Upinion lanceert messaging app voor marktonderzoek

Na vier jaar van ontwikkelen en testen, heeft Upinion de mobiele messaging app voor marktonderzoek onlangs gelanceerd. Intuïtieve software waarmee bedrijven op ieder gewenst moment in gesprek kunnen met hun klanten. Real-time en continue.

“Statische enquêtes zijn achterhaald,” zegt Mo Ouass, oprichter van Upinion. “Mensen zijn gewend aan Whats-App-achtige manier van communiceren, dus messaging combineren met onderzoek was logisch”.

Feedback-orgaan

Volgens Upinion verrijkt de app marktonderzoek, agile marketing en co-creatie. Voor start-ups is het een rechtstreeks feedback orgaan: “Produceren we de pump in rood of groen? -ping- Ah 75% wil groen, groen it is!.”

Dóórvragen

Op een prettige manier stelt een onderzoeker met Upinion vragen aan een grote groep. Hij leert ze steeds beter kennen dus kan bijsturen, doorvragen of in een gesprek springen met een brandende vraag als “waarom?”. Antwoorden rollen direct binnen, verpakt in keurige statistiek.

Fan-fabriek

“We hadden dit niet voorzien, maar in de pilot bleek de app een fan-fabriek. Een groep passieve volgers van een bedrijf werd een kluwe betrokken consumenten aan hùn zijde”, aldus Mo van Upinion, “Klanten voelden zich verbonden met het onderzoek of bij het bedrijf, ze voelden zich deel van het team.“

Serie-ondernemers

Upinion is opgericht door Hollandse serie-ondernemers Mo Ouass en Gerben Kuipers. Met een team van 15 ontwikkelaars bouwden zij aan de geavanceerde software. Upinion gebruikte zijn eigen app om zijn eigen app te perfectioneren, in samenwerking met universiteiten, onderzoekers en pilot-klanten waaronder Discovery, SNS Bank and Domino’s. Upinion heeft kantoren in Amerika, Engeland en in Nederland.

Bron: Persbericht Upinion, 23 mei 2017

Aanmelden Cloutoday