Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We leven in een maakbare samenleving waarin gedrag stuurbaar is. Maar hoe beïnvloed je gedrag eigenlijk en is dat wel wenselijk? Voor gedragsbeïnvloeding zijn er verschillende wegen naar Rome. De vijf belangrijkste routes komen hier aan bod.

Wil je een Effie winnen? Maak iets wat mensen raakt, adviseert Rob van Benthem – Cliënt Director bij Kantar Millward Brown*. Hij geeft vijf tips om mensen de uiting te laten voelen.

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoeksland- schap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over het ongemak van verandering.

Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.

Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics, heeft onlangs de genomineerden voor de MOAwards 2019 bekend gemaakt. De MOAwards worden uitgereikt aan een toonaangevend bureau en inspirerende professionals, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marketing, insights en analytics.

Rambam (BNNVARA) noemt zichzelf een ‘onderzoeksprogramma waarin boeven, bureaucraten en onzin-praters met ongelijke munt worden terugbetaald’. In de uitzending van 24 januari jl. was de marktonderzoekbranche aan de beurt. De teneur was dat uitkomsten van onderzoek op bestelling te krijgen zijn.

Onderzoek is onmisbaar in de onderbouwing van een Effiecase, zegt Mary Hoogerbrugge – voorzitter van de stuurgroep Effie. Een van de onderdelen om onderzoek ‘meer aanwezig’ te maken, is de Effie Ondezoek Check die schrijvers van cases kunnen laten doen. ‘Met de Effie willen we goed onderbouwde cases neerzetten, die bewijzen dat het succes echt komt door de marketingcommunicatie’, zegt Mary Hoogerbrugge.

Als marktleider in de horecagroothandel kan Bidfood niet meer zonder datagestuurd werken. Door de voordelen ervan te demonstreren, lieten de afdelingen online sales- en marketing ook de rest van het bedrijf warmlopen voor data.

Op 21 mei reikt Integron voor het tiende jaar op rij de Beleving Awards uit aan organisaties die in 2018 het best presteerden op het gebied van klantbeleving en/of medewerkerbeleving. Dit jaar zijn 35 organisaties genomineerd in 15 categorieën. Afgelopen jaar gingen onder meer BNG bank, Sims Recycling Solutions, Hogeschool de Kempel en Ewals Cargo Care met een award naar huis.

Aanmelden Cloutoday