Markteffect neemt DirectResearch over

Met ingang van 1 maart 2019 heeft Markteffect uit Eindhoven, branchegenoot DirectResearch uit Amsterdam overgenomen. DirectResearch wordt daarmee vanaf 1 maart onderdeel van de ME Research Group, een groep van marktonderzoekbureaus waar Markteffect en Sherloq ook toe behoren.

De bureaus blijven naast elkaar bestaan, de dienstverlening aan de klanten van DirectResearch zal ongewijzigd door blijven gaan.

Hesam Fahimi en Edgar de Beule richtten Markteffect ruim 12 jaar geleden op en lieten het bureau hard groeien, naar inmiddels bijna 50 medewerkers. Na de recente verhuizing in februari jl. is er dus wederom goed nieuws. De Beule licht toe: “We zijn blij dat we het marktonderzoekbureau DirectResearch over kunnen nemen. Markteffect is de afgelopen jaren autonoom en structureel gegroeid tot een top 10 onderzoeksbureau in Nederland. We merken dat er ontzettend veel vraag is naar onze dienstverlening, maar dat het bijna onmogelijk is om nog verder te groeien zonder onze kernwaarden te verliezen. De overname van DirectResearch, dat handelt volgens dezelfde kernwaarden als Markteffect, biedt daarom veel nieuwe kansen en mogelijkheden om dit toch te bewerkstelligen.’’

Hesam Fahimi voegt toe: ‘’In het bijzonder omdat hun specialismen in andere branches liggen. Daar waar Markteffect met name gespecialiseerd is in het Onderwijs, Sport, Zorg en overige dienstverlening, is DirectResearch juist sterk in FMCG, Energie, IT, Retail en Mobiliteit. Dit maakt het, in combinatie met de synergievoordelen, een hele positieve ontwikkeling. DirectResearch is in 14 jaar uitgegroeid tot een bureau dat een bijzonder hoge kwaliteit levert en enorme potentie heeft.’’

De verschillende bureaus gaan op de achtergrond actief kennis, innovatie en panels met elkaar delen. De positionering van de verschillende bureaus zal naar de toekomst toe nog verder verstevigd worden middels een nog duidelijkere eigen signatuur, dienstverlening en type opdrachtgevers. Voor de huidige opdrachtgevers van zowel Markteffect als DirectResearch verandert er niets. ‘’Behoudens dat verwacht mag worden dat kwaliteit, visualiteit en de scherpe tarieven zich nog positiever zullen ontwikkelen’’, verklaart De Beule.

Okkie Boot, oprichter van DirectResearch: “Na bijna 14 jaar ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben erg blij dat ik DirectResearch in goede handen achter kan laten bij de oprichters van Markeffect. Ik weet zeker dat Hesam en Edgar voor nieuwe impulsen kunnen zorgen, waarbij DirectResearch ook in de toekomst weer veel mooie onderzoeksprojecten kan uitvoeren voor klanten. Ik ben erg dankbaar voor het vertrouwen van alle klanten de aflopen jaren, en de inzet van alle medewerkers.”

MARKTEFFECT RESEARCH GROUP ONDER ÉÉN DAK

Naast deze overname is Markteffect verhuisd naar een nieuwe kantoor vanwege de groei van het bedrijf naar ± 50 medewerkers. Ook Sherloq, het nieuwe label van de Markteffect Research Group dat in december 2018 werd gelanceerd, is gevestigd in het nieuwe pand. Net als Collecthor, een ander label dat onderzoekssoftware aanbiedt. Edgar de Beule, Directeur van Markteffect en compagnon van Hesam: ‘’Ons nieuwe pand geeft ons de mogelijkheid om de Markteffect Research Group onder één dak verder door te laten groeien. Zo kunnen we optimaal gebruik maken van elkaars krachten. Hesam en ik zijn ondernemers: we zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen en de verhuizing gaat ons hierin faciliteren. En 2019 is nog jong… er staat nog genoeg te gebeuren dit jaar!’’

 

Bron: Persbericht DirectResearch, 7 maart 2019

Aanmelden Cloutoday