Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

In the UK, former Cambridge Analytica (CA) exec Ahmad Al-Khatib has launched an 'ethically based' data analytics business called Auspex International.

Inmiddels leven we al ruim een maand met de Algemene verordening gegevensbescherming. De Europese privacy-verordening heeft digitale marketing twee nieuwe tatoeages geschonken: AVG en GDPR.

De intrede van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) zal naar verwachting leiden tot een verdere toename van cybercriminaliteit. Hiervoor waarschuwt verzekeraar AIG.

Het Nederlandse mediabedrijf Audax heeft zijn Belgische tijdschriften van de hand gedaan. Uitgeverij Cascade wordt verkocht aan het nieuw te vormen fusiebedrijf van De Persgroep en Medialaan.

Statistisch Onderzoek en Data-Analytics onderzoek neemt binnen de AVG een speciale plaats in. In de ClouToday willen we daar de komende tijd wekelijks aandacht aan besteden door een veel gestelde vraag te behandelen.

Dit wetenschappelijk onderzoek met topconsortium Kennis en Innovatie van de topsector Creatieve Industrie, TKI CLICKNL heeft als doel om data zodanig te ontsluiten dat creatieve professionals de consument met relevante content kunnen bedienen.

Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, is door Logeion verkozen tot Communicatieman van 2018. "Strickwold heeft Hulphond Nederland stevig op de kaart gezet. In zijn sponsorproposities en -overeenkomsten is hij creatief en succesvol.

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar veel opdrachtgevers om het Center toe te lichten. De komende tijd doet ze daar verslag van in Clou.

Gepersonaliseerde reclame wordt vaak gepresenteerd als hét recept voor effectieve communicatie met consumenten. Dat is niet vreemd: door digitalisering van media, toenemend gebruik van smart mobile devices en sociale media en vooral door de toegang tot een onvoorstelbare hoeveelheid data is het steeds gemakkelijker om communicatie een persoonlijk tintje te geven.

In privacy zit een enorme paradox, vertelt sociaal-psycholoog Joris Demmers op zijn werkkamer op het Roeterseiland-complex. Demmers, docent marketing aan de Amsterdamse Business School van de Universiteit van Amsterdam, promoveerde half april op een proefschrift over wanneer en waarom consumenten hun persoonlijke gegevens delen.

Aanmelden Cloutoday