Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 21 september organiseert de MOA de MOAcademy "Datavisualisatie, van inzicht naar impact" met Michiel Dullaert als workshopleider. Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. 

Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het corona-virus. Het RIVM en de Rijksoverheid geven informatie over wat je wel en niet mag doen. Werkgevers vragen medewerkers om thuis te blijven vanwege corona. Maar onder de AVG mag je toch geen medische gegevens vewerken als werkgever? Hoe zit het met de privacy in het geval van een epidemie?

Takeaway.com kreeg de Gouden Groeier Award uitgereikt door Mona Keijzer, staatssecretaris van het Ministerie van EZK. De top 250 is een lijst van snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens 5 miljoen euro omzet. In deze lijst zijn ook Markteffect en DVJ Insights te vinden.

Expertise Center MOA en Inholland Academy zijn een samenwerking gestart in het cursusaanbod Sensorisch Onderzoek. Doel van deze samenwerking is het verhogen van het kennisniveau op gebied van sensorisch onderzoek van medewerkers in voedingsmiddelenbedrijven.

Agile werken in multidisciplinaire teams maakt werken leuker enzorgt dat je klant beter bediend wordt. Het is een belangrijke conclusie uit het onderzoek van Mike Hoogveld naar het effect van agile werken op de dienstverlening voor klanten. Hij promoveerde onlangs aan Nyenrode Business Universiteit.

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt tennisbond KNLTB een boete op van 525.000 euro voor het verkopen van persoonsgegevens. De KNLTB heeft in 2018 onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van een paar honderdduizend van zijn leden verstrekt aan twee sponsoren.

De zoekresultaten van Google zien er weer eens anders uit. En niet alleen dat, de afgelopen weken kwam Google ook met de nieuwe sectie 'Populair' in de zoekresultaten. Rolf de Rode, Netprofiler belicht in zijn blog deze wijzigingen en wat betekenen ze?'

In het Customer Experience werkveld vormen tekst mining en proces mining een mooie basis voor allerhande klantinzichten. Wat echter opvalt is dat het overgrote deel van de experimenten nooit de laptop verlaten van de data scientist. Theo van der Steen, Underlined, vertelt in zijn blog welke ICT principes kunnen worden toegepast om meer inzichten te krijgen. 

Data and metrics are more important than ever for commercial decision making. But some areas within the field decrease marketing effectiveness. According to Robert van Ossenbruggen 'It’s time to rethink how data is going to help brands grow'.

Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.

Aanmelden Cloutoday