Een inspirerend Junior MIE 2019

Ruim 400 derdejaarsstudenten Commerciële Economie van verschillende hogescholen woonden vorige week de zevende editie van het Junior Marketing Insights Event (Junior MIE) bij.

Het programma van het Junior MIE is een afgeleide van Nederlands grootste Marketing Insights Event (www.mie.nl).

Het event wordt georganiseerd door de MOA en Hogeschool Utrecht in samenwerking met Studievereniging Forum (HU). Topsprekers inspireerden studenten met de laatste inzichten en praktijkcases, onder andere op het gebied van neuromarketing, design thinking, voice technologie en menselijk gedrag. 

“Om te komen tot goed gefundeerde marketingbeslissingen is het belangrijk data en disciplines zoals neuropsychologie en design technieken te combineren.” Dat benadrukte Gerrita van der Veen tijdens de opening van het #juniorMIE. Gerrita van der Veen is lector marketing, marktonderzoek en innovatie en directeur van het kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve Stad. Het junior MIE bereidt aankomend professionals hierop voor door de laatste inzichten op het gebied van marketing, data en analytics toegankelijk te maken.

Sprekers

Studenten konden kiezen uit zes parallelsessies met cases:

  • Michiel Dullaert van de Perfecte Grafiek over hoe je met data impact kunt maken;
  • Wessel Roose en Timo Bontebal van bureau SKIM over voice technologie;
  • Sylvie Verbiest en Hanneke Theuws van resp. Small kids & Youth Research en het Nederlandse Rode Kruis over co-creatie met jongeren bij de ontwikkeling van nieuwe ideeën;
  • Christa Mohanlal en Renske Verweijen van Perspective over kracht van design sprints om projecten een boost te geven;
  • Tim van der Wiel over relevante platformen zoals Instagram en Snapchat en de impact van voice technologie in ons dagelijkse leven in de toekomst;
  • en Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen van de USP company over het omgaan met onzekerheden bij innovaties en hoe je daar met scenario thinking richting aan kunt geven.

Allemaal professionals van gerenommeerde bureaus en bedrijven die graag hun kennis delen met studenten op een laagdrempelige manier.

Succesverhalen

Keynotespreker Tim Zuidgeest van ST&T Research liet zien wat de voorspellende waarde op de verkopen of de impact van een commercial kan zijn op basis van inzichten uit de neuromarketing. En Ron Simpson vertelde op zijn eigen humoristische wijze over de ups en downs van de oprichting van zijn restaurantThe Avocado Show. Een uniek concept dat de wereld in zeer korte tijd heeft veroverd.

Inspirerend en leerzaam

Veel studenten vonden het Junior MIE inspirerend en leerzaam. Ze waardeerden de duidelijke en leuke verhalen uit de praktijk. De nieuwste inzichten dagen hen vooral uit om zich verder in de trends en ontwikkelingen op het gebied van data, voicetechnologie en neuromarketing te verdiepen.

Bekijk hieronder het social verslag van het #juniorMIE met updates over de dag, info over alle sprekers, studenten aan het woord over #juniorMIE en achtergronden:
http://www.pearltrees.com/juniormie
www.juniormie.nl

Aanmelden Cloutoday