Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 9 maart organiseert de MOA de MOAcademy "Consumer Insights Generation" met Sjoerd Koornstra als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor professionals die te maken hebben met het vertalen van onderzoeksresultaten naar marketing aanbevelingen.

Op 5 maart organiseert de MOA de MOAcademy "Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten" met Tom de Ruyck als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor senior onderzoekers die meer impact willen maken met hun resultaten/inzichten én een hogere ROI van onderzoek te bereiken.

Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je hoort het op 12 maart bij het MerkKracht event in de Amsterdome, Amsterdam.

Gino van Ossel is hoogleraar Retail management aan de Vlerick Business School in Gent. Op 26 november jl. won hij in de Rai Amsterdam de PIM Marketing Literatuur Prijs voor zijn boek Retail – De digitale hysterie voorbij, een uitgave van Van Duuren Management.

De problemen in onze maatschappij liegen er niet om. Terrorisme, global warming, moderne slavernij, wapenhandel… het zijn zogenaamde ‘super wicked problems’, oftewel megacomplexe ongestructureerde vraagstukken die vragen om een herontwerp van onze samenleving. We lossen ze op door te experimenteren en te kijken wat werkt en wat niet.

De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis.

Op 27 februari organiseert de MOA de MOAcademy SPSS Basics met Robert van Ossenbruggen als workshopleider. SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data.

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Dirk Soetens is research manager bij Var, de Belgische versie van onze STER. Op het MIE (6 februari) komt hij vertellen over het belang van audiobranding, een onderschat onderdeel van menige merkstrategie.

&C is het jonge 360° content- en lifestyle-merk van mediapersoonlijkheid Chantal Janzen. Aan het hoofd staat de ervaren topmarketeer Chantall Olthoff. Zij vertelt op het MIE (6 februari) hoe het multimediale bedrijf moderne vrouwen bereikt, en hoe inzichten uit data de strategie helpen ontwikkelen.

Aanmelden Cloutoday