Sinds 2016 voert MediaTest, in samenwerking met het Nederlands MediaNetwerk, jaarlijks het Media-trendonderzoek uit onder professionals in de mediabranche.

Een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt dat mensen op de vlucht voor oorlog of vervolging in Nederland moeten kunnen aankloppen. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos rondom Wereldvluchtelingendag.

Suzanne Dölle, YoungWorks, schrijft in haar blog over de financiële gevolgen van de Coronacrisis voor jongeren. Door de crisis komen veel jongeren in de geldproblemen. Inkomsten uit bijbaantjes en stages vallen weg.

Ondernemers zijn steeds optimistischer over de nabije toekomst. Een ruime meerderheid heeft vertrouwen in de eigen financiële buffers en in het overleven van deze crisis. Ook neemt de onzekerheid bij ondernemers af, zij hebben meer zicht op toekomstige omzet. Dit blijkt uit de MKB coronamonitor door Motivaction en MKB Servicedesk.

Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.

Op 31 augustus, 7 en 14 september organiseert de MOA de leergang R met Hester van Herk als workshopleider. R is een programmeertaal en omgeving voor statistische analyse en grafische presentatie van gegevens. Met real-life datasets belichten we zowel de positieve als de negatieve kanten van R en natuurlijk is er uitgebreid aandacht voor het zelf oefenen met R. 

De betrokkenheid van medewerkers bij hun werkgever is tijdens de coronacrisis gegroeid. Dat blijkt uit jaarlijks representatief onderzoek van onderzoeksbureau InnerVoice onder werknemers die werkzaam zijn bij de overheid, zakelijke- en financiële dienstverlening.

Op dit moment werken we hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet.

Met dit nieuwe platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek voor alle ontwikkelingen in ons vakgebied.

Store Support heet vanaf nu excap. Het bedrijf is marktleider in de Benelux op het gebied van mystery guest-onderzoek, customer journey management en consultancy rondom de beleving van medewerkers. De oprichters voelden al jaren dat de naam weliswaar bekend was, maar te weinig ‘dekking’ bood.

Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck.

Aanmelden Cloutoday