MetrixLab heeft een kantoor geopend in India. Het bedrijf wil zich geografisch dichter bij een aantal wereldwijde klanten, zoals Nestlé, Coca-Cola en Philips vestigen. Naast bestaande klanten wil het bedrijf ook nieuwe klanten aantrekken in de regio.

De nieuwe regeling voor een ‘fiets van de zaak’ die vanaf 1 januari ingaat kent veel draagvlak onder werkende Nederlanders. Een meerderheid zegt enthousiast te zijn over het plan. Een kleine groep werknemers zegt ook de auto vaker te zullen laten staan en in plaats daarvan met de (elektrische) fiets naar het werk te reizen.

Raymond Puts (51) wordt de nieuwe directeur van de Algemene Werkgeversvereniging Nederland (AWVN). Hij was tot afgelopen najaar bestuursvoorzitter van uitzendorganisatie USG People, de nummer twee op de Nederlandse uitzendmarkt. Puts zal in zijn nieuwe functie ook onderdeel uitmaken van de werkgeversdelegatie van de Stichting van de Arbeid.

De Algemene Ledenvergadering van Platform voor Klantgericht Ondernemen heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd. Daan Noordeloos zal per 1 januari 2020 de voorzittersrol vervullen en Jan-Hein Pierik verrijkt het bestuur als beoogd penningmeester.

Optimaal gebruik van digitale data is een cruciale factor in succesvolle online marketing. Het vakgebied van het verzamelen, structureren en gebruiken van digitale data is een apart specialisme geworden. Daarom heeft Netprofiler besloten zijn data- en analytics activiteiten in een apart bureau onder te brengen, genaamd Cloud Nine Digital.

Duik samen met Wim Vaessen en Joep Brinkman in de wereld van sensorisch onderzoek. De cursus bestaat uit theorie en praktijk over het opzetten en uitvoeren van sensorisch onderzoek. Laat je zintuigen prikkelen door inspirerende gastsprekers en verschillende excursies. Kortom, wil jij je ontwikkelen tot een sensorisch onderzoek professional? Schrijf je in vóór 22 oktober!

InSites Consulting heeft aangekondigd dat het ABN Impact, het Aziatische online onderzoeksbureau, overneemt. ABN Impact, dat tien jaar geleden werd opgericht, heeft in Azië naam gemaakt als het referentie bureau in insight communities.

De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal opvallende resultaten zien. Zo is in het eerste halfjaar van 2019 wederom een sterke groei zichtbaar van 12 procent doordat adverteerders in het eerste halfjaar bijna 1,1 miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising hebben besteed.

Onlangs is de DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd invloedrijkste mensen in de Nederlandse media, net als acht deellijsten, waarvan DeMarketing100 en DeProducenten50 dit jaar voor het eerst uitkwamen. DeMedia100 wordt vastgesteld op basis van onderzoek dat wordt uitgevoerd door MediaTest.

Felienne Hermans, Leiden University neemt je mee in de wereld van algoritmes, hoe werken zijn, wie gebruikt ze en vooral: hoe maak je ze zelf? Felienne is op 5 februari 2020 openingskeynote tijdens de 18e editie van hét grootste Marketing Insights Event (MIE)

Aanmelden Cloutoday