DirectResearch is een marktonderzoekbureau gespecialiseerd in online marktonderzoek. Onze opdrachtgevers komen uit diverse sectoren, bijvoorbeeld IT/Telecom, FMCG, Energie en Retail. De onderzoeken liggen op het gebied van Branding, Marketing & Communicatie, Nieuwe Producten en Customer Relations.

Wie zoeken wij:

DirectResearch is op zoek naar een ondernemende, enthousiaste en klantgerichte Research Executive.

De informatie-overvloed anno 2018 is enorm. We worden gebombardeerd met informatie vanuit allerlei bronnen en naast het individu lijden ook bedrijven aan de zogenaamde ziekte ‘infobesitas’. De complexiteit en hoeveelheid aan informatie creëert dagelijks unieke uitdagingen op het gebied van management, strategie en marktonderzoek.

SKIM's Wessel Roose describing the funda case in his blog and how using a subscription pricing model can lay stable foundations.

De omzet van bioscoopfilms laat zich voorspellen aan de hand van de hersenactiviteit tijdens het kijken naar filmtrailers. Ga mee op een reis door de wereld van neuromarketing met Tim Zuidgeest van ST&T Research, spreker op het MIE

Wat een verzameling aan grote consumentenmerken hebben we in Nederland! Terwijl de gemiddelde levenscyclus van brands wereldwijd steeds korter lijkt te worden, hebben veel Nederlandse merken al van oudsher een sterke positie, waarop ze nog steeds voortbouwen.

Onlangs viel SAMR Marktvinders maar liefst twee keer in de prijzen. Een mooie erkenning voor de data scientists is de Nationale Sportinnovator Prijs voor een psychologische sporttest met realtime portal.

De Nederlandse man wordt sterk beïnvloed door zijn partner bij zijn kledingkeuze. Dat blijkt uit een onderzoek dat herenmodewinkel Only for Men en onderzoeksbureau Markteffect hebben uitgevoerd onder ruim 1.100 Nederlandse mannen.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer het artikel van Colin Spanenburg, TravelBird, over hoe het succes van digital advertising te meten.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) adviseerde eind 2017 om een verbod in te stellen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dit type vuurwerk zorgt voor de meeste overlast en het meeste letsel.

MOA, hét Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics is op zoek naar en nieuwe collega, die verantwoordelijk wordt voor drie aandachtsgebieden:

- eerste aanspreekpunt voor alle leden en geïnteresseerden in de MOA
- verantwoordelijk voor het (dagelijks) reilen en zeilen van het MOA-office
- contactpersoon voor de profgroepen binnen de MOA

Aanmelden Cloutoday