INLEIDING

Vele uren werk zijn er in je analyse gaan zitten. De uitkomst is een prachtig inzicht. De volgende stap is het overtuigen van de gebruiker, klant of collega. Snel zet je een presentatie in elkaar. Slides vol bulletpoints worden gecombineerd met de grafieken uit de analyse. De zaal wordt geboekt en dan is de grote dag. Maar… de grote dag valt tegen. Geen applaus aan het eind, geen collega’s die doorpakken. Sterker nog, ze zaten tijdens de presentatie verveeld naar hun telefoon te staren en leken niet geraakt door de prachtige inzichten die je deelde. Als er al een reactie uit de zaal gaf, was dat een kritische vraag of dit niet korter gekund had. Klinkt bovenstaand scenario bekend? Wil je dat dit soort presentaties tot het verleden behoort? Wil je impact maken met je inzichten? Volg dan deze training presentatie ontwerp. Iedereen kan een inspirerende presentatie maken. Je moet alleen weten hoe. Dat leer je in deze training. Van het opbouwen van een presentatie, vertellen van het verhaal, tot het ontwerpen van de losse slides. Na afloop weet je hoe je een verhaal opbouwt en dat vertelt met behulp van aansprekende slides. Je weet welke visualisatie je moeten kiezen en welke elementen ervoor zorgen dat je publiek betrokken raakt en enthousiast reageert. Geen tijd om een presentatie te live geven, stuur dan niet je powerpoint per mail, maar zet je verhaal dan in een infographic. In deze training leer je ook hoe je die maakt. Gewoon in Powerpoint.

Mbo-studenten hebben de beste praktijkopleiding met uitzicht op een baan en bedrijven beschikken nu en in de toekomst over de vakmensen die ze nodig hebben. Dat zijn de doelen van de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB). Binnen SBB spreken onderwijs en bedrijfsleven af wat een student moet weten en kunnen als hij zijn diploma heeft behaald.

INLEIDING

Vanuit het doel om klantentrouw te vergroten, conversie in de customer journey te verhogen en ook in NPS te groeien om nieuwe klanten aan te trekken kijken we naar de klanttevredenheid. Het meten van klanttevredenheid op touchpoint satisfactie heeft lang gewerkt, echter is vaak te weinig richtinggevend voor organisaties om het verschil te maken vandaag de dag. Door beter te begrijpen wat nu precies tot klanttevredenheid leidt en welke aspecten voor uw organisatie/merk het meest belangrijk zijn kunt u een betere aansluiting vinden op de behoeften van uw klant. Hierdoor kan u beter sturen op een hogere klanttevredenheid met het oog op het halen van businessdoelstellingen nu en in de toekomst.

INLEIDING

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen. Je leert als het ware een magneet in de data te verstoppen die de lezer naar het inzicht toetrekt. Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience, met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.

Nederlandse consumenten raken steeds meer vertrouwd met artificial intelligence. Zo geeft 70 procent aan met kunstmatige intelligentie ervaringen te hebben. Van deze groep is 69 procent tevreden over de interactie met AI.

Veel merken laten kansen om te ontregelen liggen volgens BrandZ, de wereldwijde studie van Kantar Millward Brown. Daarmee missen ze groeimogelijkheden.

Aanmelden Cloutoday