Op 9 maart organiseert de MOA de MOAcademy "Consumer Insights Generation" met Sjoerd Koornstra als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor professionals die te maken hebben met het vertalen van onderzoeksresultaten naar marketing aanbevelingen.

Op 5 maart organiseert de MOA de MOAcademy "Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten" met Tom de Ruyck als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor senior onderzoekers die meer impact willen maken met hun resultaten/inzichten én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.

De reclame 'Freddie' van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint Ster Gouden Loeki 2019! De uitslag kwam tot stand voor 50% door het publiekspanel van GfK en 50% door het Nederlands publiek. Validators bracht voorafgaand aan de uitslag nog een voorspelling uit. 

We zijn daarbij steeds meer gaan gamen op de smartphone. Het aandeel gebruiksminuten op de smartphone (35%) is inmiddels beduidend groter dan het aandeel van console gaming (15%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos. Een meerderheid van de mensen in acht grote landen zegt dat het coronavirus een grote of zeer grote bedreiging voor de wereld vormt. Nog eens één op de drie zegt dat het virus een matige bedreiging voor de wereld vormt.

Ipsos heeft aangekondigd een meerderheidsbelang te nemen in survey technology leverancier Askia. Met deze acquisitie wil Ipsos het survey platform van de toekomst verder uitbouwen. 

Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je hoort het op 12 maart bij het MerkKracht event in de Amsterdome, Amsterdam.

Gino van Ossel is hoogleraar Retail management aan de Vlerick Business School in Gent. Op 26 november jl. won hij in de Rai Amsterdam de PIM Marketing Literatuur Prijs voor zijn boek Retail – De digitale hysterie voorbij, een uitgave van Van Duuren Management.

De problemen in onze maatschappij liegen er niet om. Terrorisme, global warming, moderne slavernij, wapenhandel… het zijn zogenaamde ‘super wicked problems’, oftewel megacomplexe ongestructureerde vraagstukken die vragen om een herontwerp van onze samenleving. We lossen ze op door te experimenteren en te kijken wat werkt en wat niet.

Waar vorig jaar de Net Promoter Score (NPS), de onderzoeksmethode om de mate waarin klanten een organisatie aanbevelen in kaart te brengen van Integron, nog steeg van 10% naar 14%, is de score dit jaar afgenomen naar 12%.

Aanmelden Cloutoday