VWO Fieldwork focust op de respondent

Je ziet "Overall" toch geleidelijk een tendens doordruppelen in de business en steeds meer bevestigende berichten van bureauzijde en van opdrachtgevers, dat we respondenten nodig hebben die we op respectvolle wijze benaderen en serieus nemen. De eerste seminars stonden al in de agenda over dit onderwerp en het item is in de oplage van CLOU van april rijkelijk aan bod gekomen.

Wij respecteren elke gemotiveerde respondent en behandelen deze met veel voor én nazorg. Van de uitnodiging tot de evaluatie met een attentie en een bedankje achteraf. Met een pluim voor de inzet en de tijdsinvestering. VWO Fieldwork heeft oog voor elk detail. Daardoor is de No Show heel laag en zijn de reacties van deelnemers vaak heel enthousiast en positief.

"Approximately Right"
De consument "vervreemdt" steeds vaker van de advertiser. Er ontstaan dan relatieproblemen. Bij een directe interactie tussen opdrachtgevers en consumenten, krijgen abstracte vormen en wederzijdse denkbeelden een "gezicht". De face to face interactie met participanten brengt de advertiser op nieuwe, verfrissende ideeën en denkbeelden. Deze interactie met de consument wordt weer "hot".
 
Waarom, hoe en op welke wijze neemt de kritische consument beslissingen serieus? En wanneer laat deze een product links liggen. Wat zijn de onderliggende argumenten om steeds dezelfde producten te kopen? Daarvoor zijn respondenten waarmee opdrachtgevers van gedachten kunnen wisselen en die frisse ideeën aan kunnen leveren onontbeerlijk. Ook al blijft er altijd sprake van enige ruis. Daarvoor is en blijft het immers mensenwerk.
 
"Perfectly Wrong"
Alleen cijfers die via digitale snelwegen worden verkregen zijn waarschijnlijk perfect kloppend en bevestigen vaak wat al bekend is. Wat er achter de cijfers schuil gaat is vaak niet duidelijk.
 
De vraag is en blijft : Waarom, hoe en op welke wijze neemt de kritische consument beslissingen serieus? En wanneer laat deze een product links liggen. Wat zijn de onderliggende argumenten om tot aankoopbeslissingen te komen? Daarop geven cijfers uitsluitend door online onderzoeken verkregen geen sluitende antwoorden op langere termijn op!
 
Er is een groeiende behoefte aan respondenten waarmee marketeers van gedachten kunnen wisselen en die frisse ideeën en denkbeelden over dragen. Luisteren naar wat ze te vertellen hebben!
 
Stagnatie
Van de Hypes van Social media is de slagroom af. Facebook stagneert. Jongeren vluchten massaal van dit medium weg en er is een verschuiving qua actieve gebruikers steeds meer naar de 50+categorie. LinkedIn speelt nauwelijks meer een rol en Twitter stabiliseert, maar  begint ook al aandacht te vragen en aanbiedingen te doen.

De toekomst
Stop de toenemende vervreemding tussen advertiser en consumenten!. De goede match tussen online en offline in onderzoek heeft de toekomst. We gaan weer naar mensenwerk. De marketeers hebben behoefte aan open confrontaties met consumenten.
 
Deze benadering leidt tot een dynamische beleving van een onderzoek! Voor de opdrachtgever en voor de participanten. Een "must" in het razendsnel veranderend research landschap, met een lawine aan nieuwe methodes en benadering!

Maak kennis met onze aanpak "op maat". Online vraagstelling, uit onze pre-test panels met als vervolg een face-to face confrontatie. Voordeel is bijkomend, dat de informatie uit de pre-tests ook voor extra input zorgt bij de eindresultaten. Een extra ondersteuning van de conclusies.

Bron: http://www.vwo-fieldwork.nl, juni 2014

Aanmelden Cloutoday