InSites Consulting lanceert automatiseringstool Fluent

InSites Consulting kondigt de release aan van Fluent, een automatiseringstool voor marktonderzoek. De lancering van Fluent kadert in de ruimere ambitie van het bureau om via een hybride dienstverleningsmodel klanten meer voordelen te bieden.

De marktonderzoekssector staat wat automatisering betreft op een kantelpunt. Volgens het recentste GRIT-rapport wordt automatisering steeds populairder voor de analyse en rapportering van kwantitatief onderzoek. Bijna 50% van de respondenten gaf aan hiervoor automatiseringstools te gebruiken of te testen. Dat komt overeen met de resultaten van een recente InSites Consulting-studie bij bedrijfsonderzoekers, waaruit bleek dat 35% van de insight professionals vandaag experimenteert met DIY-tools en 52% geautomatiseerde oplossingen overweegt voor de toekomst.

Fluent is het antwoord van InSites Consulting op de toenemende behoefte aan automatisering en selfservice op het vlak van marktonderzoek. In tegenstelling tot heel wat andere automatiseringstools die vooral focussen op snelheid, biedt Fluent niet enkel een tool of platform, maar voorziet het bureau ook advies en begeleiding bij het volledige onderzoekstraject. Fluent biedt de klant een complete automatiseringsoplossing om kwantitatieve tests te organiseren en uit te voeren bij de consument, van onderzoeksconcept en data-collectie tot data-analyse en rapportering. Het platform biedt gebruikers de mogelijkheid om onderzoeksprojecten volledig naar wens uit te werken en te implementeren en garandeert een doorlooptijd van 2 tot 3 dagen van concept tot resultaat. Het hele proces kan compleet DIY worden gerund, of aangevuld met een inhoudelijke expert voor strategische input tijdens het proces en voor extra interpretatie van onderzoeksresultaten.

Het Fluent-platform is oorspronkelijk ontwikkeld door het Zuid-Afrikaanse marktonderzoekbureau Columinate. Dankzij de recente overname van Columinate door InSites Consulting maakt de software voortaan deel uit van InSites Consulting’s wereldwijde aanbod. “Fluent is ontwikkeld om onderzoek efficiënter te laten verlopen en tilt digitale voordelen als snelheid, kostenbesparingen en een betere kwaliteit naar een volledig nieuw niveau. Vandaag is Fluent als pilot beschikbaar op de Zuid-Afrikaanse markt voor ad testing. In de tweede ontwikkelingsfase zal Fluent meer validatiemethodes bieden, zoals insight validatie, idea screening en concept- en packaging tests, vooraleer we de tool wereldwijd uitrollen”, zegt Henk Pretorius, oprichter Columinate en tegenwoordig Managing Partner bij InSites Consulting.

Dankzij Fluent zullen klanten het onderzoeksproces zelf in handen kunnen nemen, drastisch kunnen inkorten en de totale kosten kunnen verlagen. Hierdoor komt meer tijd vrij om effectief met onderzoeksinzichten aan de slag te gaan, en op basis van die inzichten met nieuwe ideeën en strategieën voor de dag te komen. Met de lancering van Fluent, blijft InSites Consulting trouw aan hun full-service aanpak, gezien alle validatie oplossingen op het platform afgestemd worden op de behoeften en wensen van individuele klanten. Bovendien wordt het Fluent-platform geïntegreerd in de community platformen van InSites Consulting. Hierdoor neemt de efficiëntie verder toe, doordat dezelfde deelnemers meewerken aan meerdere studies.

“In de meeste gevallen maalt de interne molen van ondernemingen trager dan de snelle veranderingen in de buitenwereld. Met Fluent bieden we de klant de mogelijkheid om daar verandering in te brengen. De Fluent-technologie ondersteunt onze ambitie om uit te groeien tot het eerste volwaardige hybride onderzoeksbureau, met een DIY-omgeving in ons totaalaanbod voor marktonderzoek”, besluit Annelies Verhaeghe, Head of Innovation and Managing Partner bij InSites Consulting.

Bron: Persbericht InsitesConsulting, 11 december 2018

Aanmelden Cloutoday