Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

During times of difficult economic situations (like the crisis we have today), intelligence is exceptionally important and an intelligence professional must be very sharp and focused on doing the right things for the company, stated Joost Drieman, Intelligence competence expert and teamleader at the MOA, in his blog.

In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?

Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.

‘We zijn op de goede weg en we moeten dit samen blijven doen’, zegt Mark Rutte op zijn persconferenties. Voordat we die weg weer echt hebben gevonden, wacht er nog een tijd van onzekerheid en moeten we toch doorgaan. Wij legden drie bureaudirecteuren, Gerben Huijgen (I&O Research), Govert van den Bos (MWM2) en Lucas Hulsebos (DVJ Insights) een aantal vragen voor over de stand van zaken en de vooruitzichten. ‘Dat wordt nog spannend.’

Op 8 september organiseert de MOA de MOAcademy "Effectief communiceren: Omgaan met lastige mensen en/of situaties" met Jildou Oostenbrug als workshopleider. 

In 2 dagdelen op 22 en 23 juni organiseert de MOA de online MOAcademy "Praktische methodologie & het analysepalet" met Robert van Ossenbruggen als workshopleider. 

Irene Joris, researchmanager bij Markteffect, weet precies wat Generatie Z anders maakt dan eerdere generaties. Ze legt uit hoe onderzoekers deze doelgroep het beste benaderen. Op MIE 2020 gaf Irene Joris samen met organisatiepsycholoog en generatie-expert Aart Bontekoning en strategisch marketingbureau The Valley een drie uur durende masterclass.

Voor iedereen die een nieuw decennium wil bouwen, is de tijd rijp voor gedegen en diepgaand exploratief-verkennend onderzoek naar Generatie Z. Die heeft de behoefte om een eigen verhaal te vertellen over verwachtingen en dromen over hun toekomst. En let daarbij vooral ook op hun taalgebruik want dat wijkt af van de oudere generaties in ons land.

Neuro-informaticus Sennay Ghebreab (1973) wilde op de middelbare school arts worden, vertelt hij op zijn werkkamer op het Science Park van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Maar toen zijn vader een computer voor hem kocht, raakte hij zo gefascineerd dat hij impulsief koos voor de – toen nieuwe – studie technische informatiesystemen en voor AI. ‘AI houdt ons als maatschappij een spiegel voor.’

Al drie keer behoorden de MIE-lezingen van Aljan de Boer– Head of Inspiration bij TrendsActive – tot de beste van het congres. Zo ook zijn lezing van begin februari over Generatie Z. Dat is de belangrijkste generatie van dit moment omdat zij dé jongeren van nu representeert. Merken die simpelweg denken dat ze hun millennial-strategie er op los kunnen laten, slaan de plank mis, waarschuwt de Boer. TrendsActive weet wat de 5- tot 23-jarigen wel willen.

Aanmelden Cloutoday