Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ruim 400 derdejaarsstudenten Commerciële Economie van verschillende hogescholen woonden vorige week de zevende editie van het Junior Marketing Insights Event (Junior MIE) bij.

In zijn blog licht Bram Jonkheer, Blauw Research toe waarom het stellen van de 'waaromvraag' niet altijd de belangrijkste vraag is voor je onderzoek. Hij geeft hiervoor drie redenen. 

Wat is de overeenkomst tussen een piloot, een regisseur en een waarzegger? Antwoord: het zijn allemaal beroepen met unieke vaardigheden en eigenschappen die bedrijfsmarktonderzoekers zullen moeten bezitten, willen ze in 2025 aangenomen worden als ‘bedrijfsresearcher 2.0’.

Op 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Onlinewinkel Bol.com won de prijs voor Marketing Company of the Year.

Naar aanleiding van de verkiezingen kwamen vorige week de exitpolls van Ipsos aan de orde in ClouToday. Maar hoe hebben de exitpolls het gedaan in vergelijking met de verkiezingsuitslag. Ipsos licht toe. 

Picnic staat bovenaan de lijst van 250 snelst groeiende Nederlandse bedrijven in 2019. Het bedrijf creëerde 1697 nieuwe banen (in FTE) en groeide het snelst in de periode van eind 2015 tot en met eind 2018.

Artificial intelligence en ‘machine learning’ worden steeds meer toegepast. Wat dit voor onderzoek zal betekenen en wat de toekomst ons gaat brengen, kwam aan bod tijdens de MOA Digital Analytics Middag van 14 maart jl op de Hogeschool van Amsterdam.

De MOA, branchevereniging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics komt met een register waarin burgers zich kunnen inschrijven als ze niet willen dat zij aan de hand van wifi als passant worden geteld in winkelgebieden.

De Werkgroep Privacy van IAB Nederland, BVA bond van adverteerders en DLA Piper zal in gesprek gaan met leden en andere branche organisaties over het besluit van de Autoriteit Persoonsgegevens om conditionele toegang tot websites en apps te verbieden.

NDP Nieuwsmedia heeft grote vraagtekens bij het nieuw ingezette beleid van de Autoriteit Persoonsgegevens over het plaatsen en uitlezen van cookies.

Aanmelden Cloutoday