Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Voor het plaatsen van cookies is de actieve toestemming van de internetgebruikers vereist. Een standaard aangevinkt selectievakje is dus onvoldoende. Het Europese Hof van Justitie deed 1 oktober jl. uitspraak in de zaak van het Duitse bedrijf Planet49.

Op dinsdag 8 oktober vond het vierde Digital Analytics Congres plaats. In Supernova (Jaarbeurs) in Utrecht kwamen bijna 200 specialisten bij elkaar om naar o.a. Krista Seiden, Prolet Miteva en Felienne Hermans te luisteren en hun kennis over digital analytics een boost te geven. Deze editie stond in het teken van (f)empowerment, dankzij een uniek, female-only podium.

Tijdens de Effie Awards op 5 november as. zal pianiste Iris Hond spelen en de presentatie zal in handen zijn van televisiepresentator, acteur en vakgenoot Winston Gerschtanowitz.

De opening van een kantoor in New York vormde voor ST&T Research aanleiding hun neuromarketing-onderzoeksdiensten voort te zetten onder de naam Unravel. Los van de naamswijziging van ST&T Research naar Unravel, verandert er niets aan de diensten en werkwijze.

Lore Elzinga, School of Insights, doet in haar blog verslag van de MarketingTroonrede. Belangrijkste conclusie: Zo’n driekwart van de Nederlandse klanten verwacht van bedrijven dat zij zich actief inzetten voor sociale en ecologische vraagstukken.

Wat is nu echt de impact van ITP 2.1 en 2.2 op je Google Analytics data? Een praktisch blog over wat er nu echt veranderd is in je GA data en hoe je dit kunt uitzoeken. Inclusief tooltje: de ITP impact calculator.

Digital Power heeft social listening o.a. in de praktijk gebracht bij hun non-profit klant RNW Media. Marieke Schulte laat tijdens het Digital Analytics Congres op 8 oktober, zien hoe ze dit aangepakt hebben en wat voor bruikbare inzichten eruit zijn gekomen. Bezoek haar sessie en vele andere sessies en keynotes tijdens deze vierde editie. Er zijn nog maar een paar tickets vrij dus wees er snel bij en bestel ze op: www.digitalanalyticscongres.nl.

Merken die vroegtijdig inspelen op culturele veranderingen hebben een flinke streep voor op de concurrentie. Desondanks onderschatten we de kracht van cultural foresight, vindt Bill Marshall, Unilever’s  Global Head of Human and Cultural Futures. ‘Foresight is allereerst  een manier van denken, geen methode of proces.’

Annemarie Klaassen is sinds dit voorjaar CRO-analist VodafoneZiggo. De MOA riep haar uit tot webanalist van het jaar. ‘Je moet alle stakeholders in het bedrijf meekrijgen in wat jij wilt testen.’  Ze spreekt op het Digital Analytics Congres van 8 oktober in Utrecht.

Quantcast helpt merken groeien in het AI-tijdperk. Toch heerst er over die term nogal wat verwarring, vindt Krista Seiden, verantwoordelijk voor productmarketing en groei bij het jonge Amerikaanse techbedrijf, en keynote spreker op het Digital Analytics Congres in Utrecht op 8 oktober a.s.

Aanmelden Cloutoday