Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Dit keer het artikel van de winnaar Laurens Sloot over strategieën welke service supermarkten kunnen volgen om de bedreigingen in de markt het hoofd te kunnen bieden.

Met zijn bijdrage "De squeeze tussen 'discount' en 'digital': nieuwe uitdagingen voor service supermarkten" won Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen, de Insights Scientist van het jaar 2019.

Tot Young Talent van het jaar 2019 is Pauline van der Wel van Ipsos uitgeroepen. De marktonderzoeker zit pas anderhalf jaar in het vak.

Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.

De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde van het jaar 2019 is uitgereikt aan Nicole Engels van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Ook onder de bureaus is een prijs voor Insights Professional van het jaar 2019 uitgereikt. Tim Barenbrug van Totta Research heeft deze in ontvangst genomen.

MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. Het is de tweede keer dat MeMo2 de felbegeerde titel wint.

Bijna een jaar later voldoen Nederlandse organisaties in het midden-en kleinbedrijf en bureaus nog steeds niet aan alle eisen van deze Europese privacy-verordening.

De AVG is nu een jaar oud. Organisaties hebben inmiddels ervaring met de implicaties die de AVG heeft op de bedrijfsvoering. In opdracht van Rendement heeft Motivaction onderzocht hoe men een jaar AVG in de praktijk ervaren heeft. 

Volgens MRweb blijkt uit diverse bronnen dat WPP tot een lijst van vier private equity investeerders is gekomen. Op deze lijst Bain Capital, Apollo, Platinum en een vierde niet bekend gemaakte partij. Deze partijen gaan bieden op het meerderheidsbelang in Kantar's insights en analytics tak.

Aanmelden Cloutoday