Bureau Fris heropent vernieuwde onderzoekslocatie

Bureau Fris, fullservice facilitair bureau voor kwalitatief marktonderzoek, heeft zijn vestiging in Amsterdam heropend na een verhuizing naar de begane grond. Door 1 etage te dalen, is het serviceniveau juist met sprongen gestegen.

Lichter, luchtiger, frisser
Goede sfeer en een prettige ambiance zijn belangrijk bij kwalitatief marktonderzoek. Zowel respondenten als onderzoekers presteren optimaal als zij zich op hun gemak voelen. Het interviewt wel zo prettig in een riante, lichte en sfeervolle onderzoeksruimte. Door de verhuizing, naar de parterre op Frederiksplein 51, biedt Bureau Fris nu in Amsterdam:
•    Ruimtelijke onderzoeks- en meekijklocaties met hoge plafonds
•    Goede klimaatbeheersing
•    Luxere uitstraling
•    Geen trappen meer

Foto3 persbureau

Positieve reacties
“We wisten niet dat veel mensen trappen lopen zo vervelend vinden”, zegt Stephanie Groot, oprichter en mede-eigenaar van het bijna 10 jaar jonge facilitair bureau voor kwalitatief marktonderzoek lachend. “Dat zowel respondenten als onderzoekers hier nu geen trap meer op hoeven, is meer dan goed ontvangen.” Ook het ruimtelijke effect door de hoge plafonds en de luxe uitstraling waarderen klanten enorm. Net zoals de gastvrijheid en verzorging.

25% alles-onder-één-dak-korting
Om de fullservice-mogelijkheden van het bureau te benadrukken en de feestvreugde rond de verhuizing te verlengen, geldt de rest van 2014 een ‘alles-onder-één-dak korting’ van 25% op alle ruimtes in Amsterdam, Rotterdam en ’s-Hertogenbosch bij gecombineerde afname met respondentselectie.

Bijna weer feest
Volgend jaar is het weer feest. Stephanie Groot richtte Bureau Fris in 2005 op, na een carrière bij een Amsterdams onderzoeksbureau. Daar ontdekte ze het gebrek aan goede onderzoeksfaciliteiten in het land. Uitwijk naar hotels was een optie, maar voldeed eigenlijk nooit aan de specifieke eisen van kwalitatief marktonderzoek. Met Bureau Fris vulde ze in Amsterdam een gat in de onderzoeksmarkt, waarna vestigingen volgden in ’s-Hertogenbosch (2008) en Rotterdam (2010). Na een jaar sloot Augusta Zweekhorst zich aan die in 2009 mede-eigenaar werd.
“Uit ervaring weet ik dat onderzoekers zich alleen bezig willen houden met het daadwerkelijke onderzoek. Daarom regelen wij alle benodigdheden. Van respondenten tot locaties en alle overige faciliteiten, dus ook gastvrouwen, notulisten, tolken, streaming, catering, opnames...”
“Wij nemen onderzoekers al het werk uit handen, behalve hun onderzoek”, vult Augusta Zweekhorst aan.

Ook onderzoek op afstand
Ondanks de ruime aandacht voor persoonlijk face-to-face onderzoek blijft Bureau Fris niet achter bij de verdergaande digitalisering in de onderzoeksmarkt. Nieuw zijn FrisForum, een online tool voor snel en makkelijk online panelonderzoek, Fris Homework, om respondenten online opdrachten uit te laten voeren en Fris Online dat voorziet in online face-to-face onderzoek.

Bron: Persbericht Bureau Fris, juni 2014

Aanmelden Cloutoday