Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 43 niet laden

Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. 

Op 24 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "Finding and communicating the story in the data; identifying the insights" met Ray Poynter als workshopleider. Ter introductie daagt hij je in zijn blog uit om op zoek te gaan naar "the story in the data".

De twaalfde editie van de MOAwards- uitreiking, dit jaar op 12 juni jl. in Amsterdam, was een waar feest. Met zes categorieën vakprijzen waren er zes winnaars die het podium in de Westerliefde mochten beklimmen.

De inschrijvingen voor het Effie Vragenuurtje zijn geopend! Op woensdag 10 juli om 13:00 geven Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Dick van der Lecq (DDB Unlimited) live antwoord op al je Effie gerelateerde vragen. 

Om een beter zicht te krijgen op wat er in het huidig klimaat wel en niet mogelijk is in het gebruik van data start de Hogeschool Utrecht 17 september as. met een nieuwe Masterclass Marketing Analytics.

Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.

Op 16 september organiseert de MOA de eerste van de driedaagse workshop "Leergang R" met Hester van Herk als workshopleider. De training is ontwikkeld voor marktonderzoekers en data analisten die op zoek zijn naar een taal die sneller, krachtiger en flexibeler is en meer mogelijkheden biedt om analyses te doen en data te visualiseren.

Op 9 september organiseert de MOA de MOAcademy "Wat is de vraag?" met Durk Bosma als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor onderzoekers aan bureau- en opdrachtgeverskant die willen weten hoe ze marktonderzoek optimaal kunnen laten aansluiten bij het gebruiksdoel van de eindgebruiker.

‘Milieufreaks vaak ergste vervuilers’ kopte de Telegraaf op 7 maart naar aanleiding van onderzoek dat I&O Research had uitgevoerd. Ook andere landelijke media kwamen met koppen die niet helemaal of helemaal niet klopten. Hoe kon dit gebeuren? En welke lessen voor onszelf of het (opinie)onderzoek zijn hieruit te trekken?, vraagt Peter Kanne, I&O Research zich af.

Paul Lange is hoogleraar sociale psychologie aan de VU en in Oxford. Hij traint burgemeesters in vertrouwen en communicatie. En hij adviseerde bij de campagne Doeslief. ‘Het gaat vaak gewoon om aardigheid en vriendelijkheid die jou niet veel kost en waar anderen veel baat bij hebben.’

Aanmelden Cloutoday