Inspiratie heeft een grote invloed op de effectiviteit van medewerkers, de impact van leiderschap en de aantrekkelijkheid op de arbeidsmarkt. Inspirerende organisaties profiteren daarmee van een hogere betrokkenheid, bevlogenheid en effectiviteit van medewerkers.

WPP verwacht in het tweede kwartaal de verkoop van een meerderheidsbelang in Kantar aan een investeerder bekend te kunnen maken, aldus Chief Executive Mark Read.

Met ingang van 1 maart 2019 heeft Markteffect uit Eindhoven, branchegenoot DirectResearch uit Amsterdam overgenomen. DirectResearch wordt daarmee vanaf 1 maart onderdeel van de ME Research Group, een groep van marktonderzoekbureaus waar Markteffect en Sherloq ook toe behoren.

In januari behaalden energieleveranciers gezamenlijk een online maandbereik van 40,7% (5.893.000 personen van 13 jaar en ouder). Dat is een stijging van meer dan 600 duizend personen ten opzichte van een gemiddelde maand in 2018, zo blijkt uit het online bereiksonderzoek GfK DAM.

MWM2 heeft zich versterkt met vier ambitieuze Junior Consultants voor de afdelingen Research Panels, Finance & Services en Kwalitatief Onderzoek.

Uit een eerste I&O-peiling met betrekking tot de Provinciale Statenverkiezingen (20 maart) blijkt dat de (voorheen) grote partijen inleveren en een aantal (voorheen) kleinere partijen groeien.

In zijn blog doet Hakim Zemni, InSites Consulting, verslag van het IIEX European Event, dat onlangs in Amsterdam gehouden werd. Hij onderscheidt zes "features" voor de marktonderzoekers van de toekomst. 

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) – met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde - en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie “Effectiveness of advertising within the new media context”, op de universiteit in Groningen.

ESSENSOR, gespecialiseerd in sensorisch marktonderzoek in Nederland, kondigde onlangs de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en re-design van de huisstijl aan.

Klantdata en onderzoeksvragen omzetten naar goed presenteerbare beelden en verhalen. Daarvoor zoeken wij een

Marktonderzoeker | Marketing data analist

Die verschillende typen onderzoek efficiënt en gericht uitvoert. En daarmee collega’s prikkelt en zorgt voor verrassende klant- en marktinzichten.

Aanmelden Cloutoday