Bureaus

Bureaus

Heeft u bureaunieuws?

Zijn er interessante ontwikkelingen binnen uw bedrijf voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Team Vier vindt het menselijke en persoonlijke zeer belangrijk, ook bij de zakelijke relaties. Om dit te onderstrepen heeft het onderzoeksbureau dit jaar voor Valentijn een ludieke actie ontwikkeld.

Onlangs behaalde Kantar het ISO 19731 certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research. Daarmee zijn Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen.

EenVandaag, het actualiteitenprogramma van AVROTROS, gaat vanaf vandaag een nieuwe samenwerking aan met onderzoeksbureau Ipsos. Het bureau zal de komende jaren de zetelpeilingen verzorgen die onder de naam ‘De Peiling’ zullen worden gepresenteerd in EenVandaag. 

Begin 2018 heeft Essensor uit Ede OP&P Product Research uit Utrecht overgenomen. Na de overname claimt deze combinatie van bedrijven het marktleiderschap in Nederland binnen het sensorisch markt onderzoeksdomein.

ISMI en Markteffect uit Eindhoven zijn begin dit jaar gestart met een continu onderzoek naar koopgedrag. Wat dit initiatief met name bijzonder maakt, is dat er niet alleen gekeken wordt naar de reële aankopen, maar dat er tevens wordt gevraagd naar de aankoopmotivatie.

Kantar TNS en Qualtrics kondigen een wereldwijde samenwerking aan om organisaties te helpen hun klanten centraal te stellen. Deze strategische alliantie combineert de kennis van Kantar TNS over customer experience onderzoek, end-to-end platform implementatie, smart analytics en activatie met het geïntegreerde Qualtrics Experience Management Platform. 

Motivaction vindt het belangrijk dat haar panel een goede afspiegeling van de Nederlandse samenleving is. Vanaf 2018 heeft Motivaction haar panel uitgebreid met het Tijdschriftenpanel van Sanoma. 

Waarom maken mensen niet altijd de beste keuzes en waarom gedragen zij zich soms irrationeel? Niet alleen in het dagelijks leven, maar ook bij deelname aan onderzoek. Een hoop wordt verklaard door 32 veel voorkomende biases, die Delta Marktonderzoek verzameld heeft in MIND-SET - het bias kwartet.

Per 20 december 2017 is marktvindersbureau SAMR officieel ISO 27001 gecertificeerd. ISO 27001 is de ISO-norm voor informatiebeveiliging. Daarnaast zijn de ISO-certificeringen 20252 (kwaliteitsmanagement marktonderzoek) en 26362 (access panels voor consumentenpanel SamSam), die SAMR al jaren mag voeren, opnieuw getoetst en uitgegeven.

Research Now en SSI hebben de fusie afgerond. De nieuwe organisatie, die 'Research Now SSI' zal heten, zal worden geleid door de voormalige Research Now CEO Gary Laben.

Aanmelden Cloutoday