Duik samen met Wim Vaessen en Joep Brinkman in de wereld van sensorisch onderzoek. De cursus bestaat uit theorie en praktijk over het opzetten en uitvoeren van sensorisch onderzoek. Laat je zintuigen prikkelen door inspirerende gastsprekers en verschillende excursies. Kortom, wil jij je ontwikkelen tot een sensorisch onderzoek professional? Schrijf je in vóór 12 februari 2020

InSites Consulting heeft aangekondigd dat het ABN Impact, het Aziatische online onderzoeksbureau, overneemt. ABN Impact, dat tien jaar geleden werd opgericht, heeft in Azië naam gemaakt als het referentie bureau in insight communities.

De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal opvallende resultaten zien. Zo is in het eerste halfjaar van 2019 wederom een sterke groei zichtbaar van 12 procent doordat adverteerders in het eerste halfjaar bijna 1,1 miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising hebben besteed.

Onlangs is de DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd invloedrijkste mensen in de Nederlandse media, net als acht deellijsten, waarvan DeMarketing100 en DeProducenten50 dit jaar voor het eerst uitkwamen. DeMedia100 wordt vastgesteld op basis van onderzoek dat wordt uitgevoerd door MediaTest.

Felienne Hermans, Leiden University neemt je mee in de wereld van algoritmes, hoe werken zijn, wie gebruikt ze en vooral: hoe maak je ze zelf? Felienne is op 5 februari 2020 openingskeynote tijdens de 18e editie van hét grootste Marketing Insights Event (MIE)

WPP announced that it has completed the transaction to sell 60% of Kantar, its global data, research, consulting and analytics business, to Bain Capital Private Equity, with respect to approximately 90% of the Kantar business, and that the proportionate transaction proceeds have been received.

Onlangs is Frank Volmer, algemeen directeur van Ster, benoemd tot voorzitter van Screenforce. Frank volgt Ton Rozestraten (CCO van RTL) op, voor wie de termijn van twee jaar verstreken is.

Op 5 en 6 februari 2020 presenteren we de belangrijkste INSIGHTS van dit moment en voor de toekomst op gebied van marketing, research en analytics. De 18e editie van hét grootste Marketing Insights Event (MIE) verwelkomt 2500 bezoekers in de Jaarbeurs en de grootste bioscoop van Nederland, Kinepolis.

De steun voor strengere handhaving van de afsteektijden en het verbod op illegaal vuurwerk is in vergelijking met 2018 verder toegenomen. Acht op de tien Nederlanders vinden dat het verbod op illegaal vuurwerk strenger moet worden gehandhaafd. Dit blijkt uit het jaarlijkse vuurwerkonderzoek van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur. 

Op 17 januari organiseert de MOA de Expertise sessie "Veerkracht in je werk" met Jildou Oostenbrug als spreker. Stop met ploeteren, pak regie op je energie.

Aanmelden Cloutoday