Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics, heeft onlangs de genomineerden voor de MOAwards 2019 bekend gemaakt. De MOAwards worden uitgereikt aan een toonaangevend bureau en inspirerende professionals, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marketing, insights en analytics.

Rambam (BNNVARA) noemt zichzelf een ‘onderzoeksprogramma waarin boeven, bureaucraten en onzin-praters met ongelijke munt worden terugbetaald’. In de uitzending van 24 januari jl. was de marktonderzoekbranche aan de beurt. De teneur was dat uitkomsten van onderzoek op bestelling te krijgen zijn.

Onderzoek is onmisbaar in de onderbouwing van een Effiecase, zegt Mary Hoogerbrugge – voorzitter van de stuurgroep Effie. Een van de onderdelen om onderzoek ‘meer aanwezig’ te maken, is de Effie Ondezoek Check die schrijvers van cases kunnen laten doen. ‘Met de Effie willen we goed onderbouwde cases neerzetten, die bewijzen dat het succes echt komt door de marketingcommunicatie’, zegt Mary Hoogerbrugge.

Als marktleider in de horecagroothandel kan Bidfood niet meer zonder datagestuurd werken. Door de voordelen ervan te demonstreren, lieten de afdelingen online sales- en marketing ook de rest van het bedrijf warmlopen voor data.

Ruim 400 derdejaarsstudenten Commerciële Economie van verschillende hogescholen woonden vorige week de zevende editie van het Junior Marketing Insights Event (Junior MIE) bij.

In zijn blog licht Bram Jonkheer, Blauw Research toe waarom het stellen van de 'waaromvraag' niet altijd de belangrijkste vraag is voor je onderzoek. Hij geeft hiervoor drie redenen. 

Wat is de overeenkomst tussen een piloot, een regisseur en een waarzegger? Antwoord: het zijn allemaal beroepen met unieke vaardigheden en eigenschappen die bedrijfsmarktonderzoekers zullen moeten bezitten, willen ze in 2025 aangenomen worden als ‘bedrijfsresearcher 2.0’.

Op 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Onlinewinkel Bol.com won de prijs voor Marketing Company of the Year.

Naar aanleiding van de verkiezingen kwamen vorige week de exitpolls van Ipsos aan de orde in ClouToday. Maar hoe hebben de exitpolls het gedaan in vergelijking met de verkiezingsuitslag. Ipsos licht toe. 

Picnic staat bovenaan de lijst van 250 snelst groeiende Nederlandse bedrijven in 2019. Het bedrijf creëerde 1697 nieuwe banen (in FTE) en groeide het snelst in de periode van eind 2015 tot en met eind 2018.

Aanmelden Cloutoday