Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Welke metrics worden gebruik om klantbeleving te meten en sturen? Op 17 september aanstaande gaat de Hogeschool Utrecht van start met een geheel nieuwe Masterclass Marketing Analytics. In deze blog van Harald Pol krijgt u alvast een voorproefje van wat u in de masterclass te wachten staat.

Heb jij afgelopen jaar onderzoek gedaan naar (innovatie in) de retail(vastgoed)markt, of ben je hier momenteel mee bezig? Schrijf je dan in voor de NRW Kennis & Innovatie Awards 2020!

GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. 

Het naslagwerk "Modellen voor Marketing-Insights" is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

De twaalfde editie van de MOAwards-uitreiking was op 12 juni 2019 in Amsterdam, was een waar feest. Met zes categorieën vakprijzen waren er zes winnaars die het podium in de Westerliefde mochten beklimmen.

De inschrijvingen voor het Effie Vragenuurtje zijn geopend! Op woensdag 10 juli om 13:00 geven Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Dick van der Lecq (DDB Unlimited) live antwoord op al je Effie gerelateerde vragen. 

Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.

‘Milieufreaks vaak ergste vervuilers’ kopte de Telegraaf op 7 maart naar aanleiding van onderzoek dat I&O Research had uitgevoerd. Ook andere landelijke media kwamen met koppen die niet helemaal of helemaal niet klopten. Hoe kon dit gebeuren? En welke lessen voor onszelf of het (opinie)onderzoek zijn hieruit te trekken?, vraagt Peter Kanne, I&O Research zich af.

Paul van Lange is hoogleraar sociale psychologie aan de VU en in Oxford. Hij traint burgemeesters in vertrouwen en communicatie. En hij adviseerde bij de campagne Doeslief. ‘Het gaat vaak gewoon om aardigheid en vriendelijkheid die jou niet veel kost en waar anderen veel baat bij hebben.’

Over de waarde van insights zijn de lezers van Clou het wel eens. Maar binnen organisaties is niet iedereen ervan doordrongen dat  bij inzichten ook investeringen horen.

Aanmelden Cloutoday