Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 13 mei organiseert de MOA de MOAcademy "Datavisualisatie van inzicht naar impact" met Michiel Dullaert als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor mensen die, met het delen van hun data, collega’s en klanten in beweging willen krijgen. Voor iedereen die rapporten, memo’s, analyses en presentaties maakt. 

The Market Research Society (MRS) in the UK calls on CEOs to sign its new Manifesto for Opportunity as it extends its work to improve inclusion and diversity in research with the launch of its latest sector report and a new LGBTQ+ network, #MRSPride.

Effie Awards organiseert op 21 mei voor de tweede keer de Effie Campus, met als doel een effectiviteitscultuur te stimuleren door kennis en inzichten te delen. Tijdens het evenement presenteren effectiviteitsexperts, recente Effie-winnaars, juryleden van de Effie Awards en onderzoekbureaus hun cases, inzichten en visies op effectiviteit.

Op 3 mei organiseert de MOA de MOAcademy "Steering data science projects" met Sjoerd Koornstra als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues.

Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.

We leven in een maakbare samenleving waarin gedrag stuurbaar is. Maar hoe beïnvloed je gedrag eigenlijk en is dat wel wenselijk? Voor gedragsbeïnvloeding zijn er verschillende wegen naar Rome. De vijf belangrijkste routes komen hier aan bod.

Wil je een Effie winnen? Maak iets wat mensen raakt, adviseert Rob van Benthem – Cliënt Director bij Kantar Millward Brown*. Hij geeft vijf tips om mensen de uiting te laten voelen.

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoeksland- schap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over het ongemak van verandering.

Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.

Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.

Aanmelden Cloutoday