Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer het artikel van Emile Lancée over de invloed van de hoofdcontent van een website en de effectiviteit van display ads op die website.

Op 18 januari organiseert de MOA de Expertise sessie over Eyetracking. Het doel van de sessie is vergroten van kennis over het meten van aandacht met behulp van eye tracking.

Het gebruik van chatbots is in opkomst. Steeds meer bedrijven maken op hun website gebruik van deze geautomatiseerde gesprekspartners en zetten ze actief in voor de webcare. Ook sociale bots komen steeds vaker voor, chatbots waarmee mensen een vriendschappelijk gesprek kunnen voeren.

De wereld robotiseert. Robots zijn nu al niet meer weg te denken uit onze samenleving. Robots, in welke vorm dan ook, maken ons leven  een stuk gemakkelijker en prettiger. Ze helpen ons in het productieproces, ze wijzen ons de weg, ze kunnen functioneren als een personal assistant en er zijn robots die oprecht je maatje willen zijn.

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bij staat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen. 

Grote merken lopen mogelijk risico als ze diensten afnemen van partijen waartegen klachten zijn ingediend. Privacy International, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor de bescherming van privacy, heeft de Europese autoriteiten gevraagd om de activiteiten te onderzoeken van zeven grote bedrijven en vast te stellen of deze in overeenstemming zijn met GDPR.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de studie1 van Lisette de Vries die gekeken heeft naar verschil in effecten van traditionele vormen van reclame en berichten op social media op het merk en op het verwerven van klanten.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de studie van Hilde Voorveld waarin onderzocht is hoe consumenten acht verschillende social media platforms ervaren en hoe dit samenhangt met hun beleving en waardering van advertenties op deze social media.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer het artikel van de winnares Lara Lobschat over de effectiviteit van banner ads voor het realiseren van offline verkopen.

De organsiatie van het MIE heeft in de afgelopen maaanden samenwerkingsverbanden gesloten met een aantal gerenomeerde marketing koepels, zoals Effies, BVA & PIM.

Aanmelden Cloutoday