Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die 'woke' zijn, ondersteund met data.

Volgens een artikel in de Sunday Times van 17 februari, zijn verschillende private equity bedrijven - zoals TPG, Apax, Bain Capital en Cinven - een bid aan het voorbereiden voor de WPP marktonderzoek divisie van Kantar.

Op 12 februari 2019 door ISO de nieuwe 2019-versie van ISO 20252 gepubliceerd. Deze nieuwe versie bevat een groot aantal actualiseringen, deels in verband met technische ontwikkelingen die zich sinds 2012 hebben voorgedaan, deels in verband met het groeiende belang van issues als databeveiliging en privacybescherming.

De retail sector is volop in beweging. Denk bijvoorbeeld aan het verdwijnen van V&D uit het straatbeeld of de opkomst van online supermarkt Picnic. De jury voor de MOAward prijs 'Insights Scientist van het jaar 2019' heeft in lijn hiermee “Surviving the Retail Revolution” als Topic of the Year 2019 gekozen.

Twee dagen, 2300 bezoekers en 100 lezingen. Op woensdag 6 en donderdag 7 februari 2019 vond het grootste Marketing Insights Event (MIE) van Nederland voor de 17de keer plaats. Met een focus op insights en groei wisten de sprekers het publiek te boeien en binden. In haar blog neemt Naomi van Duin, Yellow Communications, ons mee in haar ervaringen en de key learnings van de tweede dag!

Social Media zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers?

1 op de 7 Nederlandse wintersporters neemt geen sneeuwkettingen mee in de auto, zo blijkt uit onderzoek van Markteffect in opdracht van BOVAG onder 1.002 autobezitters die dit seizoen op wintersport gaan.

Op de valreep van 2019 kreeg Totta Research een nieuwe collega bij: Ganna Chalapko is er gestart in de rol van een marketing en communicatie manager en zal zorg dragen voor alle interne en externe communicatie en PR activiteiten van het onderzoeksbureau.

De retailbranche lanceerde onlangs een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector: Retail Insiders. Naast betrouwbare en actuele data biedt retailinsiders.nl een breed scala aan rapporten, publicaties, nieuws, cases en achtergrondinformatie over de totale on- en offline retailmarkt.

We staan aan de vooravond van radicale veranderingen in de maatschappij. Deze veranderingen hebben direct effect op de organisatie van de gezondheidszorg. Om te begrijpen waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan zijn drie bureaus met verschillende achtergronden een unieke samenwerking aangegaan.

Aanmelden Cloutoday