In de VS heeft Ipsos het GfK probability-based online panel, voor een niet nader bekend gamaakt bedrag, overgenomen en toegevoegd aan de Ipsos Public Affairs divisie.

Bloakes stelt haar onderzoeksplatform voor andere onderzoeksbureaus beschikbaar voor het uitvoeren van eigen intuïtief klantonderzoek. Daarmee bekrachtigt Bloakes de vorig jaar ingeslagen weg.

Het CBS heeft de mobiliteits- en verblijfinformatie van Mezuro - marktleider op het gebied van mobiliteitsmetingen - beoordeeld. Vanuit enkele grote Nederlandse gemeenten (G7) was deze vraag aan Mezuro en het CBS gesteld.

InSites Consulting heeft onlangs de in Parijs gevestigde creatieve crowdsourcingleader eÿeka overgenomen. Met meer dan 400.000 creatievelingen in 164 landen is eÿeka actief voor onder andere Procter & Gamble, Unilever, Coca-Cola en Nestlé.

HR-professionals willen meer doen met data, maar zij missen daarvoor de kennis en vaardigheden. Dat blijkt uit onderzoek dat de Hogeschool Utrecht heeft uitgevoerd onder leden van AWVN. Hoe til je people analytics in je organisatie naar een hoger plan?

De retail sector is volop in beweging. Denk bijvoorbeeld aan het verdwijnen van V&D uit het straatbeeld of de opkomst van online supermarkt Picnic. De jury voor de MOAward prijs 'Insights Scientist van het jaar 2019' heeft in lijn hiermee “Surviving the Retail Revolution” als Topic of the Year 2019 gekozen.

Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.

2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland. Samen gaven zij € 880 miljoen uit bij buitenlandse webshops. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Ben jij een daadkrachtige onderzoeker die al enige jaren succesvolle onderzoeksprojecten (bege)leidt? En werk je het liefst in een team waarin je als resultaatgerichte professional bijdraagt aan de gezamenlijke ambities en doelstellingen? Dan zou jij wel eens de Insights Expert kunnen zijn die NBTC Holland Marketing zoekt. Lees snel verder!

Aanmelden Cloutoday