TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op het internet surft tijdens het TV-kijken, is dat steeds vaker naar aanleiding van TV-content. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders. In 2018 was dit nog 54%. Dit zijn enkele uitkomsten van de nieuwstee editie van het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.

De afgelopen maanden heeft Ruigrok NetPanel een aantal nieuwe collega’s verwelkomd. Stanley Soosaipillaj, Ellen Stegers, Floor van Lieshout en Julia Vrijaldenhoven ontmoeten jullie graag op het MIE

In januari 2020 is er bij Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) een vernieuwd bestuur geïnstalleerd. In totaal zijn er bij de organisatie achter het online bereiksonderzoek NOBO vijf nieuwe bestuursleden toegetreden. Ook heeft er een voorzitterswissel plaatsgevonden.

Wil jij aan de slag bij een top onderzoeksbureau in hartje Rotterdam? Spreekt het jou aan om actief te zijn op het snijvlak van onderzoek en Customer Experience? Breng jij organisaties graag in beweging? Ben jij de Customer Journey Expert die organisaties met advies op maat slimme analyses, inspiratie en praktische implementatie helpt om klantgedrevener te worden? Dan is deze baan echt iets voor jou!

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Dirk Soetens is research manager bij Var, de Belgische versie van onze STER. Op het MIE (6 februari) komt hij vertellen over het belang van audiobranding, een onderschat onderdeel van menige merkstrategie.

&C is het jonge 360° content- en lifestyle-merk van mediapersoonlijkheid Chantal Janzen. Aan het hoofd staat de ervaren topmarketeer Chantall Olthoff. Zij vertelt op het MIE (6 februari) hoe het multimediale bedrijf moderne vrouwen bereikt, en hoe inzichten uit data de strategie helpen ontwikkelen.

De doelgroepsegmentatie Mentality van Motivaction is nu beschikbaar voor gebruik bij digitalAudience voor audience targeting, onboarding, website en CRM insights op alle platformen en partners van digitalAudience.

Motivaction begint het nieuwe jaar met twee kersverse collega’s. Het IT-team wordt versterkt door Erwin Nieuweweme en bij team Commerciële Dienstverlening is Maartje Krijnen gestart.

R2 Research en Gr8 Purpose Research zijn samengegaan en gaan verder onder de naam R2 Research. Door de samenkomst van beide bureaus ontstaat een onderzoeksbureau gespecialiseerd in cultuur, onderwijs, sport en welzijn.

Aanmelden Cloutoday