Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De omzet van de research en insights markt komt in 2017 hoger uit met  USD 76 miljard, in vergelijking met 2016 (USD 71,5 miljard). Dit blijkt uit het ESOMAR Global Market Research Report (GMR). "The figure includes a substantial sum from analytics and other 'new' research methodologies", aldus ESOMAR.

Integron reikt op 20 november in The Green House in Utrecht voor het negende jaar op rij de Facility Beleving Award uit aan de organisatie met de meest tevreden eindgebruikers over het Facilitair Bedrijf. Genomineerden dit jaar zijn de ANWB, Gemeente Krimpen aan den IJssel en Provincie Groningen.

Veel bedrijven werken agile in enige vorm. Scrums, back logs en sprints vormen de gereedschappen die het mogelijk maken om veel sneller dan voorheen nieuwe producten te introduceren en veranderingen in de organisatie te realiseren.In deze blog legt Durk Bosma uit hoe de agile werkwijze in het marktonderzoek toegepast kan worden. 

Op 9 oktober vond voor de derde keer het Digital Analytics Congres plaats. In de Jaarbeurs in Utrecht kwamen meer dan 200 digital analytics experts samen om hun kennis van digital analytics te vergroten. En met sprekers als Peter O’Neill, Daniel Waisberg en Gert Franke was dat een genot.

In deze blog vertelt Durk Bosma meer over hoe marktonderzoekers zich kunnen aanpassen aan de steeds meer agile wordende wereld.

Het Esomar Congress brengt elk jaar de nieuwste inzichten en technieken in marktonderzoek onder de aandacht. Dit jaar draaide vooral om voice, chat en agile. Jeroen Hermans en Odette Vlek van Ruigrok NetPanel bezochten het congres in Berlijn. In deze blog deelt Jeroen een paar van de meest inspirerende inzichten.

Ze roepen al heel lang dat je niet alles moet geloven wat je leest, maar het fake news- fenomeen geeft dat advies een nieuwe dimensie. Cijfers worden vaak misbruikt om het kromme recht te praten. Maar kunnen keiharde data de nepberichten ook bestrijden?

Ruim anderhalf jaar geleden werd Kevin Swelsen door een recruiter gevraagd om bij Wehkamp product experimentation, CRO en analytics naar een hoger plan te tillen. In Clou en op het Digital Analytics Congres op 9 oktober vertelt hij over zijn aanpak. ‘Ik ben meewerkend voorman, ik vind het té leuk om me er niet mee te bemoeien.’

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen. In elk nummer van Clou doet ze daar verslag van.

Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres van 9 oktober over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.

Aanmelden Cloutoday