Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Artificial intelligence en ‘machine learning’ worden steeds meer toegepast. Wat dit voor onderzoek zal betekenen en wat de toekomst ons gaat brengen, kwam aan bod tijdens de MOA Digital Analytics Middag van 14 maart jl op de Hogeschool van Amsterdam.

De MOA, branchevereniging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics komt met een register waarin burgers zich kunnen inschrijven als ze niet willen dat zij aan de hand van wifi als passant worden geteld in winkelgebieden.

De Werkgroep Privacy van IAB Nederland, BVA bond van adverteerders en DLA Piper zal in gesprek gaan met leden en andere branche organisaties over het besluit van de Autoriteit Persoonsgegevens om conditionele toegang tot websites en apps te verbieden.

In zijn blog doet Hakim Zemni, InSites Consulting, verslag van het IIEX European Event, dat onlangs in Amsterdam gehouden werd. Hij onderscheidt zes "features" voor de marktonderzoekers van de toekomst. 

Feedback willen we tegenwoordig allemaal. Maar wil je die dan anoniem of niet-anoniem ontvangen? Voor Esther Reenders, CEOlab, is er in haar blog geen discussie mogelijk: het liefst niet-anoniem. 

De wereldwijde marktonderzoek associatie ESOMAR gaat een strategische partnership aan met de nieuw opgerichte Canadian Research and Insights Council (CRIC).

Van briljante mislukking naar innovatieve zorg! Een inspirerend programma voor marketingprofessionals, analisten en beleidsmakers in de zorg.

Op 12 maart 2019 organiseert de Profgroep Healthcare van de MOA voor de derde keer het event Marketing Insights in de Zorg van Morgen.

Newcom brengt elk jaar in kaart hoe het gebruik van social media zich ontwikkelt. Dit jaar is voor de negende keer het Nationale Social Media Onderzoek uitgevoerd. Net zoals in eerdere jaren kan de rapportage kosteloos gedownload worden via newcom.nl/social. Wat vindt u allemaal in de rapportage?

Op 12 februari 2019 door ISO de nieuwe 2019-versie van ISO 20252 gepubliceerd. Deze nieuwe versie bevat een groot aantal actualiseringen, deels in verband met technische ontwikkelingen die zich sinds 2012 hebben voorgedaan, deels in verband met het groeiende belang van issues als databeveiliging en privacybescherming.

Twee dagen, 2300 bezoekers en 100 lezingen. Op woensdag 6 en donderdag 7 februari 2019 vond het grootste Marketing Insights Event (MIE) van Nederland voor de 17de keer plaats. Met een focus op insights en groei wisten de sprekers het publiek te boeien en binden. In haar blog neemt Naomi van Duin, Yellow Communications, ons mee in haar ervaringen en de key learnings van de tweede dag!

Aanmelden Cloutoday