Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 438 miljoen euro aan slimme speakers in huis. Dit is een stijging van 52% ten opzichte van 2018. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Meer dan de helft (58%) van het kantoorpersoneel in Nederland (58%) denkt niet dat alles weer wordt zoals het was vóór de coronacrisis. Zo geeft 67 procent aan meer op hygiëne te blijven letten dan voorheen.

Voor het eerst sinds de uitbraak van de corona-pandemie is er een consumentenonderzoek gehouden naar de onbewuste invloed van de gepercipieerde gezondheidsconsequenties op het koopgedrag door Neurensics.

The total value of the BrandZ Top 75 Global Retail Brands reaches $1.5 trillion as COVID-19 highlights the pivotal role of retail in the global economy. Even with the current coronavirus crisis, the value of the world’s top 75 retail brands has grown 12% to $1.5 trillion in the past year, according to the BrandZTM Top 75 Most Valuable Global Retail Brands Ranking 2020.

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trokken Validators en buitenreclamespecialist Out Of Home Masters naar aanleiding van hun recente consumentenonderzoek.

Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd. Nederlandse consumenten delen met de THX app continue crossmedia-exposure, shopping-gedrag en diepgaande inzichten. Consumenten helpen nu merken 24/7 om nog sterkere merken te worden.

Snelle ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen om extra HRinzichten. Daarnaast maakt de huidige coronacrisis meer dan ooit duidelijk dat de relatie die een organisatie met haar medewerkers heeft ‘key’ is in het realiseren van strategische doelen. Met het oog hierop acht Motivaction het tijd om de kennis en ervaring die verspreid is over haar onderzoeksteams te bundelen in een krachtig nieuw expertteam.

De coronacrisis duurt nog wel even voort. Over een week of twee horen we of er wat minder lockdown komt. Hoe vergaat het intussen de bureaus? We legden opnieuw drie bureaudirecteuren een aantal vragen voor (zie ook ClouToday van 16 april). Het zijn (v.l.n.r.) Daan Versteeg van Ipsos, Edgar de Beule van Markteffect en Martin de Munnik van Neurensics. En ja, ze zijn van de drie bureaus die zijn genomineerd voor de MOAwards voor bureau van het jaar.

Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.

Afgelopen Koningsdag (27 april), dit jaar omgedoopt tot Woningsdag, publiceerde de NOS de resultaten van het jaarlijkse Ipsos opinieonderzoek, waarin Nederlanders gevraagd wordt naar hun mening over het koningshuis en de monarchie.

Aanmelden Cloutoday