Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres van 9 oktober, vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. 

Dit jaar zijn er net als vorig jaar een recordaantal Effie-cases ingezonden. De categorie ‘Gedrag kort’ heeft met 16 cases de meeste inzendingen. ‘Gedrag Lang’ heeft 13 inzendingen, de categorie ‘Merk’ telt 14 cases en ‘Maatschappelijk’ 4.

Onlangs is de nieuwe versie van de Nederlandse gedragscode wetenschappelijke integriteit gelanceerd. De afgelopen tijd is er door de KNAW, NFU, NWO, TO2-federatie, Vereniging Hogescholen en de Vereniging van Universiteiten intensief samengewerkt aan een grondige herziening en verbreding van de code, die al sinds 2004 bestaat.

ANWB, ASN Bank, Eneco, Engie, Greenchoice, KPN, Rabobank en Telfort bieden de allerbeste digitale klantervaring in 7 branches. ANWB domineert: in zowel de Verzekeringsbranche als in de Travel- én Automotivebranche gaat ANWB aan kop met hoge scores op het thema Merk.

Martine Bouwman, Milou van Hagen en Robert Verbeek zijn genomineerd voor de titel ‘Customer Experience Professional van het Jaar 2018’. Deze jaarlijkse verkiezing droeg tot 2015 de titel ‘CRM Professional van het Jaar’.

Op 9 oktober presenteert het Platform Digital Analytics het derde Digital Analytics Congres. Het belooft een zeer inspirerende dag te worden met (inter)nationale topsessies door onder andere Google, Wehkamp, KPN, Bol.com, RTL, ING, Schiphol en meer!

Robert van Ossenbruggen gaf onlangs een clinic datavisualisatie voor zo'n 100 marketeers bij Beeckestijn Business School. Hij vatte zijn verhaal samen in een tweetal artikelen. Dit is deel 2, eerder verschenen op LinkedIn, waarin Robert het belang uitlegt van het kennen en herkennen van patronen.

Robert van Ossenbruggen gaf onlangs een clinic datavisualisatie voor zo'n 100 marketeers bij Beeckestijn Business School. Hij vatte zijn verhaal samen in een tweetal artikelen. Dit is deel 1, eerder verschenen via LinkedIn, waarin Robert twee eenvoudige maar waardevolle trucs demonstreert om krachtiger te communiceren.

De opleiding Commerciële Economie van Hogeschool Utrecht (HU) formaliseert de samenwerking met MOA: Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek en Analytics. Zo verzekert de opleiding zich van een optimale aansluiting op de arbeidsmarkt. Die markt profiteert op haar beurt van nieuwe professionals die tijdens hun studie al praktijkervaring hebben opgedaan en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen.

Na uitgebreide verkenningen maken brancheverenigingen IAB Nederland en BVA bond van adverteerders bekend dat zij nog intensiever gaan samenwerken. Naast het bundelen van hun kennis en expertise zullen de verenigingen speciale taskforces oprichten en gaan beide bureaus vanuit dezelfde locatie werken.

Aanmelden Cloutoday