Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over de toekomst van pakketbezorging en hoe marktonderzoek hier een dagelijks onderdeel van is.  Op 17 oktober neemt Hans Lingeman, Marktonderzoeker van het jaar 2013 en CEO van Parcls, ons mee in de nieuwe wereld van pakketbezorging.

Het SMART bestuur was dit jaar aanwezig bij alweer de vierde editie van het Digital Analytics Congres. Een bijzondere editie met alleen maar vrouwelijke sprekers met expertises op het gebied van analytics, data science, CRO, personaliseren en vele andere (digitale) vaardigheden. 

Voor het plaatsen van cookies is de actieve toestemming van de internetgebruikers vereist. Een standaard aangevinkt selectievakje is dus onvoldoende. Het Europese Hof van Justitie deed 1 oktober jl. uitspraak in de zaak van het Duitse bedrijf Planet49.

Op 21 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "Consumer Insights Generation" met Sjoerd Koornstra als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor professionals die te maken hebben met het vertalen van onderzoeksresultaten naar marketing aanbevelingen.

Op dinsdag 8 oktober vond het vierde Digital Analytics Congres plaats. In Supernova (Jaarbeurs) in Utrecht kwamen bijna 200 specialisten bij elkaar om naar o.a. Krista Seiden, Prolet Miteva en Felienne Hermans te luisteren en hun kennis over digital analytics een boost te geven. Deze editie stond in het teken van (f)empowerment, dankzij een uniek, female-only podium.

Tijdens de Effie Awards op 5 november as. zal pianiste Iris Hond spelen en de presentatie zal in handen zijn van televisiepresentator, acteur en vakgenoot Winston Gerschtanowitz.

De opening van een kantoor in New York vormde voor ST&T Research aanleiding hun neuromarketing-onderzoeksdiensten voort te zetten onder de naam Unravel. Los van de naamswijziging van ST&T Research naar Unravel, verandert er niets aan de diensten en werkwijze.

Lore Elzinga, School of Insights, doet in haar blog verslag van de MarketingTroonrede. Belangrijkste conclusie: Zo’n driekwart van de Nederlandse klanten verwacht van bedrijven dat zij zich actief inzetten voor sociale en ecologische vraagstukken.

Digital Power heeft social listening o.a. in de praktijk gebracht bij hun non-profit klant RNW Media. Marieke Schulte laat tijdens het Digital Analytics Congres op 8 oktober, zien hoe ze dit aangepakt hebben en wat voor bruikbare inzichten eruit zijn gekomen. Bezoek haar sessie en vele andere sessies en keynotes tijdens deze vierde editie. Er zijn nog maar een paar tickets vrij dus wees er snel bij en bestel ze op: www.digitalanalyticscongres.nl.

Op 22 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "GenZ Insights- en Trendonderzoek" met Sylvie Verbiest als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor marketeers, marketing communicatie medewerkers, insight managers/marktonderzoek, innovatie medewerkers, beleidsmakers en iedereen die zelf onderzoek willen doen.

Aanmelden Cloutoday