Print deze pagina

Haystack Research Consulting neemt ‘Shopting’ over

Haystack heeft het bedrijf Shopting, een specialist in shopper intelligence, overgenomen. "Deze overname versterkt de mogelijkheden om klanten te helpen bij het realiseren van omzetgroei door middel van een holistisch "data intelligence" gedreven consulting kader", aldus Haystack.

De voorwaarden van de deal zijn niet bekend.

Shopting werd opgericht in 2013, en houdt zich vooral bezig met consulting diensten en big data technologie die wordt ingezet om consumenten- en shopper inzichten om te zetten in krachige implementatie plannen, business planning tools en categorie management. De onderneming beschikt over een team zeer ervaren senior consultants en is actief in Noord & Zuid-Amerika, Frankrijk, België en Duitsland. De oprichter, CEO Luc Demeulenaere zal een belangrijke rol blijven spelen in het leiden van het bedrijf.

Volgens Ludovic Depoortere, oprichter van Haystack, versterkt het uitbreiden van het Haystack portfolio met de hybride Shopting toepassingen de mogelijkheden om strategisch denken te koppelen aan een uniek research framework. De kracht van de Shopting © methode zit in de unieke kennis om consumentengedrag te linken aan shoppersgedrag. Dit zal uiteindelijk bedrijven in staat stellen aanzienlijke groei te realiseren in deze uitdagende tijden. De overname weerspiegelt Haystack’s relatie met haar klanten, deze end-to-end oplossing maakt een lange termijn en strategisch samenwerken mogelijk.

Luc Demeulenaere voegt toe: 'De mogelijkheid om data te gebruiken om betere business resultaten te bekomen, is nog nooit zo spannend geweest. Deel uitmaken van Haystack zal ons in staat stellen een grotere speler te worden op de markt. We zijn enthousiast over de schaal en de omvang van de projecten die voor ons open gaan (of liggen), evenals de op lange termijn groeimogelijkheden".

 

Bron: Persbericht Haystack, 18 juni 2019