Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

SMART-bestuurslid Marc Rozenveld (Accenture) was begin mei in Praag bij de Employer Branding Day. Tijdens deze conferentie bleek maar weer eens hoe hard bedrijven op zoek zijn naar jong talent, de doelgroep van SMART.

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en bezoekt dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen. Dit jaar doet ze er verslag van in Clou(Today).

De digitalisering van de wereld verandert alles, ook de manier waarop we tv-kijken. Netflix YouTube, Amazon Prime; wie weet nog waar de kijker zit? Dit voorjaar kondigde RTL Nederland daarom aan miljoenen te gaan steken in technologie en data-analyse.

Video – doorkijken of niet? Met behulp van machine learning en neurowetenschap onderzocht IPG Mediabrands hoe de doorkijktijd van videocontent positief is te beïnvloeden. ‘Je ziet van alles in actie bij iemand die een video bekijkt, maar je wilt weten wat het betekent’, aldus chief data en tech officer Menno van der Steen van Mediabrands.

Niet achteraf maar vooraf de impact van een buitenreclame voorspellen. Met de Outdoor Ad Impact Forecaster kunnen MeMo2 en buiten-reclamespecialist Exterion Media op basis van machine learning vooraf een advies ontwikkelen. Ze wonnen er een Amma Award mee.

Het zijn de leading ladies aan bedrijfszijde. Ze werken hard aan om hun werkgever elke dag weer wat wijzer te maken. Wijzer over de markt, hoe de producten en dienstverlening worden beleefd en over wat goed onderzoek is. Marjolein Monkel (TravelBird), Daniëlle Koning (UWV) en Shirley van Stappershoef (Qmusic) aan het woord voor bekend werd dat Daniëlle Koning de titel binnensleepte.

Met een staande ovatie van het publiek is DVJ Insights woensdagavond 6 juni bekroond tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De felbegeerde prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Daniëlle Koning van UWV en de winnaar aan bureauzijde was Eltine van der Veer (Braingineers). Daarnaast werden er nog drie prijzen uitgereikt.

Statistisch Onderzoek en Data-Analytics onderzoek neemt binnen de AVG een speciale plaats in. In de ClouToday willen we daar de komende tijd wekelijks aandacht aan besteden door een veel gestelde vraag te behandelen.

Stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL), de Dutch Startup Association (DSA) en de Fiber Carrier Association (FCA) reageren in een gezamenlijke brief naar de staatssecretaris van Economische Zaken op de verschenen digitaliseringsagenda van het kabinet-Rutte III.

Onlangs vond de feestelijk uitreiking van de Nederlandse Data Science Prijzen plaats. De Hendrik Lorentz prijs wordt uitgereikt aan de inzending binnen het bedrijfsleven die op de meest onderscheidende en innovatieve manier data science toepast.

Aanmelden Cloutoday