DirectResearch is op zoek naar een ondernemende, enthousiaste en klantgerichte Research Executive.

DirectResearch is een marktonderzoekbureau gespecialiseerd in online marktonderzoek. Onze opdrachtgevers komen uit diverse sectoren, bijvoorbeeld IT/Telecom, FMCG, Energie en Retail. De onderzoeken liggen op het gebied van Branding, Marketing & Communicatie, Nieuwe Producten en Customer Relations.

Bij 20% van de kantoorprofessionals leiden technologische vernieuwingen zoals nieuwe IT-tools, nieuwe zakelijke apps en andere digitale vernieuwingen tot werkstress. Dat is een van de resultaten van recent onderzoek* van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).

Het festivalseizoen staat voor de deur en dit blijkt voor velen een ideale mogelijkheid om het eigen imago flink op te vijzelen. Nog meer dan festivals zijn het klassieke concerten waarbij de bezoekers pronken met het cultuurbezoek om de eigen status en identiteit op te poetsen. Dit blijkt uit de zevende editie van het Cultuursector Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3.450 volwassen Nederlanders.

Op 4 juni organiseert de MOA de derde en laatste workshop uit de leergang R "Analyse en rapportage" met Hester van Herk als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor voor marktonderzoekers en data analisten die ervaring hebben met SPSS (of een ander pakket) en op zoek zijn naar een taal die meer mogelijkheden biedt om analyses te doen en data te visualiseren.

Ruigrok NetPanel staat niet stil. Zo zijn er de afgelopen maand maar liefst vijf nieuwe collega's welkom geheten! Kjell Massen verlaat Ruigrok NetPanel na 15 jaar grote inzet en enthousiasme.

De AVG zadelt organisaties met flink wat werk op. Zo kan het opstellen van een verwerkingsregister een aardige kluif zijn. Gelukkig staat u er niet alleen voor. Handige hulpmiddelen zijn inmiddels breed beschikbaar. In dit artikel vindt u een overzicht van bronnen die u kunt raadplegen in het voorbereiden op de nieuwe privacywetgeving.

Statistisch Onderzoek en Data-Analytics onderzoek neemt binnen de AVG een speciale plaats in. In de ClouToday willen we daar de komende tijd wekelijks aandacht aan besteden door een veel gestelde vraag te behandelen.

De TV-spotmarkt is 2018 flitsend gestart en is in het eerste kwartaal uitgekomen op € 155 miljoen. Waar de TV-spotmarkt in het eerste kwartaal van 2017 nog een daling van 5,0% liet zien, groeit deze markt in het eerste kwartaal van dit jaar met maar liefst 6,8%.

Dit jaar bestaat het Nederlandstalig Platform voor Survey Onderzoek 10 jaar. Dit lustrum wordt gevierd tijdens de jaarlijkse dag op dinsdag 5 juni a.s.

Samen helpen MWM2 en SANDBOXcompany organisaties binnen één dag bij het realiseren van gevalideerde verbeteringen in hun communicatie-uitingen. De samenwerking is gebaseerd op hun jarenlange ervaring bij ABN AMRO.

Aanmelden Cloutoday