Haystack heeft het bedrijf Shopting, een specialist in shopper intelligence, overgenomen. "Deze overname versterkt de mogelijkheden om klanten te helpen bij het realiseren van omzetgroei door middel van een holistisch "data intelligence" gedreven consulting kader", aldus Haystack.

Maar liefst 20 procent van de jonge Nederlanders is bereid te overbieden op een huis, ook al kunnen ze voor dat bedrag geen extra lening krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van hypotheekadviseur Viisi, uitgevoerd door Panelwizard, onder 1.013 Nederlanders tussen de 22 en 35.

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Veel organisaties gaan op zoek naar een data scientist, met de hoop dat hij of zij de gouden belofte van data science kan verwezenlijken. In haar blog beschrijft Sabine den Daas, Totta data lab, de valkuilen die hieraan vast zitten.

De Sales Management Association (SMA) heeft Pieter Paul Verheggen verkozen tot nieuwe voorzitter. Deze vakvereniging voor salesprofessionals is in de afgelopen jaren blijven groeien en telt nu ruim 1.500 salesprofessionals.

Ben jij die product of service designer voor wie consumer behaviour en needs altijd het vertrekpunt zijn voor het ontwerpen van producten, services of strategieën? Die gelooft in de kracht van design thinking en co-creatie om zo met een team van betrokken collega’s te werken aan een breed scala aan projecten voor Nederlandse en internationale opdrachtgevers? Dan vind je een plek als strategy designer in ons team misschien wel interessant!

MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2019. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde is uitgereikt aan Nicole Engels van de NPO. 

De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel.

In de zomer van 2018 heeft Motivaction in opdracht van Climate Neutral Group (CNG) een onderzoek uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders met betrekking tot het koopgedrag en het klimaat. Het onderzoek ging in op de kennis en houding van het Nederlandse publiek ten opzichte van klimaatverandering en de invloed hiervan op ons koopgedrag.

Het naslagwerk "Modellen voor Marketing- Insights" is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

Aanmelden Cloutoday