Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op het afgelopen MIE drukte Alix Rübsaam bezoekers op het hart om het menselijk brein vooral niet te vergelijken met een computer. De toekomst, verzekert zij ons, behoort wel degelijk aan de mens. En ook aan de menselijke marktonderzoeker.

Waar creativiteit en data elkaar ontmoeten

Data en menselijke inzichten leven nog te vaak langs elkaar heen. TrendsActive koppelt ze aan elkaar en komt zo tot nieuwe inzichten. Het bureau brengt een genuanceerde boodschap in een wereld van buzzwoorden.

Een populaire stelling is dat 95% van het consumenten gedrag onbewust tot stand komt, oftewel: je hebt eigenlijk geen idee waarom je je tanden in dit artikel zet. Het belang van onbewuste invloed op onze keuzes is een feit, want wetenschappelijk aangetoond. Mogelijk juist om deze reden zijn sommige marketeers, reclamestrategen en marktonderzoekers de laatste jaren fans van het onbewuste geworden.

Elske Doets, CEO van Jan Doets America Tours en Zakenvrouw van het jaar 2017, houdt er niet van om dingen rationeel te benaderen. Ze sprak erover op MIE 2018 waar ze pleitte voor speelsheid in marke-ting. ‘Kijk om je heen. Observeer en probeer iets uit.’

Op 20 december jl. tekende VodafoneZiggo – als eerste bedrijf –  een partnership-overeenkomst met het Expertise Center van de MOA. Deze overeenkomst bezegelt de veranderende rol die de MOA wil spelen voor opdrachtgevers en gebruikers van insights.

GoSpooky is een piepjong bureau dat grotemensenbedrijven helpt met het invullen en optimaliseren van campagnes in hippe jongerenkanalen als Snapchat en Instagram. Op het MIE komt medeoprichter Tim van der Wiel (21) vertellen hoe GoSpooky met behulp van slimme analytics en dashboards klanten door die wirwar van social platforms gidst. 

Welkom in de wereld van de millennial. De YoungCapital medewerker is gemiddeld 27 jaar, alleen in stafafdelingen zitten wat meer ‘senioren’.  Clou sprak met Margriet de Kroon (29), manager online marketing, die op 1 februari om 12.00 uur op het MIE spreekt

Aanmelden Cloutoday