Heb jij een passie voor onderzoek en de metropoolregio Amsterdam? Lijkt het je leuk om mee te bouwen aan een nieuwe datagedreven organisatie? En ben je goed in staat om data door te vertalen naar praktisch toepasbare informatie voor de organisatie en onze partners? Dan is deze vacature voor Senior Data Analyst bij Amsterdam Marketing iets voor jou.

BEN JIJ EEN KEI IN ONDERZOEKEN? DAN ZOEKEN WE JOU!

Voor het team Ontwikkeling zoeken wij op korte termijn een

ERVAREN (ARBEIDSMARKT) ONDERZOEKER

WIE ZIJN WE?

A+O Metalektro is opgericht in 1983 als een van de eerste O&O (Opleidings- en ontwikkelings)fondsen.
Er werken circa 30 medewerkers. Het team Ontwikkeling bestaat uit 2 projectleiders/adviseurs, een projectmedewerker en een manager.

Samen staan we voor de uitdaging om de aangesloten bedrijven in de Metalektro (groot metaal) te versterken door arbeidsmarktinnovatie en talentontwikkeling. Met thema’s als:

  • het zorgen voor voldoende gekwalificeerd personeel;
  • sociale innovatie en duurzame inzetbaarheid;
  • nieuwe arbeidsmarktontwikkelingen.

A+O vergoedt opleidingen, voert projecten uit, verricht (arbeidsmarkt)onderzoek, verzamelt ervaringen en creatieve oplossingen. Kennis en ervaring wordt altijd weer gedeeld met de sector. We verbinden wat werkt!

Bij A+O zijn circa 1.200 bedrijven aangesloten die werk bieden aan 140.000 werknemers.
Het bestuur wordt gevormd door vertegenwoordigers van werkgevers- en werknemersorganisaties (CNV Vakmensen, Vereniging FME-CWM, FNV Metaal, De Unie, VHP2).

WAT HOUDT DE FUNCTIE IN?

Samen met je collega's ontwikkel je vanuit onderzoeksgegevens nieuwe dienstverlening voor onze sector. Je krijgt veel ruimte voor nieuwe ideeën bij de professionalisering van de onderzoeksagenda. Je bewaakt de rode draad in de onderzoeken en je bent hierin de adviseur voor Ontwikkeling, MT, maar ook voor de aangesloten bedrijven.

Veel van onze onderzoeken besteden wij uit aan externe onderzoeksbureaus. Voor deze functie is het daarom van belang dat je ervaring hebt met het formuleren van onderzoeksopdrachten en het aansturen en begeleiden van externe onderzoeken.

WIJ ZOEKEN

Een nieuwe collega die goed thuis is in zowel kwantitatief als kwalitatief (arbeidsmarkt)onderzoek. Je bent bekend met databestanden zoals CBS-cijfers, bestanden van S-BB en DUO-gegevens. Je weet deze te vinden, ermee om te gaan en te koppelen aan de gegevens die A+O zelf verzamelt.

Kernkwaliteiten voor een onderzoeker:

  • kan goed analyseren en ziet samenhang;
  • initiatiefrijk en pro-actief (‘zelfstarter’);
  • sterke communicatieve vaardigheden, je weet verbinding te maken en aan te sluiten bij de belevingswereld van je gesprekspartner, je geeft praktisch advies dat aansluit bij het aanbod van A+O;
  • omgevingsbewustzijn, je weet goed om te gaan met verschillende belangen, informatie en belanghebbenden;
  • resultaatgerichtheid, je bent in staat resultaten te boeken en deadlines te halen.

Met relevante afgeronde opleiding op wo-niveau, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring.

WIJ BIEDEN

  • een leuke en veelzijdige baan in een transparante organisatie met een goede onderlinge sfeer;
  • goede ontwikkelmogelijkheden, zowel door de aard van het werk als door de kansen bij A+O;
  • een werkweek van 24 uur;
  • een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
  • marktconform salaris (inschaling op basis van kennis en ervaring);
  • een prachtige werklocatie in het Groene Hart.

MEER INFORMATIE?

Zie de website: http://www.ao-metalektro.nl/

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Melanie Lancel, manager Ontwikkeling
(088-60 50 900 / 06 16 30 40 03).

WORD JIJ ONZE NIEUWE COLLEGA?

Ben je benieuwd naar ons geworden?
Stuur dan je sollicitatie met CV vóór 4 januari 2019 aan P&O: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksrondes en een arbeidsvoorwaardengesprek. De eerste gespreksronde vindt plaats in week 3. De tweede in week 4. Het inwinnen van referenties en een assessment kunnen onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De ‘maatschappelijke diensttijd’, kortweg MDT, is een nieuw initiatief van dit kabinet. Hoe zorg je ervoor dat MDT voor jongeren een aantrekkelijke optie wordt om serieus te overwegen?

Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de vijf weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman € 340,9 miljoen besteed aan cadeaus en andere producten voor pakjesavond. Hiermee zorgde hij gedurende deze periode voor een gemiddelde weekomzet die 28% hoger ligt dan in een reguliere week. Dit blijkt uit een onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org.

Nederlanders zijn steeds vaker online via hun smartphone. Het aantal uur dat we per maand aan internet besteden op onze telefoon steeg van 40 uur in 2016 naar 61 uur. Het grootste deel van deze uren besteden we aan Facebook en Google, namelijk 26 uur.

Bij Respondenten.nl startten de afgelopen maand maar liefst drie nieuwe collega’s in verschillende teams. Rik Salomé is onlangs gestart als accountmanager online marktonderzoek.

Ook dit jaar is de discussie over uiterlijk en kleur van Zwarte Piet weer heftig. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (68%) vindt het niet terecht dat deze discussie gevoerd wordt, 30 procent vindt de discussie wel terecht blijkt uit onderzoek van I&O Research.

MetrixLab heeft José Antonio Huerta benoemd als Managing Director voor Mexico. José neemt kennis van de lokale markt en wereldwijde merken mee in zijn nieuwe rol. 

Aanmelden Cloutoday