Op 1 november organiseert de MOA de MOAcademy "Neuromarketing als onderzoeksdiscipline" met Walter Limpens en  Andries van der Leij als workshopleiders. Deze workshop is bestemd voor bedrijfsonderzoekers en Consumer Intelligence Managers die onderzoek inkopen of de resultaten ervan bestuderen. Marktonderzoekers die hun kennis willen aanvullen met nieuwe methodieken. Geïnteresseerden in de wetenschap achter neuromarketing.

Integron reikt op 20 november in The Green House in Utrecht voor het negende jaar op rij de Facility Beleving Award uit aan de organisatie met de meest tevreden eindgebruikers over het Facilitair Bedrijf. Genomineerden dit jaar zijn de ANWB, Gemeente Krimpen aan den IJssel en Provincie Groningen.

Veel bedrijven werken agile in enige vorm. Scrums, back logs en sprints vormen de gereedschappen die het mogelijk maken om veel sneller dan voorheen nieuwe producten te introduceren en veranderingen in de organisatie te realiseren.In deze blog legt Durk Bosma uit hoe de agile werkwijze in het marktonderzoek toegepast kan worden. 

Ipsos kondigt de succesvolle afronding aan van de acquisitie van 4 wereldwijde divisies van GfK Custom business research: Customer Experience, Experience Innovation, Health en Public Affairs.

Tijdens de eerste zwangerschap worden ongelofelijk veel producten gekocht. En ook in de jaren erna schaffen ouders veel aan. Sanoma en The Choice onderzochten voor 62 producten en diensten de customer journey van 8.900 (aanstaande) moeders.

Per 1 oktober is het team uitgebreid met twee nieuwe collega’s: Sophie Walsarie en Annelies Venema.

Op 29 oktober neemt de prof.dr. Edith de Leeuw afscheid na afloop van het symposium 'The future of data collection: small surveys, big data, mixed mode and mixed device". Met onder andere keynote prof. dr. Frauke Kreuter over Big Data and Surveys, sprekers dr. Bella Struminskaya, Passive mobile measurement and performing additional tasks on smartphones, dr. Peter Lugtig over The Future of Internet Panels, dr. Caroline Teeffelen, Virtual Reality (VR) as research method.

Bijna de helft van de Nederlanders wantrouwt claims over duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen. Tegelijkertijd stijgt de bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten voor het tweede achtereenvolgend jaar. Dat is de conclusie van het Dossier Duurzaam 2018, het jaarlijkse marktonderzoek van marketingbureau b-open en GfK.

Wereldwijd wordt in 2022 133,7 miljard dollar uitgeven aan digitale securityoplossingen. Dat is bijna de helft meer dan vandaag de dag. Dit blijkt uit cijfers van analistenbureau IDC, dat een vernieuwde versie van haar marktonderzoek uitbrengt.

Aanmelden Cloutoday