Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Dirk Soetens is research manager bij Var, de Belgische versie van onze STER. Tijdens het MIE 2020 kwam hij vertellen over het belang van audiobranding, een onderschat onderdeel van menige merkstrategie.

&C is het jonge 360° content- en lifestyle-merk van mediapersoonlijkheid Chantal Janzen. Aan het hoofd staat de ervaren topmarketeer Chantall Olthoff. Zij vertelt op het MIE (6 februari) hoe het multimediale bedrijf moderne vrouwen bereikt, en hoe inzichten uit data de strategie helpen ontwikkelen.

De MOA publiceert een software-review van data-integratie-tools voor data-analytics, visualisatie en dashboarding. Het is een evaluatie van 13 softwareplatforms; een selectie van leveranciers die je vaak aantreft bij pitches rond insights- en marketinginformatiesystemen. En… Sjoerd Koornstra komt erover vertellen op het MIE.

Van het luidkeels afroepen van prijzen in een café naar een digitaal platform waar vraag en aanbod elkaar treffen en waar data de (handels)beslissingen ondersteunen. Het is niet langer nodig om de fysieke veilingvloer van Royal FloraHolland in Aalsmeer te betreden om de bloemen en planten ‘onder de klok’ te zien gaan. De digitale ‘vloer’ daarentegen is drukker dan ooit. Mede dankzij de inzet van Dirk Guijt (data scientist) en Reinoud de Jager (product owner Customer & Market Insights). Ze spreken op 5 februari op het MIE.

Jaarlijks telt het Van Gogh Museum (VGM) ruim 2,1 miljoen bezoekers. Per vierkante meter museumruimte zijn dat bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs. Zoveel belangstelling – en bovendien vanuit de gehele wereld – welk museum wil dat nou niet? Nou, het VGM zelf. Althans, het wil wel zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid geven tot een bezoek, maar alleen als de bezoekersbeleving van het allerhoogste niveau blijft. Laurine van de Wiel, senior marketing adviseur VGM, moet hierin de balans vinden. Ze spreekt op 6 februari op het MIE.

Onlangs publiceerde de Market Research Society (MRS) in samenwerking met Toluna het ResearchLive Industry Report 2020. De totale research markt in het Verenigd Koninkrijk is in 2018 gegroeid met 0,7% naar GBP5 bn.

Tijdens hét grootste Marketing Insights Event (MIE) op 5 en 6 februari 2020 zie je,onder de noemer It's all about insights,zeer actuele, inspirerende en interessante lezingen. Ontdek enkele van onze highlights. Bekijk het volledige programma op MIE.nl!

In 2018 kwam predictive analytics vaak naar boven als één van de trends voor 2019. Is er veel mee gedaan? Tijdens het MIE, Marketing Insights Event, op 5 en 6 februari 2020 presenteert Infotopics.ai een interessante praktijkcase over succesvol voorspellingen maken met behulp van automated machine learning.

Met de promotiecode CLOUTODAY ontvang je €20,- korting en betaal je slechts  €129,50 voor je MIE ticket op 5 en 6 februari 2020. De 18e editie van hét grootste Marketing Insights Event (MIE) verwelkomt 2500 bezoekers in de Jaarbeurs en de grootste bioscoop van Nederland, Kinepolis. Twee inspirerende dagen met meer dan 100 sessies die je niet mag missen.

2020, a pivotal year which has set its time mark on many business strategies and plans over the past years. How many companies have set up a 2020 Strategy over the last decade? Tried to envision how their business will look by then? Made plans to anticipate potential futures? And now… 2020 is just around the corner.

Aanmelden Cloutoday