Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wie koopt er nou bier online? Dat zijn er toch een heleboel, heeft Beerwulf in de afgelopen 2 jaar ondervonden. Tijdens het MIE op 7 februari 2019 worden de grootste learnings van dit bedrijf gedeeld. Koop nu je ticket op MIE.nl.

Structuur ontbrak in het aanbrengen van verbeteringen aan webshop bol.com. Dus tuigde Melle Moorman, CRO lead en UX analist, een apart team op. Hij komt er ook over vertellen op het MIE.

Kantar heeft een grootscheepse studie uitgevoerd naar het medialandschap in 2019. Wat zijn de voorspellingen voor 2019. Welke trends zullen op korte termijn van invloed gaan zijn op merken, bureau's en mediaplatformen?

In de toekomst navigeren we niet meer via keyboards en beeldschermen over de digitale snelweg, maar via voice. Op het MIE vertelt Mini Kalivianakis, client solutions director en partner bij SKIM, hoe merken daarop kunnen inspelen.

De MOA neemt afscheid van prof.dr. Edith de Leeuw als MOA-hoogleraar Methoden en Statistiek aan de Universiteit van Utrecht. Tijdens het afscheidssymposium kijkt Edith de Leeuw1 nog één keer vooruit naar the Future of Data Collection.  

Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, en de twee Surinaamse beroepsorganisaties voor communicatie, het Centrum voor Communicatie en Public Relations (CCPR) en de Vereniging Communicatie Marketing en Public Relations (VCMP), hebben bekendgemaakt dat ze in 2019 starten met een intensieve samenwerking op het gebied van kennisdeling.

Voor de 'Insights Scientist van het jaar' award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2018: Digital Advertising. Dit keer de praktische aanbevelingen op een rij. 

Category Entry Points (CEPs) zijn de situaties waarin men idealiter aan je merk zou moeten kunnen denken. Ze gaan niet over eindwaarden – of Simon Sinek’s WHY – maar juist over het tastbare wat, met wie, wanneer en waar(heen). Denk bijvoorbeeld aan: ‘na het sporten’, ‘voor onderweg’, ‘met de kids’.

Onder de noemer “It’s all about insights” presenteert het MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, op 6 en 7 februari 2019 de belangrijkste Insights aan 2500 (digital) marketeers, growth hackers, strategen, insights professionals en andere geïnteresseerden. Twee inspirerende dagen met maar liefst 100 sessies op het gebied van marketing, research & (digital) analytics.

Efamro, de Europese marktonderzoekfederatie, presenteert de cijfers van de Moodindicator voor 2018. Market research industry in Europa blijft optimistisch, maar verwachten weinig groei in 2019.

Aanmelden Cloutoday