Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Social Media zijn niet meer weg te denken uit het media landschap en staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers?

We staan aan de vooravond van radicale veranderingen in de maatschappij. Deze veranderingen hebben direct effect op de organisatie van de gezondheidszorg. Om te begrijpen waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan zijn drie bureaus met verschillende achtergronden een unieke samenwerking aangegaan.

Een MOAward win je niet zomaar. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en toonaangevende marketing research & analytics bureaus die het verschil maken in ons vakgebied. There’s no award like a MOAward. En jij kunt meebepalen wie er wint!

Ruim 2300 (digital) marketeers, growth hackers, strategen en insights professionals bezochten op 6 en 7 februari het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland. Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op insights en groei in de breedste zin van het woord.

Het straatbeeld van de grootste steden in Nederland wordt gedomineerd door een ongekende hoeveelheid fietsen. De fiets is immers het ideale vervoersmiddel in een stad. De staat van die tweewielers is evenwel veelal discutabel.

Als we het over Customer Experience Management (CEM) hebben, denken we al snel aan klantreizen en aan … consumentenmarkten. Onterecht. Juist ook in B2B markten kan het CEM een grote waarde hebben. Op het Marketing en Insights Event (MIE)  gaat Underlined in op de betekenis en toepassing van CEM in zakelijke markten. Graag nodigen we je als onze gast uit.

De MOA publiceert jaarlijks, in samenwerking met Marketing-Tribune, een jaaroverzicht van het aantal fte’s van de marktonderzoeksbureaus die bij de MOA zijn aangesloten. Naast een overzicht van de stand van zaken, liggen er ook al verwachtingen voor 2019. De bureaus verwachten een hogere omzet van de totale markt en ook omzetgroei in hun eigen bedrijf.

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen.

De marktonderzoeksbureaus beleven opnieuw een goed jaar. 62% van de bureaus zag zijn omzet in 2018 toenemen. Dit resultaat ligt in lijn met eerder uitgesproken verwachtingen.

Om te begrijpen hoe je relevantie voor je merk creëert en te bepalen welke associaties en benefits je in conceptontwikkeling en communicatie moet gebruiken om je merk beter bereikbaar te maken, kan de Censydiam benadering worden ingezet.

Aanmelden Cloutoday