Wanneer astronauten de aarde vanuit de ruimte zien, raken ze overweldigd door de schoonheid van onze planeet. Maar ze zien ook dat de aarde kwetsbaar is: een blauwe bol vol leven in een verder onleefbaar heelal. Deze indringende ervaring – het overview effect – geeft nieuw perspectief en inspireert astronauten om in actie te komen voor het behoud van planeet aarde. SpaceBuzz maakt van kinderen astronauten en laat ook hen het overview effect ervaren.  Bezoek de lezing tijdens het MIE'20.

Tevredenheid kabinet Rutte III daalt, vooral onder CDA-, D66- en CU-kiezers. Zo blijkt uit de I&O-zetelpeiling van januari 2020. De VVD blijft virtueel de grootste, 50 Plus groeit iets.

De MOA publiceert binnenkort een software-review van data-integratie-tools voor data-analytics, visualisatie en dashboarding. Het is een evaluatie van 13 softwareplatforms; een selectie van leveranciers die je vaak aantreft bij pitches rond insights- en marketinginformatiesystemen. En… Sjoerd Koornstra komt erover vertellen op het MIE.

DVJ Insights breidt zijn activiteiten in Duitsland uit met de opening van een kantoor in Hamburg. Het marketing en analytics bureau gevestigd in Nederland en de UK, wil dichter bij de Duitse markt en huidige activiteiten staan.

MWM2 en InnerVoice (onderdeel van MWM2) hebben opnieuw het ISO20252 certificaat behaald. Hiermee voldoen beide bureaus aan de wereldwijde standaard voor kwaliteitsmanagement van marktonderzoek.

Van het luidkeels afroepen van prijzen in een café naar een digitaal platform waar vraag en aanbod elkaar treffen en waar data de (handels)beslissingen ondersteunen. Het is niet langer nodig om de fysieke veilingvloer van Royal FloraHolland in Aalsmeer te betreden om de bloemen en planten ‘onder de klok’ te zien gaan. De digitale ‘vloer’ daarentegen is drukker dan ooit. Mede dankzij de inzet van Dirk Guijt (data scientist) en Reinoud de Jager (product owner Customer & Market Insights). Ze spreken op 5 februari op het MIE.

Jaarlijks telt het Van Gogh Museum (VGM) ruim 2,1 miljoen bezoekers. Per vierkante meter museumruimte zijn dat bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs. Zoveel belangstelling – en bovendien vanuit de gehele wereld – welk museum wil dat nou niet? Nou, het VGM zelf. Althans, het wil wel zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid geven tot een bezoek, maar alleen als de bezoekersbeleving van het allerhoogste niveau blijft. Laurine van de Wiel, senior marketing adviseur VGM, moet hierin de balans vinden. Ze spreekt op 6 februari op het MIE.

Marktonderzoeksbureau DirectResearch en #GivingTuesdayNL gaan voorlopig voor 1 jaar een samenwerking aan op het gebied van marktonderzoek.

Onderzoeks- en adviesbureau SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse. Vanaf 21 januari worden alle diensten op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy weer aangeboden onder deze merknaam die al meer dan 35 jaar een begrip in de markt is.

How do you emerge in today’s market when customers are so bombarded with brand messages and have such an overwhelming choice of channels, products and services? It’s all down to experience.

Aanmelden Cloutoday