Winkle, het Amsterdamse bureau voor innovatie onderzoek met daarnaast vestigingen in Londen en New York, viert dit jaar haar tiende verjaardag! Samen met haar grotere zus Happen, zet Winkle zich al tien jaar in om onderzoek simpel en toegankelijk te maken voor álle doelgroepen binnen het bedrijfsleven.

Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, en de twee Surinaamse beroepsorganisaties voor communicatie, het Centrum voor Communicatie en Public Relations (CCPR) en de Vereniging Communicatie Marketing en Public Relations (VCMP), hebben bekendgemaakt dat ze in 2019 starten met een intensieve samenwerking op het gebied van kennisdeling.

Consumenten stellen hun vraag voor bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon, per e-mail of in face-to-face contact. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent.

Locatie Enschede

Hoge klanttevredenheid | Goede onderzoeker | Gepassioneerd | Willen ontwikkelen en publiceren | Continu verbeteren | 7 jaar relevante werkervaring

Newcom Research & Consultancy is een onderzoeksbureau met vestigingen in Amsterdam en Enschede. Newcom groeit en is hard op zoek naar versterking! We zoeken op korte termijn één of twee bikkels die ons team komen versterken.

Een kwart van de Nederlanders maakt zich zorgen over technologische ontwikkelingen. Met name laagopgeleiden maken zich zorgen. Jongeren en hoogopgeleiden zijn het meest enthousiast in het omarmen van nieuwe technologieën.

Jan Willem Gerritsen, Executive Officer Europe/US/Latin America Operations van de Macromill Group en medeoprichter en Chief Executive Officer van MetrixLab, verlaat het bedrijf op 8 januari voor een nieuwe uitdaging.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de praktische aanbevelingen op een rij. 

PanelWizard Direct introduceert Factsnapp. Met Factsnapp start je binnen 5 minuten zelf een kort onderzoek op het representatieve Factsnapp-panel. Volgens PanelWizard "Al vanaf een paar tientjes. De resultaten komen real time binnen en kunnen al binnen 1 uur compleet zijn".

Category Entry Points (CEPs) zijn de situaties waarin men idealiter aan je merk zou moeten kunnen denken. Ze gaan niet over eindwaarden – of Simon Sinek’s WHY – maar juist over het tastbare wat, met wie, wanneer en waar(heen). Denk bijvoorbeeld aan: ‘na het sporten’, ‘voor onderweg’, ‘met de kids’.

Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, op 6 en 7 februari 2019 de belangrijkste Insights aan 2500 (digital) marketeers, growth hackers, strategen, insights professionals en andere geïnteresseerden. Twee inspirerende dagen met maar liefst 100 sessies op het gebied van marketing, research & (digital) analytics.

Aanmelden Cloutoday