Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

At this day and age, we measure lots of things to facilitate decision making. In principle, this is better than not measuring; however, the translation from measured ‘facts’ to ‘smart decisions’ is far from self-evident. With three cases, I illustrate how a mere ‘fact based’ approach can lead marketers astray.

Na een succesvolle eerste editie organiseert de MOA op 18 april a.s., in samenwerking met Zorg & ICT (Jaarbeurs), het congres Marketing in de zorg van morgen.

Tijdens dit congres leer je alles over positionering in de zorgVoor (marketing) professionals, werkzaam in alle segmenten van de zorgmarkt, die zich sterk maken voor patiëntgerichte zorg. 

Ruim 2400 marketeers, data-analisten, insights managers en research professionals bezochten op 31 januari en 1 februari het MIE, het grootste marketing, insights en analytics event van Nederland. Opvallend in de presentaties was de grote nadruk op de samenhang van marketing, analytics en insights. De MOA, het organiserende expertise center voor marketing –insights, onderzoek en analytics, constateert dat de veranderingen binnen het research-vak nu steeds zichtbaarder zijn en dat er sprake is van een cultuuromslag.

Zakenvrouw van het jaar 2017; Elske Doets opent de tweede dag van Nederlands grootste Marketing & Insights Event. Elske is directeur van JanDoets America Tours en Mrs. Canada pur sang. Net als de bijzondere witte spirit bear is ze inspirerend en een beetje ongrijpbaar. 

En wil jij weten hoe je marketing en innovatie organiseert in tijden van disruptieve technologieën en customer centricity? Laat je inspireren door onze keynotes en kom naar het MIE 2018.

Op 20 december jl. tekende VodafoneZiggo – als eerste bedrijf –  een partnership-overeenkomst met het Expertise Center van de MOA. Deze overeenkomst bezegelt de veranderende rol die de MOA wil spelen voor opdrachtgevers en gebruikers van insights.

Over tien jaar is de markt voor marktonderzoek wereldwijd twee keer zo groot als nu. In het vorige deel van deze serie stond al dat deze voorspelling gebaseerd is op het feit dat de behoefte aan vertrouwen en zekerheid bij leidinggevende personen het komend decennium alleen maar zal toenemen. Dat is het gevolg van structurele veranderingen in de samenleving, waardoor oude zekerheden niet meer gelden. Ook het keuze- en beslisgedrag van consumenten verandert.

Thanassis Thomopoulos kijkt graag in de toekomst maar  verliest nooit het heden uit het oog. Op het MIE drukt de data strategy-specialist van Google ondernemers op het hart om niet langer te aarzelen met slimme datatoepassingen.

GoSpooky is een piepjong bureau dat grotemensenbedrijven helpt met het invullen en optimaliseren van campagnes in hippe jongerenkanalen als Snapchat en Instagram. Op het MIE komt medeoprichter Tim van der Wiel (21) vertellen hoe GoSpooky met behulp van slimme analytics en dashboards klanten door die wirwar van social platforms gidst. 

Welkom in de wereld van de millennial. De YoungCapital medewerker is gemiddeld 27 jaar, alleen in stafafdelingen zitten wat meer ‘senioren’.  Clou sprak met Margriet de Kroon (29), manager online marketing, die op 1 februari om 12.00 uur op het MIE spreekt

Aanmelden Cloutoday