Bijna acht op de tien kiezers (78%) vinden dat er momenteel te veel politieke partijen meedoen aan de verkiezingen, waardoor er te veel versnippering is. Ruim vier op de tien kiezers (42%) vinden het goed dat ook kleine partijen in de Tweede Kamer kunnen komen.

Kantar heeft onlangs Kantar Profiles Network gelanceerd. Dit netwerk geeft toegang tot 88 miljoen mensen in 70 landen. Het is daarmee ’s werelds grootste netwerk met respondenten die GDPR-conform toestemming hebben gegeven benaderd te mogen worden voor online-onderzoek.

In november 2018 bracht het CBS naar buiten dat de armoede in Nederland stijgt. Tegelijkertijd stelde het SCP dat er juist minder mensen onder het bestaansminimum leven. Een representatief onderzoek van Motivaction onder 864 Nederlanders wijst echter uit dat 26% vakantiegeld nodig heeft om van rond te komen.

Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben inmiddels een slimme speaker (6%). Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij consumenten nog wel.

Het vertrouwen van ondernemers is in het tweede kwartaal van 2019 iets hoger dan een kwartaal eerder. Na twee kwartalen van afname nam het vertrouwen licht toe.

Heb jij je al ingeschreven voor de MOAwards? Inschrijven is vanaf nu mogelijk! Op 12 juni a.s. worden de winnaars van de MOAwards 2019 bekend gemaakt. De feestelijke uitreiking vindt plaats bij de WesterUnie/WesterLiefde in Amsterdam. Ben jij er ook bij?

Om de groeiambitie in Nederland kracht bij te zetten, breidt Haystack Nederland uit met twee nieuwe teamleden: Evalien Slob en Nathalie Latour komen het team versterken.

Een leuke uitbreiding bij Totta en wel in lijn met Totta's koers naar het samensmelten van research en analytics. In april is Geert Telkamp bij Totta begonnen en gaat zich voornamelijk bezighouden met speech en tekst analytics.

Panteia verricht jaarlijks, in opdracht van Busvervoer Nederland, een onderzoek naar de omvang en samenstelling van het touringcarvervoer in Nederland. De bevindingen staan beschreven in de nieuwe brochure “Kerncijfers 2018 van het Nederlandse touringcarvervoer”.

In zijn blog beschrijft Jan Urlings, Delta Marktonderzoek, hoe nudges ons gedrag op een onbewuste manier beïnvloeden. Ingegeven door het boek van Thaler en Sunstein wordt nudging al snel in verband gebracht met overheden & hun burgers. Ten onrechte, want nudges zijn minstens even goed toepasbaar in ‘de commerciële wereld’, aldus Urlings.

Aanmelden Cloutoday