ESSENSOR lanceert nieuwe merkidentiteit

ESSENSOR, gespecialiseerd in sensorisch marktonderzoek in Nederland, kondigde onlangs de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en re-design van de huisstijl aan.

De overname van OP&P Product Research in 2018 en het samenvoegen van deze twee bedrijven leiden ertoe dat ESSENSOR de autoriteit is geworden binnen het sensorisch marktonderzoeksdomein in Nederland.  Essensor Logo OpGeel

Om deze positie te onderstrepen is besloten één moderne en onderscheidende merkidentiteit te creëren voor beide bedrijven. 

Na een zorgvuldige afweging is gekozen voor het merk ESSENSOR, maar wel met behoud van herkenbare elementen uit het merk van OP&P Product Research. Zo werden er vijf bollen toegevoegd aan het nieuwe ESSENSOR-merk, die grafisch werden vertaald naar de vijf klassieke zintuigen (zien, horen, ruiken, voelen en proeven).

“Het afgelopen jaar is hard gewerkt aan de integratie van beide bedrijven. Zo werken alle professionals ondertussen vanuit het hoofdkantoor in Ede en vindt in Utrecht uitsluitend research plaats. Onze nieuwe merkidentiteit weerspiegelt op een betere manier de meerwaarde van diensten die we onze klanten bieden.” Aldus Jan Willem Steunenberg, Client Director en aandeelhouder van beide bedrijven.

De komende maanden wordt de nieuw merkidentiteit geïntroduceerd in alle (sociale) en communicatiekanalen.

Cirkels iPhone Mockup

Bron: Persbericht ESSENSOR, 1 maart 2019

Aanmelden Cloutoday