Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het nieuwe seizoen trapt Sylvie Verbiest van SMALL kids & youth research af met een interactieve sessie over onderzoek met Generatie Z. In anderhalf uur krijg je een indruk hoe jij de jongeren van nu kan begrijpen en insights krijgt door zelf in beweging te komen.

Ze roepen al heel lang dat je niet alles moet geloven wat je leest, maar het fake news- fenomeen geeft dat advies een nieuwe dimensie. Cijfers worden vaak misbruikt om het kromme recht te praten. Maar kunnen keiharde data de nepberichten ook bestrijden?

Ruim anderhalf jaar geleden werd Kevin Swelsen door een recruiter gevraagd om bij Wehkamp product experimentation, CRO en analytics naar een hoger plan te tillen. In Clou en op het Digital Analytics Congres op 9 oktober vertelt hij over zijn aanpak. ‘Ik ben meewerkend voorman, ik vind het té leuk om me er niet mee te bemoeien.’

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen. In elk nummer van Clou doet ze daar verslag van.

Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres van 9 oktober over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres van 9 oktober, vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. 

Dit jaar zijn er net als vorig jaar een recordaantal Effie-cases ingezonden. De categorie ‘Gedrag kort’ heeft met 16 cases de meeste inzendingen. ‘Gedrag Lang’ heeft 13 inzendingen, de categorie ‘Merk’ telt 14 cases en ‘Maatschappelijk’ 4.

Onlangs is de nieuwe versie van de Nederlandse gedragscode wetenschappelijke integriteit gelanceerd. De afgelopen tijd is er door de KNAW, NFU, NWO, TO2-federatie, Vereniging Hogescholen en de Vereniging van Universiteiten intensief samengewerkt aan een grondige herziening en verbreding van de code, die al sinds 2004 bestaat.

ANWB, ASN Bank, Eneco, Engie, Greenchoice, KPN, Rabobank en Telfort bieden de allerbeste digitale klantervaring in 7 branches. ANWB domineert: in zowel de Verzekeringsbranche als in de Travel- én Automotivebranche gaat ANWB aan kop met hoge scores op het thema Merk.

Martine Bouwman, Milou van Hagen en Robert Verbeek zijn genomineerd voor de titel ‘Customer Experience Professional van het Jaar 2018’. Deze jaarlijkse verkiezing droeg tot 2015 de titel ‘CRM Professional van het Jaar’.

Aanmelden Cloutoday