Jan Willem Gerritsen, Executive Officer Europe/US/Latin America Operations van de Macromill Group en medeoprichter en Chief Executive Officer van MetrixLab, verlaat het bedrijf op 8 januari voor een nieuwe uitdaging.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de praktische aanbevelingen op een rij. 

PanelWizard Direct introduceert Factsnapp. Met Factsnapp start je binnen 5 minuten zelf een kort onderzoek op het representatieve Factsnapp-panel. Volgens PanelWizard "Al vanaf een paar tientjes. De resultaten komen real time binnen en kunnen al binnen 1 uur compleet zijn".

De Nederlander keek in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie (2 uur en 53 minuten). Dit is 2,6% minder dan in 2017. De daling in de kijktijd is minder sterk dan vorig jaar (-3,0%).

Efamro, de Europese marktonderzoekfederatie, presenteert de cijfers van de Moodindicator voor 2018. Market research industry in Europa blijft optimistisch, maar verwachten weinig groei in 2019.

De Nederlandse bevolking groeide in 2018 met naar schatting 104 duizend inwoners. Het groeitempo was vergelijkbaar met dat van de afgelopen twee jaar. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie.

Happy New Year! In zijn blog blikt Bart ter Steege, Jungleminds, vooruit op het nieuwe jaar. Van strategie, brand design tot start-ups en tech. Welke topics gaan er toe doen in de digitale wereld van 2019? 

Een jaar vliegt zo voorbij, en toch lijken sommige gebeurtenissen alweer van zo lang terug te zijn. Op basis van waar het grootste deel van Nederland afgelopen jaar naar zocht op het internet, blikt Pricewise terug op alle maanden van 2018. Wat weet jij nog van deze gebeurtenissen? Tijd voor wat ‘o ja-momentjes’.

Bijna de helft (48%) van de Nederlanders neemt zich voor in het nieuwe jaar meer te gaan sporten en bewegen, zo blijkt uit onderzoek van bureau Sherloq. 41% gaat gezonder eten en 36% wil bovendien afvallen. Ruim een kwart van de jongeren heeft als voornemen om in 2019 minder gebruik te maken van de smartphone en social media.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de bijdrage van Martin Leeflang, Validators, over het belang van data voor het bepalen van de effectiviteit van een campagne en hoe je in drie stappen tot een data gedreven organisatie kunt komen. 

Aanmelden Cloutoday