tweede keer de Effie Campus, met als doel een effectiviteitscultuur te stimuleren door kennis en inzichten te delen. Tijdens het evenement presenteren effectiviteitsexperts, recente Effie-winnaars, juryleden van de Effie Awards en onderzoekbureaus hun cases, inzichten en visies op effectiviteit.

Op 3 mei organiseert de MOA de MOAcademy "Steering data science projects" met Sjoerd Koornstra als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues.

Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.

Aanmelden Cloutoday