Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Heb jij je al ingeschreven voor de MOAwards? Inschrijven is vanaf nu mogelijk! Op 12 juni a.s. worden de winnaars van de MOAwards 2019 bekend gemaakt. De feestelijke uitreiking vindt plaats bij de WesterUnie/WesterLiefde in Amsterdam. Ben jij er ook bij?

In zijn blog beschrijft Jan Urlings, Delta Marktonderzoek, hoe nudges ons gedrag op een onbewuste manier beïnvloeden. Ingegeven door het boek van Thaler en Sunstein wordt nudging al snel in verband gebracht met overheden & hun burgers. Ten onrechte, want nudges zijn minstens even goed toepasbaar in ‘de commerciële wereld’, aldus Urlings.

Op woensdag 24 april vond het symposium Surviving the Retail Revolution plaats. De drie genomineerden voor de MOAward prijs ‘Insights Scientist van het jaar 2019’ werden verzocht een presentatie te geven rondom dit topic in het Aristo Meeting Center in Amsterdam.

De 14e editie van de Emerce 100 werd onlangs bekend gemaakt. De Emerce 100 is gevormd op basis van een imago-onderzoek van Motivaction met als doel inzicht te bieden in de belangrijkste spelers in de markt.

Imagine a world without data? Why you need to join your local insights association, according to Joaquim Bretcha, President of ESOMAR. Read his inspiring speech on World Research Day.

The Market Research Society (MRS) in the UK calls on CEOs to sign its new Manifesto for Opportunity as it extends its work to improve inclusion and diversity in research with the launch of its latest sector report and a new LGBTQ+ network, #MRSPride.

Effie Awards organiseert op 21 mei voor de tweede keer de Effie Campus, met als doel een effectiviteitscultuur te stimuleren door kennis en inzichten te delen. Tijdens het evenement presenteren effectiviteitsexperts, recente Effie-winnaars, juryleden van de Effie Awards en onderzoekbureaus hun cases, inzichten en visies op effectiviteit.

Medewerkers belichamen een merk: door interacties met klanten en andere externe stakeholders brengen medewerkers een merk tot leven. Met name in de dienstverlening, wanneer een product niet tastbaar is, zijn het de medewerkers – de mensen achter het merk – die het vertrouwen van consumenten kunnen winnen en het verschil kunnen maken met de concurrentie.

Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE. 

Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.

Aanmelden Cloutoday