Bloakes Intuitive Analytics Suite beschikbaar voor derden

Bloakes stelt haar onderzoeksplatform voor andere onderzoeksbureaus beschikbaar voor het uitvoeren van eigen intuïtief klantonderzoek. Daarmee bekrachtigt Bloakes de vorig jaar ingeslagen weg.

Met de Intuitive Analytics Suite zijn onderzoekers in staat impliciete tests zoals de Implicit Association Test, keuzetesten (forced choice task) en priming tests af te nemen via online onderzoek.

Kwantitatief intuïtief klantonderzoek

Circa 90% van de beslissingen nemen mensen op basis van emoties en gevoel. Binnen het onderzoeksdomein focust Bloakes zich op het verzamelen van kwantitatieve data over deze emoties middels impliciet onderzoek. In een online reactietijden onderzoek krijgt een deelnemer de taak om zo snel mogelijk een keuze- of categorisatie taak uit te voeren. Met deze methode zijn sociaal wenselijke antwoorden en andere vormen van beïnvloeding uitgesloten. En omdat het onderzoek aanvoelt als een spelletje, vinden respondenten het ook veel leuker om mee te doen. De resultaten blijken sterk voorspellend voor toekomstig gedrag en helpen bedrijven beslissingen te maken onderbouwd met data.

Gebruik platform door derden

Omdat Bloakes gelooft in de kracht van deze onderzoeksmethode bij besluitvorming, wil Bloakes dat meer bedrijven die kracht gaan ervaren. De eerste implementatie is eind vorig jaar succesvol afgerond. De bestaande partnership met SAMR Marktvinders is uitgebreid, waarbij de Bloakes Intuitive Analytics Suite is geïntegreerd binnen een langlopend onderzoek voor een klant van SAMR Marktvinders.

Nieuwe strategie en nieuwe naam

Sinds een jaar opererend onder de nieuwe naam Bloakes, heeft het team in de nieuwe strategie fors ingezet op intuïtief klantonderzoek. De Intuitive Analytics Suite stelt Bloakes nu ook open voor andere onderzoeksbureaus die zelf hun intuïtief klantonderzoek willen uitvoeren voor opdrachtgevers.

 

Bron: Persbericht Bloakes, 10 april 2019

Aanmelden Cloutoday