In de peilingen is de coalitie haar meerderheid in de Tweede Kamer al een tijdje kwijt. Nu is dit geen opvallend fenomeen. Regeren in Nederland eist zijn tol. Coalitiepartijen worden steevast afgerekend op regeringsdeelname. ChristenUnie is tot op heden de uitzondering op de regel.

Artificial intelligence en ‘machine learning’ worden steeds meer toegepast. Wat dit voor onderzoek zal betekenen en wat de toekomst ons gaat brengen, kwam aan bod tijdens de MOA Digital Analytics Middag van 14 maart jl op de Hogeschool van Amsterdam.

Pieter van der Gouwe wordt Managing Director van MetrixLab Nederland en zal nauw samenwerken met Pim van Leeuwen, de nieuwe Director Client Strategy and Growth.

De Net Promoter Score (NPS) is in 2018 gestegen naar 14%. In 2017 kwam dit uit op 10%. Ondanks de stijging van het aantal promoters, beveelt de helft van de klanten organisaties passief en 17% van de klanten organisaties helemaal niet aan.

Ipsos brengt voor de tweede jaar op rij de social buzz rondom de campagne in kaart. De week van 11 t/m 17 maart stond weer in het teken van de Nationale Week Zonder Vlees, een campagne die na een succesvolle eerste editie in 2018 jaarlijks zal terugkeren.

Sta je aan het begin van je carrière of ben je toe aan een volgende stap? Wil je jezelf écht ontwikkelen, je kennis verbreden en verdiepen? En wil je werken voor bekende merken als Hunkemöller, Coca-Cola en Action? Dan hebben wij dé functie voor jou: Junior Insights Consultant bij hét bureau voor insights + strategy in Amsterdam.

Voor het eerst is in Nederland op grote schaal het gebruik van verschillende voice-toepassingen onderzocht. Kantar voerde dit onderzoek uit onder 37.000 Nederlandse huishoudens.

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online € 23,7 miljard uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10% ten opzichte van het jaar ervoor.*

De MOA, branchevereniging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics komt met een register waarin burgers zich kunnen inschrijven als ze niet willen dat zij aan de hand van wifi als passant worden geteld in winkelgebieden.

In een interview van Robert Heeg deelt CEO’s, Nielsen’s David Kenny zijn visie over technologische ontwikkelingen, data protectie en de toekomst van Nielsen. Waar ziet hij uitdagingen en groeimarkten.

Aanmelden Cloutoday