De Nederlander keek in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie (2 uur en 53 minuten). Dit is 2,6% minder dan in 2017. De daling in de kijktijd is minder sterk dan vorig jaar (-3,0%).

Vind jij het leuk om organisaties verder te helpen door het leveren van klantinzichten en heb je al enige jaren ervaring met kwantitatief onderzoek?

Wie zoeken we?

Jouw drijfveer is het helpen van organisaties aan waardevolle klantinzichten zodat zij betere beslissingen kunnen nemen.

Efamro, de Europese marktonderzoekfederatie, presenteert de cijfers van de Moodindicator voor 2018. Market research industry in Europa blijft optimistisch, maar verwachten weinig groei in 2019.

De Nederlandse bevolking groeide in 2018 met naar schatting 104 duizend inwoners. Het groeitempo was vergelijkbaar met dat van de afgelopen twee jaar. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie.

Happy New Year! In zijn blog blikt Bart ter Steege, Jungleminds, vooruit op het nieuwe jaar. Van strategie, brand design tot start-ups en tech. Welke topics gaan er toe doen in de digitale wereld van 2019? 

Bijna de helft (48%) van de Nederlanders neemt zich voor in het nieuwe jaar meer te gaan sporten en bewegen, zo blijkt uit onderzoek van bureau Sherloq. 41% gaat gezonder eten en 36% wil bovendien afvallen. Ruim een kwart van de jongeren heeft als voornemen om in 2019 minder gebruik te maken van de smartphone en social media.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de bijdrage van Martin Leeflang, Validators, over het belang van data voor het bepalen van de effectiviteit van een campagne en hoe je in drie stappen tot een data gedreven organisatie kunt komen. 

Nederlanders zijn ten opzichte van vier jaar geleden negatiever geworden over de zelfrijdende auto, zo blijkt uit online onderzoek* van Team Vier. Het aandeel Nederlanders dat negatief is ten aanzien van de zelfrijdende auto is van 10% in 2014 gestegen naar 24% in 2018.

Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, op 6 en 7 februari 2019 de belangrijkste Insights aan 2500 (digital) marketeers, growth hackers, strategen, insights professionals en andere geïnteresseerden.

Wilt u meer klantinzicht met minder enquêtes én een hogere NPS? Bent u geïnteresseerd in hoe u de impact van uw CX-verbeterinitiatieven echt kan aantonen en hier grip op houdt? Neem dan deel aan de presentaties en masterclasses van Underlined op het MIE, waarin wij de laatste ontwikkelingen op het gebied van data driven CX met u delen.

Aanmelden Cloutoday