Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 1 november organiseert de MOA de MOAcademy "Neuromarketing als onderzoeksdiscipline" met Walter Limpens en  Andries van der Leij als workshopleiders. Deze workshop is bestemd voor bedrijfsonderzoekers en Consumer Intelligence Managers die onderzoek inkopen of de resultaten ervan bestuderen. Marktonderzoekers die hun kennis willen aanvullen met nieuwe methodieken. Geïnteresseerden in de wetenschap achter neuromarketing.

Integron reikt op 20 november in The Green House in Utrecht voor het negende jaar op rij de Facility Beleving Award uit aan de organisatie met de meest tevreden eindgebruikers over het Facilitair Bedrijf. Genomineerden dit jaar zijn de ANWB, Gemeente Krimpen aan den IJssel en Provincie Groningen.

Veel bedrijven werken agile in enige vorm. Scrums, back logs en sprints vormen de gereedschappen die het mogelijk maken om veel sneller dan voorheen nieuwe producten te introduceren en veranderingen in de organisatie te realiseren.In deze blog legt Durk Bosma uit hoe de agile werkwijze in het marktonderzoek toegepast kan worden. 

Op 29 oktober neemt de prof.dr. Edith de Leeuw afscheid na afloop van het symposium 'The future of data collection: small surveys, big data, mixed mode and mixed device". Met onder andere keynote prof. dr. Frauke Kreuter over Big Data and Surveys, sprekers dr. Bella Struminskaya, Passive mobile measurement and performing additional tasks on smartphones, dr. Peter Lugtig over The Future of Internet Panels, dr. Caroline Teeffelen, Virtual Reality (VR) as research method.

Op 9 oktober vond voor de derde keer het Digital Analytics Congres plaats. In de Jaarbeurs in Utrecht kwamen meer dan 200 digital analytics experts samen om hun kennis van digital analytics te vergroten. En met sprekers als Peter O’Neill, Daniel Waisberg en Gert Franke was dat een genot.

Op 29 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "Next Generation Customer Experience; winning through customer centricity" met Christophe Verhulst en Renee van Dalen als workshopleiders. Deze MOAcademy is bestemd voor onderzoekers, customer experience / customer journey experts, marketeers en CRM experts.

In deze blog vertelt Durk Bosma meer over hoe marktonderzoekers zich kunnen aanpassen aan de steeds meer agile wordende wereld.

Het Esomar Congress brengt elk jaar de nieuwste inzichten en technieken in marktonderzoek onder de aandacht. Dit jaar draaide vooral om voice, chat en agile. Jeroen Hermans en Odette Vlek van Ruigrok NetPanel bezochten het congres in Berlijn. In deze blog deelt Jeroen een paar van de meest inspirerende inzichten.

Het nieuwe seizoen trapt Sylvie Verbiest van SMALL kids & youth research af met een interactieve sessie over onderzoek met Generatie Z. In anderhalf uur krijg je een indruk hoe jij de jongeren van nu kan begrijpen en insights krijgt door zelf in beweging te komen.

Ze roepen al heel lang dat je niet alles moet geloven wat je leest, maar het fake news- fenomeen geeft dat advies een nieuwe dimensie. Cijfers worden vaak misbruikt om het kromme recht te praten. Maar kunnen keiharde data de nepberichten ook bestrijden?

Aanmelden Cloutoday